עו"ד יוסי אביטל נשלח לכלא

מאת: עומר כרמון ● 11/1/2013 20:32 ● ערב ערב 2584
עשרים חודשי מאסר נגזרו השבוע על עורך הדין האילתי יוסי אביטל, אשר גנב מבני זוג 360 אלף שקלים, שנועדו לרכישת דירה בעיר. בני הזוג, ישראלים שהתגוררו בקנדה, תכננו להשתקע באילת ולעבור כאן טיפולי פוריות שיאפשרו להם לגדל משפחה בישראל
עו''ד יוסי אביטל נשלח לכלא

עשרים חודשי מאסר נגזרו השבוע על עורך הדין האילתי יוסי אביטל, אשר גנב מבני זוג 360 אלף שקלים, שנועדו לרכישת דירה בעיר. בני הזוג, ישראלים שהתגוררו בקנדה, תכננו להשתקע באילת ולעבור כאן טיפולי פוריות שיאפשרו להם לגדל משפחה בישראל. בעקבות גניבת כספם, נאלצו בני הזוג להישאר בקנדה ולוותר על תוכניותיהם.

שירות המבחן המליץ לשופטת דרורה בית אור להימנע משליחת אביטל למאסר. בתסקיר קצין המבחן נכתב, כי נסיבות ביצוע העבירה נעוצות במצב כלכלי קשה אליו נקלע, עקב ניהול כושל של עסקיו. הרקע לביצוע העבירה היה חוב למשקיע זר, שנתן לנאשם כספים, אותם הוא התחייב להשקיע, אך נכשל בהשקעה, ואותו משקיע איים עליו ועל בני משפחתו. אביטל אמר לשירות המבחן, כי התכוון להחזיר את הכסף למתלוננים, ביטא חרטה על העבירה שביצע, ציין כי הוא מבין את מלוא חומרתה וגודל הפגיעה במתלוננים וביקש לפצותם על הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו להם. עוד עולה מהתסקיר, כי אביטל הגיע להסדר עם הבנק, לפיו הבנק ישלם את מלוא הסכום שנגזל מהמתלוננים, והוא יחזיר לבנק את הכסף בתשלומים. שירות המבחן התרשם כי מדובר בנאשם שעשה שנים רבות מאמצים להציג חזות של אדם מצליח ומשכשל בכך, נקלע למצב נפשי קשה.

עורך דינו של אביטל ביקש מבית המשפט להתחשב בשירותו הצבאי של הנאשם כקצין בסדיר, בקבע ובמילואים ובעברו הנקי. אביטל עצמו אמר לשופטת כי הוא לוקח אחריות מלאה למעשיו וחש בושה ומבוכה גדולה על הפגיעה הקשה שפגע במתלוננים. הוא סיפר כי בעקבות המקרה הושעה מלשכת עורכי הדין ונאסר עליו לעסוק במקצוע. הוא סיפר על מצב נפשי קשה אליו נקלע עקב פטירת אמו ולאחר מכן פטירת אחותו, ועל הכשל הכלכלי שהביא אותו לבצע את העבירה.

השופטת התחשבה בחרטה שהביע הנאשם ובנסיבות המקלות, אולם לא יכלה להימנע מלהטיל עליו עונש מאסר בפועל, בין השאר מכיוון שתחילה כפר באשמה ורק לאחר מכן הודה. "לא רק שהנאשם גנב את השיקים שהיו חלק מתשלום הדירה אלא שהנסיבות, שהתלוו לאותה גניבה, מחמירות את מעשיו של הנאשם", כתבה השופטת, "המתלוננים, ישראלים שגרו בקנדה והגיעו לישראל על מנת להשתקע בה. הם חזרו לישראל, בין היתר, מאחר והיו חשוכי ילדים והתכוונו להשתלב בטיפולי פוריות. לא רק שהמתלוננים נותרו מול שוקת שבורה בכך שהכספים נעלמו והנאשם לא יכול היה להשיבם, אלא שהם גם הפסידו כספים נוספים בגין ביטול עסקת המכר. חלומם להישאר בארץ ולהתחיל בטיפולים רפואיים התנפץ, והם נאלצו לחזור לקנדה, מבלי שהכסף הוחזר להם".

השופטת גזרה על אביטל 20 חודשי מאסר בפועל ותשלום פיצוי בסך 40 אלף שקלים.