ג'קניס  - המסעדה המיתולוגית של אילת 

מאת: אביבה דקל ● צילום: ● 24/2/2016 14:56 ● ערב ערב 2747
 'ג'קניס', המסעדה אותה פתחו  ניסים זיו ואחותו ג'קי עם אמם מרים ז"ל, היא חלק בלתי נפרד מחייהם של המוני אילתים. אנשים שהיו לקוחות של המסעדה לפני שלושים ומעלה שנה מעבירים את אהבתם לאוכל של 'ג'קניס' לילדיהם ונכדיהם. ואלו ממשיכים את המסורת ולא יחליפו את ''ג'קניס'' באף אחת ממסעדות העיר האחרות 
ג'קניס  - המסעדה המיתולוגית של אילת 

ילדים שגדלו על הקוסקוס של 'ג'קניס' בכל יום שלישי הם עכשיו הורים וסבים לילדים ונכדים, וכולם ממשיכים ליהנות מדי יום שלישי מהקוסקוס המופלא של 'ג'קניס' ומעשרות המנות האחרות שהתפריט במסעדה מציע להם כל ימות השבוע. 'ג'קניס' גידלה דורות של סועדים ומתגאה בכך, שבעוד שבערים אחרות בארץ ניזונים ילדים מפאסט פוד ומנה חמה, באילת נהנים הילדים באותו מחיר מארוחה חמה משביעה ובריאה של 'ג'קניס'.

הימים בהם אמם מרים ז"ל של נסים וג'קי בישלה את המנות במו ידיה חלפו, אבל הטעם הוא אותו טעם ממכר של מאכלים ביתיים אותם מכינים במקום מכל הלב. עשרות מסעדות נפתחו משך השנים, חלקן עדיין עובדות ואחרות נסגרו, ואילו 'ג'קניס' עדיין על המפה, ממשיכה להאכיל את לקוחותיה בארוחות בשריות מגוונות, תבשילי עוף, ממולאים, דגים, שניצל ביתי, קוסקוס בטעם של פעם וסלטים טריים, ובמומלצים שלה:  כבד עוף עם בצל, מפרום תפוחי אדמה ממולא בבשר, צלי בקר בפטריות ובימי שלישי וחמישי קוסקוס  - מאכלים המחזירים רבים מאיתנו למטבח של אמא.

"מאז פתחה 'ג'קניס' את שעריה בשנת 1986, הפכה אילת מעיר של עשרת אלפים תושבים לעיר של חמישים אלף תושבים, ו'ג'קניס', שהחלה דרכה כמסעדה של ארבעה שולחנות, היא היום מסעדה גדולה היכולה להאכיל שמונים אורחים בכל זמן, אבל טעם הקציצות של 'ג'קניס' נשאר אותו הטעם כמו בימים בהם בישלה אותם אמא שלנו במו ידיה, והלקוחות ממשיכים לקבל כאן שירות מוקפד ויחס אישי כמו בימים בהם אני ואחותי היינו המלצרים. היה קשה  אבל אנחנו היינו צוות לעניין, ובמו ידינו ביצענו את כל העבודות  במסעדה", מספר נסים, "אמא בישלה ואילו ג'קי ואני מלצרנו, ניקינו, שטפנו כלים, קיבלנו הזמנות והכנו את המשלוחים. שנתיים לאחר הפתיחה, בהן עבדנו עבודה סיזיפית במרכז 'מור' המרוחק והשומם, גילתה אותנו קבוצת הכדורסל המקומית, שלימים עלתה לליגה לאומית, והשמועה על האוכל הטוב שלנו עברה מפה לאוזן. המקום החל להתמלא ולגדול".

היום, אחרי שלושים שנות פעילות, עדיין שוכנת 'ג'קניס' במרכז 'מור' בו נפתחה ומגישה לאורחים הרבים הממלאים אותה מדי יום, ובנוסף מפעילה שירות משלוחים יעיל ומהיר ללקוחות הרוצים להתפנק במאכלי 'ג'קניס' מבלי לצאת מהבית.

חידושים שונים הונהגו במקום, לדוגמה: לנוחות קהל הלקוחות מאפשרת 'ג'קניס' לרכוש 10 קופונים לעשר ארוחות בתשלום מראש,  ועל ידי כך להוזיל משמעותית את מחיר הארוחות. לאחרונה השיקה 'ג'קניס' קו מוצרי בריאות ומנות בריאות שונות כמו סלט קינואה, סלט טופו ומנת בריאות יומית הכוללת פתיתים ובורגול מקמח מלא, דג אפוי או חזה עוף בגריל - בריא וטעים וללא שמן, כך שגם הנוהים אחרי הטרנד של אוכל בריא יכולים ליהנות כאן בלב שקט בדיוק כמו אוהבי אוכל מסורתי וטעים כמו במטבח של אמא.

בימים אלה יצאה 'ג'קניס' במבצע מיוחד לסטודנטים  הלומדים באוניברסיטה באילת  - ארוחה מלאה במחיר של -35 ₪  לאדם עם הצגת תעודת סטודנט.

ולא רק עם השוק הפרטי עובדת 'ג'קניס', המסעדה חתומה על הסדר האכלה עם מפעלים ומוסדות רבים שעובדיהם אוכלים במסעדה על בסיס קבוע. 

רעבים? למה אתם מחכים? בואו ל'ג'קניס' ומובטח לכם שתתאהבו באוכל, באווירה המיוחדת וביחס החם. ותהפכו גם אתם לחלק ממאות האורחים הקבועים של המסעדה.

 


 
ג'קניס, כתובת: אנפה 1, מרכז מור, מסעדה המגישה אוכל ביתי מזין, טעים וכשר, פתוח: א-ה 09:00-17:00, שישי 09:00-15:00. טלפון להזמנות 08-6376534, פקס 08-6325647. חניה - יש, גישה לנכים - יש.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש