מצטיינים בקונסרבטוריון

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 18/1/2013 11:27 ● ערב ערב 2585
הקונסרבטוריון העירוני ממשיך לחתום על הצלחות. שני תלמידי המרכז זכו בתחרות הארצית "פסנתר לתמיד". חמישה תלמידים נבחרו להיות חלק מהתזמורת הלאומית. מצטייני הקונסרבטוריון לומדים בכיתות אומן יוקרתיות. יש תמורה
מצטיינים בקונסרבטוריון

המרכז העירוני למוסיקה ממשיך לחתום על הישגים ראויים. הפעם היו אלו שני חניכי המרכז, הפסנתרנים הצעירים ויקטוריה גרשון, תלמידת כתה י'ב, ודוד וסט תלמיד כתה ו', שייצגו את אילת לאחרונה בתחרות הארצית היוקרתית "פסנתר לתמיד" שהתקיימה זו השנה השלישית באשדוד. שניהם זכו בפרסי עידוד (מקום שלישי), כל אחד בקטגוריית הגיל שלו.
ויקטוריה גרשון, תלמידת כיתה י"ב בבית הספר התיכון 'גולדווטר' החלה את דרכה בקונסרבטוריון במסגרת התכנית העירונית "בית ספר מנגן", וניגנה לראשונה בסקסופון. כאשר זיהה צוות הקונסרבטוריון את כישרונה, הומלץ לה לנגן על פסנתר כשהיא כבר בת 12. מאז ועד היום, השתתפה ויקטוריה בתחרויות נגינה ארציות והגיעה למקומות ראויים, השתתפה בקונצרטים, כתות אומן יקרתיות ועוד. בימים אלו היא נערכת לתחרות הבאה שלה על שם פנינה זלצמן.
דוד וסט, תלמיד כיתה ו' בבית ספר 'צאלים' בעיר נחשב לפסנתרן מבטיח הנמנה כחלק מהדור הבא של המוסיקאים הייצוגיים הצומחים בקונסרבטוריון. למרות גילו הצעיר, הספיק דוד להופיע בכנסים ארציים עם המוסיקה הקאמרית ונערך גם הוא לתחרות הבאה על שם פנינה זלצמן.
השבוע, הגיעו השניים יחד עם ליאוניד רוזנברג, מנהל הקונסרבטוריון וסבטלנה וסט, המורה לפסנתר, ללשכת ראש העירייה, שם ברך אותם מאיר יצחק הלוי על זכייתם ועל היותם מקור לגאווה.
בהזדמנות זו עדכן מנהל מרכז המוסיקה ליאוניד, כי בנוסף לנציגות מרשימה של תלמידי הקונסרבטוריון בתחרויות ארציות, ישנה נציגות של אילתים בתזמורת הלאומית לכלי נשיפה. שבעה תלמידי הקונסרבטוריון ניגשו למבחנים של משרד החינוך. חמישה מהם נבחרו ומהווים חלק מהרכב התזמורת הלאומית המונה כ – 60 מוסיקאים מכל הארץ.

כיום לומדים במרכז המוסיקה העירוני כ – 300 תלמידים הנכללים בשורה של הרכבים המייצגים את המרכז ברמה הארצית: תזמורת קאמרית, תזמורת כלי נשיפה, תזמורת ביג באנד ותזמורת דיקסילנד, אשר הופיעו בכנסים ארציים מטעם משרד החינוך וזכו להערכה רבה. תלמידי המרכז ניגשים מידי שנה לבחינות בגרות במוסיקה במסלול 5 יחידות וזוכים לציונים גבוהים מאוד. על סגל ההוראה של מרכז המוסיקה נמנים מוסיקאים בוגרי אקדמיות נחשבות המתמחים בהוראת כלי נגינה שונים, לימוד תורת המוסיקה (תיאוריה וסולפג') והדרכת גופי ביצוע כמו תזמורות, מקהלה, הרכבים קאמריים והרכבים למוסיקה קלה.
"כשתלמיד בעל כישרון פוגש מורה טוב, זה ההרכב המנצח" מסכם בגאווה ליאוניד. "בזמן שתכניות הטלוויזיה יוצרות כוכבים בן לילה, אנחנו מכשירים את תלמידינו להיות כוכבים לאורך זמן, במופעים בית ספריים, בכנסים, בתחרויות, במשלחות עם נוער בחו"ל ובלימודים אקדמאיים" הוסיף ליאוניד ונתן כדוגמא ומופת את תלמידת מרכז המוסיקה לשעבר, אנה שפירא, שסיימה תואר ראשון ושני במוסיקה והתקבלה לאחרונה לבית האופרה במילאנו (לה סקאלה).


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש