היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 9/1/2014 19:55 ● ערב ערב 2636
היכל התרבות

שיר לשבת



תמונת כתבה


גשם / יצחק לאור
גֶּשֶׁם יוֹרֵד עַל עֲצֵי
הָאַלּוֹן הַגְּדוֹלִים מִחוּץ
לְחַלּוֹנִי, עוֹמְדִים רְטֻבִּים
בְּסַבְלָנוּת שֶׁהָיִיתִי רוֹצֶה
לִשְׁאֵרִית חַיַּי. בַּחֶדֶר
בְּרַהמְס, בְּמִקְרֶה, וּבְדִידוּתִי
הַגְּמוּרָה, וּמִי שֶׁאֲנִי כּוֹתֵב לָהּ
אֶת הַשִּׁיר הָעַצְבָּנִי הַזֶּה, בֵּין
הַגֶּשֶׁם בַּחוּץ וְהַמּוּסִיקָה בִּפְנִים.
יוֹתֵר מִזֶּה אֵין לִי פְּנִים, הַגֶּשֶׁם
הַמּוּסִיקָה, הָאִשָּׁה הָרְחוֹקָה

מתוך 'ספר העדר', הוצאת הקיבוץ המאוחד 2012
באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com

מועדון הסרט הטוב


רכבת לילה לליסבון

תמונת כתבה


חייו של ריימונד גרגוריוס (ג'רמי איירונס) עומדים להשתנות. בדרכו לעבודה, הוא נחרד לגלות צעירה יפיפייה במעיל אדום העומדת לקפוץ מגשר גבוה המתנשא מעל הנהר. הוא מציל אותה ברגע האחרון מהתאבדות. ריימונד סקרן, אך האישה נעלמת ומשאירה בידיו את מעילה. בכיסו הוא מגלה ספר מאת רופא פורטוגלי, בשם אמדאו דה פראדו וגם כרטיס לרכבת הלילה לליסבון. בהחלטה ספונטנית, הוא מחליט להשתמש בכרטיס ויוצא למסע הרפתקני. בעודו מחפש אחר מחבר הספר, ריימונד חושף משולש אהבה טראגי בין שלושה חברי מחתרת שניסו להילחם בשלטון האכזרי של המדינה: הרופא, חברו הטוב ביותר וחברת המחתרת, בה היו שניהם מאוהבים ואותה ניסו להסתיר ויותר מאוחר לחסל, כדי שלא תתפס בידי השלטונות.
יום שני, 13.1.14 בשעה 18:20 ויום שלישי 14.1.14, 20:40, 'תיאטראות אילת'

הפנינג ואירועי ט"ו בשבט במתנ"ס באילת



תמונת כתבה


מתנ"ס שחמון – 15.1 בשעה 20:30 הרקדה חגיגית בירוק במתנ"ס שחמון של החברה למתנ"סים בהנחיית עירית שוורץ. כניסה 29 ₪ כולל כיבוד עשיר.

מתנ"ס יעלים - 19.1 בשעה 16:00 הפנינג משפחה 'חושבים ירוק' במתנ"ס יעלים של החברה למתנ"סים. פינות יצירה והפעלה, מתחם מתקנים מתנפחים והצגת ילדים מבית היוצר של החוויה האתנית "תראו מי מדבר – על מיחזור לא נוותר". כניסה למתחם 5 ₪ לילד, כניסה להצגה 5 ₪ להורה ו/או ילד.

מתנ"ס קולייר – 20.1 בשעה 17:00 סיפור בהמחשה בנושא ט"ו בשבט, חדר ג'ימבורי, פעלתון, עבודת יצירה, קוסקוס ונקניקיות מהמטבח של מתנ"ס קולייר של החברה למתנ"סים. כניסה 15 ₪ לילד ראשון, 10 ₪ לילד שני כל ילד נוסף חינם.

מתנ"ס קולייר – 21.1 בשעה 16:30 חגיגת ט"ו בשבט המתנ"ס הירוק מצדיע לטבע, קבוצות "גנים בקהילה", חברי גרעין מטעם החברה להגנת הטבע, ילדי בי"ס אורים והמועדון החברתי של מתנ"ס קולייר של החברה למתנ"סים בתכנית: הפעלות, חידונים בנושאי ט"ו בשבט, דוכני יצירה ושימוש חוזר בחומרים המשמשים אותנו ביומיום. הכניסה חופשית.

יום פתוח בערבה 2014


בואו להיפגש עם האנשים שעושים את החקלאות

תמונת כתבה


תוכנית היום הפתוח
יום רביעי 15/01/14
10:00-14:00 כנס חדשנות בחקלאות.
10:00-15:00 כל שעה עגולה יציאה לסיור מודרך בחממות המחקר של תחנת יאיר.
09:00-18:00 מתחם בילוי הכולל הופעות מוסיקה, שוק אמנים ודוכני מזון להנאתכם.
20:30 מופע ערב: אריאל זילבר במופע 'המיטב' – להיטים מכל הזמנים מרגש ומקפיץ בליווי 8 נגנים.
*טקס חגיגי בשעה 11:15 –במעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס, שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ יאיר שמיר, שר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ מאיר כהן, יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אייל בלום, ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף
*ובשעות 09:30-14:00, ייערך כנס מקצועי "חדשנות בחקלאות", פרטים מלאים באתר התערוכה -www.aravaopenday.co.il.

יום חמישי 16/01/14
10:00-15:00 כל שעה עגולה יציאה לסיור מודרך בחממות המחקר של תחנת יאיר.
11:00-12:00 טקס פתיחת התערוכה החקלאית במעמד נשיא המדינה.
09:00-16:00 מתחם בילוי הכולל הופעות מוסיקה, שוק אמנים ודוכני מזון להנאתכם.
20:30 מופע ערב: יהודית רביץ. יהודית רביץ עם רפרטואר עשיר, אנרגטי, שובה לב. מלאת עוצמה עם כל השירים האהובים והמרגשים.
במה פתוחה – הופעות חיות סביב השעון בשני ימי התערוכה.
להזמנות כרטיסים למופעי אריאל זילבר ויהודית רביץ - 052-3666646
בקרו אותנו בפייסבוק: יום פתוח ערבה - תערוכה חקלאית 2014
mopen@arava.co.il | www.aravaopenday.co.il | 08-6581083

המאסטרו בדרך לאילת


מי אתה גרגייב?
ולרי גרגייב, מגדולי המנצחים הפועלים כיום בעולם, נחשב לתופעה חד פעמית בעולם הניצוח.גרגייב הפנט את קהל אוהדי המוסיקה ברחבי העולם ובישראל בזכות אישיותו הכריזמטית והיצירתית, המקוריות באמנות הניצוח וחיפושו אחר המשמעות והעומק בכל יצירה עליה הוא מנצח

תמונת כתבה


פסטיבל קלאסי בים האדום אשר יתקיים בינואר בסימן 60 שנה להולדתו של המנהל האמנותי והמנצח המוערך ולרי גרגייב, יעלה לראשונה בישראל את היצירות 'יולנטה' של פ. צ'ייקובסקי ו'דון קישוט' של ז'. מסנה. הפסטיבל יתקיים במתכונתו הייחודית בהאנגר 6 בנמל אילת המיועד לכ-2400 איש ובמקביל לשלושת ערבי הפסטיבל בנמל יתקיימו קונצרטים קאמריים באווירה אינטימית במספר אולמות בבתי המלון באילת בהשתתפות : הפרויקט הקאמרי הישראלי, רביעיית כרמל, שלישיית ירושלים ולהקת תמי במופע מאת הכוריאוגרף נמרוד פריד.
המנצח הנודע, מאסטרו ולרי גרגייב, יכבד את הקהל בנוכחותו יחד עם תזמורת מקהלת בית האופרה מָרִינְסְקִי וכ- 20 סולנים ויחד יגישו תוכנית קונצרטים משובחת ומרגשת.
מאז שנתמנה למנהל האמנותי של בית האופרה מרינסקי (קירוב) בסנט פטרסבורג, בשנת 1988, הוביל מאסטרו גרגייב את בית האופרה מרינסקי להכרה בינלאומית רחבה. ב– 1996 התמנה למנהל האמנותי ולמנהל הכללי של בית האופרה מרינסקי, ומאז מטרתו המרכזית של גרגייב הייתה להופכו לבית האופרה הטוב בעולם.
גרגייב החזיר למפת הביצועים אופרות רבות שבחלקן לא הוצגו או שהוצגו כמעט בלעדית ברוסיה. הישגיו נראים כמעט על אנושיים. כשאינו נמצא בעיצומו של סיור, מחוץ לרוסיה, הוא מסוגל לעבוד עם תזמורתו וזמריו עד 18 שעות ביממה. "אילולא גרגייב, בית האופרה מרינסקי היה מזמן נעלם", סיפר קודמו בתפקיד, יוּרִי טְמִירְקָנוֹב, אחד מענקי הפעילות המוסיקלית בסנט פטרסבורג, "בדיוק כפי שתיאטרון בולשוי במוסקבה גווע כיון שלא היה להם איש ארגון, מנהלן ומטורף לנושא. גרגייב הוא הסיבה לקיום מריינסקי".
בזכות עבודתו של גרגייב, גילה העולם מחדש את "קָאשְצֵ'יי בן האלמוות", "סָדְקוֹ" ו"האגדה על העיר הנעלמה קוטז" של רמסקי–קורסקוב, את "מלאך האש", "המהמר" ו"אירוסים במנזר" של פרוקופייב ובמקביל, זכו גם אופרות מוכרות לביצועים חדשים. במהלך שני העשורים האחרונים, רפרטואר בית האופרה גדל בצורה משמעותית ביותר כאשר גרגייב ניצח על הפקות של אופרות רבות מאת מוצארט, מוסורגסקי, ורדי, פרוקופייב, רימסקי–קורסקוב, ריכארד שטראוס, צ'ייקובסקי ווגנר. ולרי גרגייב ייסד מספר רב של פסטיבלים בינלאומיים למוסיקה כולל פסטיבל למען השלום בקווקאזים בוולאדיקווקאז, פסטיבל מִיקֶלִי בפינלנד, פסטיבל קירוב בלונדון, פסטיבל רוטרדם בהולנד, פסטיבל חג הפסחא במוסקבה, "כוכבי הלילות הלבנים" בסנט פטרסבורג, פסטיבל אותו ייסד בשנת 1993 וכמובן פסטיבל "קלאסי בים האדום".
גרגייב יזם הפקות משותפות לבית האופרה שלו עם בתי האופרה המובילים בעולם, בהן המטרופוליטן בניו יורק, האופרה המלכותית קובנט גארדן, האופרה של סן פרנסיקו, לה סקאלה, האופרה הישראלית, השַטְלֶה בפריס ועוד. הוא ניצח על בית האופרה קירוב בסיורו הראשון בארה"ב ביולי 1992, במסגרתו הופיע במשך שבועיים במטרופוליטן אופרה בניו יורק. מאז סייר עם בית האופרה שלו ברחבי העולם. בעונת 1994–1993 ניצח גרגייב בפעם הראשונה במטרופוליטן אופרה על הפקה חדשה של "אותלו" (ורדי) עם פלאסידו דומינגו, ומאז ניצח על הפקות רבות בבית אופרה זה וכיהן כמנצח אורח ראשי בו. מאסטרו גרגייב מנצח בקביעות על התזמורות המובילות בעולם, בהן הפילהרמונית של ברלין, התזמורת הסימפונית של לונדון, התזמורת הפילהרמונית המלכותית, התזמורת הלאומית של צרפת, תזמורת הרדיו השבדי, והתזמורות הסימפוניות של סן פרנסיסקו, בוסטון, טורונטו, שיקגו, קליבלנד, דאלאס, יוסטון, מינסוטה, מונטריאול וברמינגהם. הוא מכהן גם כמנצח אורח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של רוטרדם. החל מינואר 2007 ובשלוש השנים הבאות, ולרי גרגייב הוא גם מנהלה האמנותי של התזמורת הסימפונית הלונדונית.
ולרי גרגייב, הוא בן העם האוֹסֶטִי, אחד העמים הקטנים בדרום–מערב רוסיה. הוא החל את דרכו בעולם המוסיקה כפסנתרן. הוא ידוע בתמיכתו האיתנה והעקבית בשלום, במיוחד בקווקז. לאחר הטבח הזדוני, בשנת 2004, בבית הספר בבסלאן הוא ניצח על קונצרטים שכל הכנסותיהם נועדו לקרבנות הטבח. ולרי גרגייב זכה בפרסים ואותות רבים במולדתו וברחבי העולם, כולל פרסים חשובים על הצטיינות באמנות בגרמניה ובאיטליה. בשנת 2003 הוא קיבל את התואר "אמן העולם" מטעם אונסקו. בישראל הופיע כבר עם התזמורת ובית האופרה מרינסקי במספר קונצרטים ובהפקות
של "אותלו" (ורדי) ו"הנסיך איגור" (בורודין) בקיסריה, בפסטיבל קלאסי בים האדום, באילת, ובעיר השכנה עקבה בירדן. באופרה הישראלית ניצח על "לידי מקבת ממצנסק" (שוסטאקוביץ') עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ועל "חובנשצ'ינה" (מוסורגסקי), "סָלוֹמֶה"
(ריכארד שטראוס), "פִּיק דָאם" (צ'ייקובסקי) ו"מלאך האש" (פרוקופייב), במסגרת ביקורי
בית האופרה מרינסקי באופרה הישראלית.
עוד ניצח על התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ולאחרונה לקח חלק בחגיגות השבעים של התזמורת. כיום מאסטרו ולרי גרגייב נחשב לאחד המנצחים המבוקשים ביותר ברחבי העולם.
'קלאסי בים האדום', חמישי – שבת, 16-18 בינואר 2014, האנגר 6, נמל אילת
מכירת כרטיסים דרך משרד 'הדרן' http://www.hadran.co.il/
לפרטים נוספים : ירון כהן 7789393 050.

קצרים


הרקדות באילת
יום א' – זוגות בלבד
21:00-24:00 – שלוש שעות של ריקודי זוגות מכל הזמנים ישן/חדש ואמצע הדרך.
יום ד' – מעגלים וזוגות
20:30 – ריקודי מתחילים.
21:15 –מעגלים בינוניים מתקדמים.
23:30-01:00 – זוגות.
באולם ספורט עציון גבר, אילנה וראובן יוסף.

קונצרט גיטרה

תמונת כתבה


תלמידי החוג בהדרכת יאק קרלסון.
הכניסה חופשית.
יום א', י"א שבט, 12.1.14, בשעה 17:00, במתנ"ס 'קולייר'.

"ארגז כלים"- דרך לחיים

תמונת כתבה


המשרד לקידום מעמד האישה בעיריית אילת ומתנ"ס שחמון
מזמינים את נשות אילת לסדרת מפגשים חווייתיים משולבים
20:30 מפגש בנושא זיכרון וחשיבה יצירתית - לחשוב מחוץ לקופסה וטיפים לשיפור הזיכרון.
בהנחיית: דינה רוקסא.
21:30 סדנת פיסול בחימר בהנחיית: דלי פלאי.
כניסה: 30 ₪. יש לרכוש כרטיסים מראש.
יום א', י"א שבט, 12.1.14, בשעה 20:00, במתנ"ס 'שחמון'.

שעת סיפור לגילאי 4-7

תמונת כתבה


"דבר נורא קרה לגברת עורב" / אלדוס הקסלי
מספרת: עדה ים מירסקי
כניסה: 10 ₪.
יום ג', י"ג שבט, 14.1.14, בשעה 17:00 בספריה העירונית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש