טור הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 21/10/2015 08:44 ● מה נשמע 414
התמודדות עם לחץ וחרדה
טור הומיאופתיה

הימים האחרונים מתאפיינים בהרבה דאגה, לחץ וחרדות. בין אם אתם נמנים על הסובלים מהתקפי חרדה עוד לפני, או בין אם אתם רגישים בגלל הנסיבות האחרונות, בכוחן של התרופות ההומיאופתיות לתת מענה מהיר ואפקטיבי למצבי הלחץ והחרדה. במידה והלחץ והחרדה הם חלק בלתי נפרד מחייכם זה מכבר, רצוי לפנות להומאופת מוסמך על מנת שיתאים לכם רמדי (תרופה הומאופתית) אישית שתעזור לכם להתמודד עם הבעיה בדרך טבעית ויעילה. כמו כן, אם אתם נוטלים תרופות הרגעה דרך מרשם רופא ומעוניינים לעבור לטיפול טבעי שייתן מענה לטווח ארוך וקבוע, יש בכוחה של ההומיאופתיה להשתלב תוך הורדה של התרופות הפסיכיאטריות בפיקוח הרופא המטפל עד למעבר חלק ויציב.

התגובות שמופיעות בעקבות חשיפה לאירועים טראומתיים הן רבות ומגוונות: החל מהתקף חרדה קלאסי המתאפיין בדפיקות לב מהירות וחזקות, לחץ בחזה, זיעה, רעידות וחוסר שקט וכלה בעצבים רופפים, שינויים במצבי רוח, סף רגישות נמוך, בכי, פחדים לא מוסברים, סיוטי לילה, קושי להירדם, הרטבות לילה אצל ילדים, הצמדות לאחד ההורים, פחד להיות לבד, פחד מחושך, התפרצות מחלה כלשהיא וכו.
להלן מספר רמדיס שיכולות לתת מענה ראשוני לחרדה/טראומה:
Aconite- רמדי ראשונה מיד אחרי טראומה / מצב מבהיל שהתרחש בפתאומיות או אפילו התקף חרדה שהגיע ללא סיבה ממשית.
תחושת פחד מבעית, בהלה, הלם. תיתכן פאניקה, פחד מוות- משוכנע שהולך למות. דופק חזק. שותה הרבה מים קרים.
Gels - מרגיש משותק, הגוף רועד מפחד. מפחד מאסון נוסף. לפעמים – רוצה להישאר לבד, בלי חברה. חולשה, רוצה לשכב. השתנה מרובה. שלשולים מפחד. לפעמים – עפעפיים נעצמים מעייפות.
Ign - תגובה רגשית קיצונית והיסטרית. יכול להיות אחרי אובדן של מישהו קרוב. לחלופין איפוק ו"שליטה" ברגשות. צער עמוק, אנחות מרובות.
Stram - חרדה וסיוטים אחרי טראומה. אחוז אימה. פחד מחושך. פחד להיות לבד. נצמד לסובבים, שלא יעזבו.
הנחיות לקיחה:
יש לקחת מנה של 3 כדורים אחת לרבע שעה. שיפור צריך לחול תוך זמן קצר (תלוי בעוצמת הטראומה). במידה וחל שיפור משמעותי, יש לרדת בתכיפות מתן הרמדי, לעבור לתדירות של אחת לחצי שעה, ואז מדי שעה וכו'. במידה וחלה נסיגה או עצירה והפוטנציה הנוכחית מוצתה, יש לעבור לפוטנציה הבאה (30, 200, 1000).במידה ולא חל שיפור יש להחליף רמדי לרמדי מתאימה יותר. במידה ולא מתרחש שיפור כלל או שהתופעות ממשיכות, מומלץ לפנות להומאופת מוסמך על מנת להתאים את הרמדי באופן אישי.

טיפים טבעיים להתמודדות במצבי לחץ וחרדה:
-נשימה- במצבי לחץ הנשימה היא כמעט הדבר הראשון שמשתנה והיא הופכת מהירה ושטחית. בכוחנו לאזן אותה כמעט במיידי ובאמצעותה לווסת את תחושת הלחץ ,להוריד לחץ דם ולשפר את ההרגשה הכללית.
- פעילות גופנית- חיונית לשמירה על מערכת עצבים בריאה ומאוזנת בזכות העובדה שבעקבותיה מופרש מהמוח ההורמון המרגיע- סרטונין.
שחרור הרגשות- שיתוף אנשים או כתיבה הכרחיים לשמירה על מצב נפשי מאוזן. אל תנסו להראות חזקים בכך שתדחיקו את הפחד והרגשות השליליים לעצמכם. פעולות אלו מוסיפות למתח המצטבר להראות אותותיו בגוף.
- הפעלת כח הדמיון- תרגילי הדמיה הם כלי מצוין לאיזון מערכת העצבים.

בשורות טובות ושנזכה לימים מאירים יותר!




חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש