מחקרים וסקרים מעולם העיצוב: הידעתם?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/9/2014 10:41 ● ערב ערב 2671
ומה אם נספר לכם שהשקעה קטנה בבית שלכם רגע לפני המכירה, תשפר את סיכוייכם למכור מהר ולקבל את הסכום שאתם רוצים?. והאם ידעתם שצבע סגול בחדר השינה ישפר את חייהם המינים?. רוצים לחשוב פתוח, שבו בבית עם תקרה גבוהה, רוצים לשפר ציונים, שבו מול חלון עם הרבה נוף ירוק ואלו רק כמה מחקרים עיצוביים שישנו לכם את כל מה שחשבתם עד היום
מחקרים וסקרים מעולם העיצוב: הידעתם?
תגיות:

שדרוג מוכר

רוצים למכור את הבית כמה שיותר מהר? לא רוצים להוריד במחיר רק בגלל לחץ מכירה? מחפשים את הסוד? קוראים לזה 'הום סטייג'ינג' או במילים אחרות- שדרוג ותתפלאו אבל שדרוג קל של הבית יכול בהחלט להאיץ את קצב מכירתו. מחקרים שנעשו על ידי האיגוד הלאומי של המתווכחים בארצות הברית מראה כי השקעה של 1%-3% מערך הבית רגע לפני שאתם מוציאים אותו למכירה, יכול להשתלם לכם ביותר ולהניב תשואה של בין 10%-17%. עוד מראים המחקרים כי תהליך 'חידוש הבית' יקצר לכם את זמן המכירה בכ- 67% מהמקרים ואגב כך יחסוך לכם המשך תשלום משכנתא ממנה אתם כל כך רוצים להיפטר. על פי סקר רב משתתפים נמצא כי תהליך מכירת בית שאורך מעל חודשיים גורם למוכרים להוריד בכ- 6% מהסכום שנדרש בתחילת התהליך, לכן, תסכימו גם אתם, כי שדרוג הבית בהשקעה קלה, מה שיכול לקצר לכם את משך תהליך המכירה ואגב כך לא תאלצו להוריד במחיר, משתלם יותר. נדמה לכם שהבית שלכם מושלם? כדאי שתעזרו במישהו נייטראלי שיצביע לכם על נקודות החולשה של הבית אותם כדאי שתתקנו, המחקרים מצביעים על כך כי מי שגר בבית מעל שנתיים לא מסוגל לראות אותו באופן אובייקטיבי ואגב כך לא מסוגל לראות מה צריך חידוש בבית. בהתחשב בעובדה כי המחקרים קובעים שחוות הדעת הראשונית של הקונה עם כניסתו לדירה, היא המשפיעה על החלטתו, חשוב שמישהו חיצוני יגיד לכם מה באמת הוא הרגיש ברגע הכניסה לבית, ומה כדאי לשנות, כדי שתפגעו במטרה. ועם מחקרים לא מתווכחים.

הסגול יעשה לכם את זה

תמונת כתבה
חייכם המיניים אינם משביעי רצון? מחפשים דרך לעורר את העניינים בחדר המיטות? אולי כדאי שתנסו לצבוע את קירות חדר השינה בסגול. כן, פשוט כך. ממחקר שביצע האתר LITTLEWOODS עולה כי הצבע הכי מעורר מינית על קירות חדר המיטות הוא הצבע הסגול על גווניו השונים. משתתפי הסקר שבחרו לצבוע את קירות חדר השינה שלהם בסגול, דיווחו על משתתפי הסקר שבחרו לצבוע את קירות חדר השינה שלהם בסגול, דיווחו על 3.49 מפגשים מיניים בממוצע בשבוע. במקום השני מבחינת החשק המיני ממוקם הצבע האדום ובמקום השלישי הצבע- כחול שמיים.

רוצים אידיליה משפחתית? הוסיפו תמונות משפחתיות לקירות

תמונת כתבה
אתם רבים ומתווכחים רבות בבית? האווירה אינה תואמת את האווירה הביתית שאתם מחפשים? תנסו להוסיף תמונות משפחתיות מחויכות לקירות הבית. מחקר חדש מאושש- קיים קשר ישיר בין כמות התמונות המשפחתיות המוצגות בחלל הבית, לבין מצב הרוח האישי והיחסים בין בני המשפחה. על פי המחקר, כאשר מפזרים על קירות הבית תמונות משפחתיות מנסיעות או חופשות מהנות, הדבר תורם לשיפור בתחושת הביטחון והאידיליה המשפחתית. משתתפי המחקר אף ציינו כי הם מאמינים ביכולת התמונות המשפחתיות לשנות את האווירה בבית, יותר מאשר תורות עיצוב שונות כדוגמת הפנג שווי. ועם בעניין תמונות ומשפחה עסקינן- מחקר קובע כי אם ברצונכם לחזק את תחושת הביטחון של ילדיכם, תלו לו בחדר תמונות משפחתיות. תוותרו מראש על תמונות של בדידות, כדוגמת ליצן עצוב או הילד הבוכה, שיעכירו את האווירה השמחה שאמורה להיות בחדר הילדים. כמו כן, אל תתלו אצל ילדיכם בחדר רק תמונות שלו, פן תהפכו אותו למי שאוהב את עצמו יתר על המידה. תמונות של כל המשפחה או של האחים, יעשו עבודה נהדרת.

לא מספיק מאושרים? תבדקו את העיצוב

תמונת כתבה
לא מצליחים לחשוב פתוח, תנסו לעבור לחדר עם תקרה גבוהה יותר, הציונים שלכם בבית הספר אינם משביעי רצון? עברו לדירה עם נוף ירוק מול העיניים, רוצים להיות מאושרים יותר? יתכן ועיצוב הבית שלכם אינו מתאים. תתפלאו, אבל ממחקרים שנערכו במרוצת השנים האחרונות עולה כי לעיצוב הסביבה בה אתם חיים, יש השפעה מהותית על התחושות שלכם, ההצלחות שלכם והאופן בה אתם חושבים. מחקר שנעשה בשנת 2007 באוניברסיטת 'מיניסוטה' בארצות הברית, מצא קשר ישיר בין גובה התקרה בחדר לעיבוד המידע במוח. על פי המחקר, בחדרים נמוכים, אנשים נוטים להתמקד יותר בפרטים הקטנים, ואילו בחדרים בהם התקרה גבוהה, המחשבה חופשית, חדשנית ומרעננת, מה שאומר שאם נתקעה לכם המחשבה או שאתם רוצים לחשוב פתוח יותר, כדאי לכם לעשות את זה בחדר בעל תקרה גבוהה. אם חדר כזה אינו בנמצא, תוכלו להשיג את האפקט באמצעות יצירת מרחב פתוח בחדר, הוספת מראות ותאורה טובה. מחקר אחר שנערך באוניברסיטת 'קורנל' בשנת 2000 מצא כי לילדים או סטודנטים המתגוררים בסביבה ירוקה עם נוף הניבט מול שולחן העבודה שלהם, יש סיכוי לקבל ציונים טובים יותר מילדים או סטודנטים שמתבוננים בחלון ורואים נוף אורבני ובניינים. גם אור טבעי משפיע על מצב הרוח והריכוז. מחקר שנערך בשנת 1999 בחן ילדים בשוודיה שלמדו בכתות חשוכות ומצא כי הילדים נעשים מנומנמים אחרי כמה שעות לימוד. לעומתם תלמידים בארצות הברית, שלמדו בכתות בהם האור לא היה חזק מדי אבל גם לא היו כתות כהות, היו רגועים ושמחים. המחקר מצא כי אור מעומם דווקא עוזר לאנשים להרגיש משוחררים וחופשיים. מחקר אחר שעסק בעיצוב פנים מצא כי אנשים שמציבים בבתיהם ריהוט מעוגל הם פחות חרדתיים מאנשים בעלי ריהוט בעל זויות ופינות שעלול לפצוע, שכן אלו תמיד מודאגים שמישהו לא יקבל מכה מהריהוט. עוד נמצא במחקרים כי ריהוט שמוצב לאורך קירות, מעכב תקשורת חברתית בין אנשים בבית ובמקומות ציבוריים. ומה על שטיחים? אלו דווקא גורמים לאווירה חמה בבית, מרככים את האווירה, משפרים יחסי אנוש וגורמים להארכת השהות בחדר. אז עכשיו תעשו את החושבים שלכם ורוצו לשנות את עיצוב הבית.

זהירות- תאורה מלאכותית

תמונת כתבה
מחקר חדש שבוצע על ידי אוניברסיטת חיפה בארץ, מצביע על קשר מובהק בין תאורת לילה מלאכותית, במיוחד ירוקה וחסכונית, לבין סיכוי מוגבר לחלות בסרטן השד או הערמונית. הסיבה לכך לטענת החוקרים: אור מלאכותי בלילות גורם להפסקת ייצור מלטונין (הורמון טבעי המשפיע על תהליכים רבים בגוף). אם לא די בזה, הרי שבנורות ירוקות קיימת גם כספית ברמה גבוהה עד כדי כך שההנחיות הניתנות בארצות הברית בכל מקרה של נורה כזו שנשברת בבית הן: לא לנקות לבד, לפנות לצוותי ניקוי רעלים סביבתיים, לאוורר מיידית את החדר, לא לשאוב אבק ולא להיכנס לחדר מספר שעות. אז מה כן? על פי המחקר נורות ה – LED הן החסכוניות הבטוחות. = השמנתם? תבדקו את התאורה המלאכותית אם לא די בממצאים הקודמים בעניין התאורה המלאכותית, מחקר חדש שנערך באוניברסיטת 'אוהיו' בקולומבוס ארצות הברית, בשיתוף פרופסור אברהם חיים, ראש המרכז לכרונו- ביולוגיה באוניברסיטת חיפה בארץ קובע כי ההשמנה אינה קשורה באמת לכמות האוכל שאנחנו אוכלים או לפעילות הגופנית, אלא לזמן בו אנו אוכלים. מהמחקר עולה כי חשיפה לתאורה מלאכותית בלילה עלולה לגרום להשמנת יתר כתוצאה מהקשר בין פגיעה בפעילות מחזורית בגוף המווסתת על ידי השעון הביולוגי. מהמחקר עולה כי מכיוון שחשיפה לתאורה מלאכותית בלילה מבטלת את השקיעה הטבעית של השמש והשפעתה על הגוף שלנו, אנו ממשיכים להיות חשופים לאור שמשבש את השעון הביולוגי שלנו ועל ידי כך נפגעת הפעילות המחזורית התקינה של תאים, רקמות, אברים ומערכות בגוף. מערכת אחת כזו היא זו השולטת על תחושת הרעב שלנו. טענתם שאתם משמינים בלילה מול הטלוויזיה? אתם צודקים, אבל זה לא קורה רק בגלל שאתם אוכלים יותר או לא עושים פעילות גופנית אלא בגלל שיבוש המחזוריות היומית. אז מה עושים? מכבים את האור בשעה 19:00 והולכים לישון? מסקנות המחקר הן פשוט- להיות מודעים למצב ולהיערך בהתאם, קרי אל תזללו בשעות האלו אלא תסתפקו בדברים לא משמינים

תנמיכו את האור

עוד מחקר מבית היוצר של אוניברסיטת חיפה. במהלך המחקר התבקשו 1679 נשים לתאר את רמות התאורה בחדר השינה שלהן. תאורה שמקורה במנורה בחדר, אור המגיע מהרחוב, טלוויזיה שדולקת בחדר וכדומה. הממצאים הראו כי רמת התאורה בחדר היא המנבא החזק ביותר לחלות בסרטן השד. המחקר פורסם בכתב העת Chronobiology International ומצטרף לשורה של מחקרים שנערכו באוניברסיטת חיפה ומצאו פעם אחר פעם קשר בין חשיפה לתאורה מלאכותית בלילה וסרטן שד או סרטן של הבלוטה הערמונית. גם במקרה זה פרופ' אברהם חיים יזם את המחקר. מתוך 1679 הנשים שהשתתפו במחקר 794 נשים היו חולות בסרטן שד ו-885 נשים לא היה להן שום קשר למחלה והן שימשו כקבוצת ביקורת.הקבוצות היו דומות מבחינת הגיל, הן נשאלו לגבי רמת התאורה בחדר השינה שלהם ממקורות שונים: מנורות בחדר השינה, תאורת רחוב מחלון החדר, תאורה מחלקים אחרים בבית שנכנסים לחדר השינה ושינה עם טלוויזיה פתוחה. בנוסף הן התבקשו לדרג האם חדר השינה שלהם בלילה הוא: לא מואר כלל; מואר מעט; מואר מאוד; מואר לחלוטין. כמו כן, נבדקו משתנים נוספים שיכולים להשפיע על היווצרות סרטן השד כמו היסטוריה רפואית, צריכת אלכוהול, מצב סוציו-אקונומי, מספר לידות ועוד. מהממצאים עולה כי המנבא החזק ביותר להתפתחות של סרטן שד היה רמת האור המדווחת שבחדר השינה, כך שככל שהאור היה חזק יותר, כך הסבירות לחלות בסרטן השד עלתה. מנבא נוסף שנמצא מובהק, אם כי חלש יותר, הראה שנשים יהודיות, שלהן שיעור לידות נמוך בהרבה, נמצאות בסיכון גדול יותר לחלות בסרטן שד. כדי לחזק את הממצאים ביצעו החוקרים את אותן בדיקות רק על הנשים היהודיות - כשהפעם מדובר בקבוצה הומוגנית יותר - ומצאו שוב את הקשר החזק והמובהק בין רמת התאורה בחדר השינה לבין סרטן השד. "תאורה מלאכותית היא ללא ספק חלק בלתי נפרד מהעולם המערבי ועוצמתה רק תלך ותגבר עם השנים. לשמחתנו, מדובר במזהם סביבתי שניתן לשלוט עליו בקלות יתרה וכבר קיום קיימים מגוון דרכים להחליש את הזיהום הסביבתי שיוצרת תאורה מלאכותית. אולם למרות התוצאות החוזרות ונשנות של המחקרים, בישראל עדיין לא קיימת מודעות לסכנה זו ולכן, אין כמובן הערכות ראויה", סיכם פרופ' חיים.

צבע משתלם

ראש השנה בפתח ואתם כבר מרגישים את הצורך לחדש את הצבע בבית? אתם לא לבד. מנתוני חברת 'נירלט' עולה כי שוק הצבע בישראל מגלגל כ 1.1- מיליארד ₪ בשנה. 630 מיליון מתוכם תודות לשוק הצבע הדקורטיבי. שוק הצבע שלא במסגרת שיפוץ מוערך בכ-120 מיליון ₪ בשנה. מסקר שערכה חברת הצבעים 'נירלט' באמצעות מכון המחקר "טלסקר - TNS" נמצא כי 48% מהישראלים צובעים את ביתם לפחות פעם בשנתיים, 44% צובעים את ביתם כחלק ממעבר דירה, 15% צובעים את ביתם במהלך הקיץ . כאשר הצביעה היא חלק ממעבר דירה, ברוב המקרים (60%) מדובר בצביעה מלאה, לעומת זאת- בצביעה שהיא לא במסגרת שיפוץ או מעבר דירה - ברוב המקרים (74% ) מדובר בצביעה חלקית בלבד של הבית. עוד עולה מהסקר כי ישנה נטייה לשלב בבית גוונים שונים של צבע. ברוב הבתים ישנו לפחות חדר אחד הצבוע בצבע שונה משאר החדרים בבית, כמו כן בחדר זה לרוב משולב קיר בגוון/ טקסטורה אחרים ונראה כי הפתיחות לשילוב גוונים ו/או טקסטורות שונות הינה בעיקר בחדרי הילדים ובסלון. לדברי אירית גילן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בנירלט, "עבור אנשים רבים מעבר דירה הוא הזדמנות להתייעץ עם יועץ מקצועי לפני עיצוב הבית בצבע. זוהי הזדמנות לייצר את האמירה העיצובית האישית גם בקירות הבית, תוך התחשבות בכל מרכיבי החלל (רהיטים, ריצוף, טקסטיל וכו') כמו גם התאורה ושילוב החומרים האופייניים למקום".

הגודל כן קובע

רגע לפני שאתם רצים לבורסה, כדאי שתבדקו באיזה בית מתגורר המנכ"ל של החברה בה אתם מעוניינים להשקיע. מה הקשר? מסתבר שיש. מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מצביע על קשר חזק בין אופן רכישת בתים על ידי מנכ"לי חברות לבין ביצועי המניה של אותה חברה. מהמחקר עולה כי ככל שביתו של המנכ"ל גדול יותר, כך מניות החברה מתקדמת באופן חלש יותר. מנגד, מניות של מנכ"לים המתגוררים בבתים צנועים יותר נהנות מתשואות גבוהות. על פי מחקרם של החוקרים קרוקר לין מאוניברסיטת אריזונה ודיויד ירמק מאוניברסיטת ניו יורק, בתי הענק של המנכ"לים דווקא מרמזים על סיאוב ומרמזים על כך שהמנכ"ל מרגיש בטוח מדי בתפקידו ולכן עושה פחות מדי. השניים אספו מידע בנוגע למקום מגוריהם של 448 מנכ"לים. מהמחקר עולה כי בית ממוצע של מנכ"ל משתרע על שטח של 520 מ"ר, עולה כ – 2.7 מיליון דולר והוא כולל בממוצע 11 חדרים, 4.5 חדרי אמבטיה.

מומלץ: לאכול בשירותים

חשבתם שחדרי השירותים והאמבטיות בבתי המלון הם המקומות המזוהמים? כדאי שתחשבו פעם נוספת. מחקר חדש שבדק את רמת ההיגיינה בבתי מלון, מצא שדווקא המקומות שחשבנו שהם המזוהמים יותר, הם הנקיים. כך עולה לגבי האסלות והמקלחות ולו מהסיבה הפשוטה שדווקא בגלל שהם נחשבים למזוהמים, החדרנים מנקים אותם יום יום. לעומת זאת, המזוהמות ביותר בחדרי בתי המלון הן המיטות שנמצאו מלאות בחיידקים ולו בגלל העובדה ש – 80% מהמתארחים בבתי המלון הודו כי הם מעדיפים לאכול את הארוחה שהם מזמינים היישר לחדר- לא פחות ולא יותר אלא במיטה. עוד נחשבים למזוהמים- הקומקומים ושלטי הטלוויזיה לא מעט בגלל העובדה כי במחקר נמצא כי 98% מאורחי בתי המלון צופים במהלך חופשתם בטלוויזיה ואגב כך משתמשים בשלט שכמעט ואינו זוכה לניקיון. עוד עולה מהמחקר שערכה החברה 'ד"ר סייפטי פירסט' כי דווקא מזרונים ושמיכות פוך מוחלפים לעיתים נדירות והם שמכילים המוני חיידקים. המסקנה- בפעם הבאה שאתם מתארחים במלון ומזמינים 'רום סירווסט' לחדר, מומלץ שתאכלו אותו דווקא בישיבה על האסלה ולא במיטה. ותחשבו על זה.

זהירות סירים

מה כבר יכול להיות מזיק בסירים ומחבתות ומה כבר עלול לקרות משימוש בשטיחים או אריגי ספה דוחי כתמים? מסתבר שמה שנראה לא מזיק בעליל עלול לגרום צרות. מחקר אמריקאי מצא כי הכימיקל PFC המצוי בסירים ומחבתות 'ניו סטייק', באריגים, עטיפות מזון מהיר, שטיחים ואריגי ספה דוחי כתמים, עלול להצטבר בגופם של ילדים. או אז גורם הכימיקל לכך שהוא מפחית את יעילות החיסונים שהילדים מקבלים עד 50%אגב כך שהכימיקל מחליש את תגובת הגוף לחיסונים. על המחקר חתומים חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור בבוסטון. במחקר נבדקו 587 ילדים שנחשפו לכימיקל. החוקרים מצאו כי אצל הילדים שהיו בעלי רמת PFC גבוהה בדמם, נמצאה רמת נוגדנים נמוכה ב – 50% לחיסונים כמו טטנוס ודיפטריה. אז קדימה לבדוק את העניין.

אמבטיה חמה טובה ללב

אם חשבתם כמו רבים אחרים שאמבטיה חמה לא עושה טוב ללב, ועל אחת כמה וכמה היא לא מומלצת לחולי לב, כדאי שתדעו שמחקר שנערך ביפן מגלה אחרת. על פי המחקר אמבטיית מים חמים עושה רק טוב ללב וגם לחולי לב. זו אולי הסיבה שביפן מפנים הרופאים את חולי הלב דרך קבע לטיפול באמבטיות חמות כחלק מהשיקום לאחר ההתקף. מתוצאות המחקר של אוניברסיטת 'קגושימה' ביפן עולה כי 10 דקות של טבילה במים חמים שיפרו את תחושות התשישות והכאבים ברגליים אצל קשישים חולים ובריאים כאחד. לדברי ד"ר טנקה, ממבצעי המחקר מסתבר שאמבטיות חמות לא רק בטוחות ללב אלא הן מצליחות להרחיב את כלי הדם ולאפשר זרימת כמות גדולה יותר של דם ללב. טבילה של 10 דקות באמבטיית מים חמים בטמפרטורה של 41 נעלות צליוס שיפרה את יכולתם הגופנית של כל הנבדקים במחקר. כך או כך, בכל מקרה על חולי לב להתייעץ עם הרופאים שלהם לפני שהם מנסים את זה בעצמם.

זהירות- אמבטיית קרה

תפיסה רווחת אצל הספורטאים היא שטבילה באמבט מי קרח לאחר אימון או תחרות היא נחוצה ואף מבריאה. מחקר חדש שבוצע במכון האנגלי לספורט, מקרר את הלהיט. מהמחקר עולה כי דווקא הקירור המאסיבי מגביל את תהליכי הגדילה והחיזוק של סיבי השריר. על פי המחקר שבוצע במכון האנגלי לספורט, טבילה באמבט מי קרח צריכה להיות מוגבלת רק לאחר תחרות ולא במהלך שגרת האימונים, שכן נמצא כי הוא פוגע במטרת האימון- הגדלת וחיזוק השריר. כמו כן נמצא כי שימוש ארוך במי קרח מסגל את הגוף ומקטין את כושר ההבראה שלו כתוצאה מהאמבט. תרשמו את זה לפניכם.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש