מאילת באהבה

מאת: או-מד מדיקל ● 21/4/2016 08:53 ● ערב ערב 2755
כחלק מהידוק מתמיד של יחסי ערים תאומות בתחומים רבים, מתארחים בימים אלה 20 בני נוער מבית הספר 'בגין' בבתי תלמידים מבית הספר 'הורנבק' שבעיר קאמפן – עיר תאומה לאילת מהולנד
מאילת באהבה

מדובר בביקור גומלין של תלמידי 'בגין', לאחר אירוח של ההולנדים באילת בחודש אוקטובר האחרון. את המשלחת שנבחרה לאחר תהליך ארוך של הכנה והיערכות, מלוות מורות בית הספר גלית כהן ויסמין אורן. ביום שלישי תשוב המשלחת לאילת עמוסת חוויות ובעיקר למודת תרבויות. תוך כדי ביקור סיפרה גלית כהן, כי במהלכו השתתפו התלמידים בפעילויות שונות של בישול, אומנות, תכשיטנות, טיפול רפואי ועוד, והתנסו בעצמם באופן הלמידה הייחודי האופייני לבית הספר המקצועי בו התארחו. עוד במסגרת הביקור זכו התלמידים לבקר בכפר הציורי 'חיטורן' באמצעות שייט ברחובות העיר, במוזיאון 'אנה פרנק' באמסטרדם ובמוזיאון הממלכתי לאמנויות של הולנד.

 

"החוויה של האירוח בבתי התלמידים ההולנדים היתה מיוחדת במינה, בשל השוני התרבותי הקיים בין שתי הארצות", ציינה כהן והוסיפה: "ההיכרות עם בני נוער מארץ זרה והיכולת לפתח קשרי חברות טובים, מהווים שיעור טוב לעתיד ולדור הבא". אביב ששון, תלמידת כיתה י״א סיפרה שקבלת הפנים הייתה מרשימה, "דאגו לנו לתכנית מלאה בחוויות, המארחים בבתים היו מקסימים ונתנו לנו הרגשה של חום ואהבה כאילו אנו בבית״. פז כהן, תלמיד כיתה י׳, סיפר שבית הספר המארח, מעוצב באופן מיוחד,  "יש מגוון מקצועות, חדר מוסיקה מושקע, מטבח שהילדים מבשלים, ממש נהדר".

ביקור משלחת בני הנוער בהולנד הינו ביקור שלישי בשנה החולפת, לאחר הפסקה בת חמש שנים בהן לא התקיימה פעילות חילופי משלחות נוער, בשל חשש ההורים לשלוח את ילדיהם לארץ והוא התאפשר הודות לפנייה של ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, לפני מספר חודשים לראשי הערים התאומות קאמן שבגרמניה, קאמפן שבהולנד וקרלובי וארי שבצ'כיה, בבקשה לחדש את הפעילות וזו נענתה בחיוב. ראש העירייה ציין את החשיבות בטיפוח היחסים הבינלאומיים בין בני הנוער שהם העתיד של החברה וביחד עם חבריו, ראשי הערים התאומות, ומנהלות בתי הספר התיכונים של אילת, התוו תכנית משלחות.

 

 

חדשות אילת 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש