הספד על הרב עובדיה יוסף

מאת: או-מד מדיקל ● 10/10/2013 19:17 ● ערב ערב 2623
בס"ד
הספד על הרב עובדיה יוסף

נפלה עטרת ראשנו


צער גדול ירד על העם היהודי בכל מקום בעולם עת נתבשרנו בבשורה המרה על פטירתו של מורנו רבנו ועטרת ראשנו הראשון לציון רבן של כל בני הגולה הגאון הגדול הרב חיים עובדיה יוסף זצ"ל. קשה מאוד לדבר על מרן הרב בלשון עבר, קשה מאוד להסביר לאנשים שנחשפו במשך השנים רק לצדדים הפוליטיים של הרב, עד כמה היה הרב גדול הדור. מה זה גדול הדור בכלל? מי מחליט מי הוא גדול הדור? יש כאלה שידברו על כוחו הפוליטי של הרב, אחרים יתייחסו לגאונותו בתורה, על זיכרונו הפנומנלי, אחרים ידברו על הלב הענק והרגיש של הרב, על אהבתו העזה לעם ישראל בכלל ולחיילי צה"ל בפרט. רבים יתארו את הספרים הרבים והחשובים שחיבר: יביע אומר, יחווה דעת, חזון עובדיה, הליכות עולם, טהרת הבית ועוד ספרים רבים אחרים אשר בכל אחד מהספרים הללו אנחנו נחשפים לגאון ענק שאם נבוא לתאר את גדולתו "יכלה הזמן והמה לא יכלו", מי שלא מאמין לי, או למי שרוצה לנסות אולי להבין, מוזמן לפתוח כרך וללמוד פסק הלכה אחד מתוך תורתו של הרב, ומיד נופלת עליך תדהמה איך יכול להיות שבדור שלנו חי ענק שכזה ולהצטער על הפספוס הגדול שלא זכינו להיות במחיצתו מספיק.
אהבה רבה ויחס מיוחד במינו היה לרבנו לעירנו, אילת. במשך עשרות שנים הקפיד הרב זצ"ל להגיע לאילת לפחות פעם אחת בשנה בעשרת ימי תשובה לעורר את ליבנו לשוב בתשובה ולהתחזק בעבודת הבורא ובלימוד התורה. לפני 20 שנה בערך, כאשר הרב זצ"ל היה באילת הוא השתתף בטקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת "חזון עובדיה" בשכונת מערב 7. אבל רק כעבור למעלה מעשר שנים הוקם לבסוף בית הכנסת, וזכיתי להיות הרב של בית כנסת זה, היחיד באילת הקרוי על שמו של מרן הרב זצ"ל, במשך שש שנים. בפעם האחרונה שהרב זצ"ל הגיע לאילת, ביקשתי ממנו אם הרב יוכל להניח מזוזה בבית הכנסת הקרוי על שמו, אך מפאת לחץ הזמן הרב לא הספיק להגיע לבית הכנסת, אבל זיכה אותי ואת בני "בכאפה" מתוקה ובלתי נשכחת בצירוף ברכה להצלחה.
במדרש כתוב על הפסוק: "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות" מה ביציאתם ממצרים ב-60 ריבוא. כשעם ישראל יצאו ממצרים הם היו 600 אלף ומבטיחים לנו חז"ל שגם בעתיד לבא יהיה כינוס בארץ ישראל של 600 אלף. הבטחה זו קוימה בעת הקמת המדינה – תבדקו בספרים- היו בשנת 1948 בסך הכל 600 אלף יהודים בארץ ישראל. בהלוויה של הרב עובדיה – גם היו למעלה מ- 600 אלף יהודים, המשטרה דיווחה שהיו למעלה מ-800 אלף. זכינו גם אנחנו האילתים לקחת חלק בהלוויה ביחד עם כל אחינו בית ישראל מכל רחבי הארץ, נסענו מאילת לירושלים לחלוק לרב כבוד בדיוק כפי שהוא כיבד אותנו עשרות פעמים כשהגיע לאילת. כולם אוהבים מכבדים מכירים ומוקירים את רבנו הגדול. יהי רצון שזכות הרב עובדיה יוסף זצ"ל תגן על כל עם ישראל ותחיש את ביאת הגואל. כבר מתגעגעים לרב. הכותב בדמע, דוד שנה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש