השופט זעם: משטרת אילת הוליכה אותי שולל

מאת: עומר כרמון ● 27/2/2015 22:11 ● ערב ערב 2695
שופט בית משפט השלום בעיר, שלמה גל טייב, מתח השבוע ביקורת יוצאת דופן על היחידה החוקרת במשטרת אילת והאשים אותה בהולכת שולל של בית המשפט. "אין מקום שדברים כאלה ייעשו", הוא אמר ודרש לקבל הסבר ממפקד המרחב. כמו כן, הורה על שחרור מיידי של עצור שנחשד באיומים לרצח בנו ובהתאבדות
השופט זעם: משטרת אילת הוליכה אותי שולל

השופט שלמה גל טייב, הורה לשחרר את החשוד, תושב אזור ירושלים ביום שני בשעה שבע בערב – בתנאי שלא יעזוב את אילת. המשטרה ביקשה להשאיר את החשוד במעצר, ופנתה לבית המשפט כדי לקיים בשעה זו דיון נוסף בעניינו. כשנפתח הדיון, התברר לשופט כי מדובר בבקשה חדשה למעצר החשוד. כלומר, המשטרה יכלה להשאיר את החשוד במעצר להביאו בפני שופט רק למחרת.

"נציג המשטרה הגיש בקשה להארכת מעצר נוספת של החשוד בגין עבירות אחרות לגמרי, והודיע לבית המשפט כי ביחס לעבירות נשוא הבקשה בקשת הארכת המעצר השנייה הסתיימה החקירה ויחידת התביעות סברה כי אין מקום להגשת בקשה נוספת בעניין עבירות אלה", ציין השופט הזועם. "משכך הם פני הדברים, לא ברור כלל וכלל מדוע בית המשפט צריך היה להיפתח פעם נוספת בשעת ערב מאוחרת, כאשר על פי הבקשה עומדת למשטרה האפשרות להאריך מעצרו של החשוד בגין הבקשה החדשה ב -24 שעות נוספות. ניתן לומר כי בית המשפט הולך שולל בעצם בקשה זו, שכן הבקשה הוגשה סמוך לזמן פקיעת צו המעצר הראשוני וההנחה הייתה כי היחידה החוקרת מבקשת להאריך את המעצר בגין העבירות הקודמות. אין מקום שדברים כאלה ייעשו ואני מבקש את תגובת מפקד המרחב, נצ"מ קובי כהן, להתנהלות זו של היחידה החוקרת, וזאת תוך שבעה ימים מהיום... אני סבור כי התנאים בהם נמצא החשוד, בהרחקה עד תום ההליכים באילת, די בהם כדי לאיין את החשש הנובע מהחשוד שהוא כאמור ברף נמוך מאוד".

לאחר שהורה השופט על שחרור החשוד לאלתר, ביקש נציג המשטרה עיכוב ביצוע. אולם אז התברר לשופט כי תובע משטרתי כלל לא נכח באולם. השופט סירב להמתין להגעת התובע ודחה את הבקשה. החשוד שוחרר ונאסר עליו לצאת מאילת.

ממשטרת מרחב אילת נמסר בתגובה: "בהתאם לפרוטוקול דיון בית המשפט בראשות כבוד השופט טייב, הועברה בקשה להתייחסות מפקד מרחב אילת במשטרה בנושא. כבוד השופט הנחה כי תגובת מפקד המשטרה תועבר לעיונו תוך שבעה ימים. בימים אלו נבחנות, בכובד ראש, הערותיו של בית המשפט, ומענה לכך יועבר בהתאם ובמועד. מן הראוי כי תגובה בעניין תינתן לבית המשפט טרם תועבר לידי אמצעי התקשורת".

חדשות אילת