פיצוחי אופיר 

מאת: אביבה דקל ● 9/12/2015 10:19 ● ערב ערב 2736
צילום: חיים דויד / פיצוחי אופיר הוא אחד העסקים הוותיקים באילת ואחד מאלה שבכל רגע נתון כשתגיעו אליו תוכלו ליהנות מריח קליית הפיצוחים ומריחות התבלינים והפרג הנטחנים במקום. וגם אם תעמדו קצת בתור בשל ריבוי הלקוחות - תמיד תצאו נשכרים גם בשל טריות הסחורה וגם בשל המחירים הנמוכים
פיצוחי אופיר 

את 'פיצוחי אופיר' פתח מאיר מויאל בשנת 1976, ועד מהרה הפך המקום למוקד עליה לרגל של כל תושבי אילת האוהבים פיצוחים, פירות יבשים ופרג ותבלינים טחונים במקום. בשנת 2002, העביר מאיר את הבעלות על העסק ואת האחריות של להיות בעל בית לידי בנו אבי, אבל  ממשיך להגיע לחנות על תקן של עובד, שמגיע למקום לפגוש את הלקוחות, לשרת אותם וליהנות  מהמגע עם אנשים ומהעבודה בלי העול של להיות בעל העסק. למרות הזמן שחלף מאז נפתח העסק, מספר הלקוחות הולך וגדל כל הזמן. הבנים ממשיכים להגיע למקום שאליו הגיעו עם הוריהם וגם הנכדים הולכים בעקבותיהם ובעקבות זיכרונות הילדות שלהם. על הלקוחות האילתים הוותיקים והחדשים נוספים כל הזמן גם לקוחות צפוניים שהגיעו ל'פיצוחי אופיר' פעם ראשונה בעקבות השם שיצא להם, וממשיכים להגיע למקום ולהצטייד בפירות יבשים, פיצוחים, תבלינים וממתקים בכל ביקור שלהם באילת.

 

 

 

 

סיבה נוספת להגיע ל'פיצוחי אופיר' היא העובדה שהמקום הוא בית הקלייה היחידי באילת: "אנחנו קונים פיצוחים מהיבואנים ואת הקלייה מבצעים בעצמנו", מספר אבי מויאל, "כל זה מתבטא בשני דברים - הסחורה תמיד טרייה מאד, והמחיר לצרכן נמוך משמעותית מהמחיר בעסקים הקונים את המוצרים אחרי הקלייה...".

 

לפני שנתיים, הרחיבו 'פיצוחי אופיר' את פעילותם והקימו מפעל לאריזות קטניות, תבלינים ופיצוחים אותם הם משווקים לסופרים מקומיים וגם לפיצוציות שבעיר. לאחרונה, רכש המפעל מכונת לאריזת מקלוני סוכר, מה שמוזיל באופן משמעותי את מחיר מקלות הסוכר הארוזים. "כרגע אנו מריצים את המכונה", אומר אבי, "אבל בקרוב מאד נתחיל לשווק אותם בעיר למלונות, לבתי קפה ולמסעדות, והלקוחות יוכלו ליהנות מהוזלה משמעותית במחירי מקלות הסוכר".

 

גם תכניות לעתיד יש ל'פיצוחי אופיר' - להרחיב את מכירת התבלינים, הפיצוחים והאריזות  גם מחוץ לאילת, וכרגע הם מנהלים משא ומתן אינטנסיבי עם מספר גופים במרכז הארץ.

 

קשה להאמין שיש עוד כאלה שלא מכירים את 'פיצוחי אופיר', אבל אם יש כאלה ואתם נמנים עליהם, כדאי מאד להגיע למקום ומובטח לכם שלא תתאכזבו, לא מטיב הסחורה וטריותה ולא מהמחירים המצוינים וגם אם תעמדו לעתים בתור הלקוחות הממלאים את המקום, לא תצטערו.

 

כתובת: מרכז אופיר

טלפון: 08-6371782

פתוח: א-ה 08:00-20:00, שישי 08:00 עד שעה לפני כניסת השבת.

 

 

חדשות אילת