מכשיר שמיעה

מאת: או-מד מדיקל ● 15/7/2015 09:58 ● ערב ערב 2715
על פי הערכות שונות במערכת הבריאות, אחד מכל עשרה ישראלים סובל מבעיות שמיעה.
מכשיר שמיעה

בעיות אלו מאלצות את אותם אנשים להרכיב מכשיר שמיעה מאחורי האוזן. אומנם לא מדובר במכשיר זול, לרוב המחיר מגיע לכמה אלפיים, אך איכות החיים משתפרת בכמה רמות ויכולות שונות, כולל היכולת החברתית משתפרת פלאים. הבעיה היא, שלא מעט אנשים דוחים את הבלתי נמנע, ומעדיפים לא להשתמש במכשיר שמיעה, מסיבות שונות. לא רק סיבות כלכליות משחקות כאן תפקיד, אלא גם סיבות אחרות, למשל, תחושת הבושה שהם חשים אל מול בני המשפחה והחברים. תחושה זו מוכרת בעיקר בקרב בני גיל הזהב, שנאלצים להתמודד עם תחושת העלבון האישית שלהם. כאן, יש חשיבות עצומה להשפעה וליכולות של הסביבה הקרובה לתמוך ולעודד אותם.

אילו מכשירי שמיעה מוצעים לנו


חשוב לומר, שבמהלך השנים, חלה התקדמות עצומה ביכולות ובסגנונות של מכשירי השמיעה. כיום אפשר למצוא מכשירי שמיעה דיגיטליים, שמאפשרים למי שמרכיב אותם, ליהנות מהתאמה ייחודית ומפורטת לצרכים שלהם. למשל במקומות רועשים, מקומות סגורים, פתוחים וכדומה. במילים אחרות, המכשיר יודע להתאים את עצמו, למה שמרכיב המכשיר צריך ולמקום בו הוא נמצא.
מכשירי השמיעה מתבססים על מיקרופון שקולט את הצלילים מהסביבה וממיר את האנרגיה שהוא מקבל לאנרגיה חשמלית, כזו שמעבדת אותות, באמצעותם אפשר להפחית רעשים מהסביבה, לסנן תדרים בעוד הוא מדגיש אחרים ועוד. למעשה מתבצע כאן מהלך של עיבוד האנרגיה לרמקול ובשלב מאוחר יותר לאוזן.
כאן המקום להדגיש, גם מכשיר דיגיטלי מפותח וגם מכשיר אנלוגי שנחשב פחות מפותח, דורשים זמן התאמה. כלומר זמן בו מי שמרכיב אותו צריך להתרגל אליו. זה יכול לקחת מספר ימים, עד שניתן לדעת בדיוק האם המכשיר מתאים או לו. במידה והוא מתאים ניתן להמשיך איתו, במידה ולא, אזי שניתן לחזור אל המכון, ולבקש להחליף אותו או לכוון אותו אחרת. כל מכשיר עובר תהליך של כיוונון, עוד לפני שמורכב על אוזו של המשתמש. בתהליך זה מתאימים את העוצמה ומכוונים את איכות הצליל. במידה והמכשיר לא תואם, ייתכן שהכוונון איננו מספיק טוב.
אם גם לאחר תהליך זה, המכשיר נמצא לא מתאים, אז יש אפשרות להחזיר אותו ולקבל מכשיר אחר. בדרך כלל, מכונים נוהגים לתת את המכשיר לחודש ניסיון. בחודש זה יש לבדוק את המכשיר בסביבות שונות, הן סביבה ביתית, סביבת עבודה וכן בסביבה של מפגשים חברתיים. אז קל לדעת האם המכשיר מתאים או לא מתאים. לעיתים קרובות מתברר שמכשיר איכותי וטוב, פשוט לא מתאים ללקות שמיעה מסוימת, הסיבה היא, שלא כל מכשיר מתאים לכל לקות שמיעה.
לסיום, חשוב מאוד כאשר אנחנו מרכיבים מכשיר שמיעה, לשים לב לרגישויות של הקול והצליל, לוודא שהם אכן ברורים ונשמעים בצורה פשוטה. רק כך נוכל להשתמש בהם בצורה נכונה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש