הבית הסגול- אדריכלות של דיאלוג

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 9/5/2012 11:09 ● ערב ערב 2549
בלב מושב בשרון, מוקף בצמחיה ניצב לו "הבית הסגול ", כך מכיר אותו כל מושבניק שתפגוש ברחוב, בית ייחודי אך מאופיין בקווים פשוטים. ביקור בבית יוצר חוויה יוצאת דופן של חיבור בין הבית לסביבתו כבר ממבט ראשון. בני הבית מעידים על תחושת מרחב וחופש שהבית יוצר עבורם ומספרים: "שיתוף הפעולה בינינו לבין האדריכלים הוא שהביא לתוצאה אותה אהבנו כבר מהתחלה, היום אנחנו יכולים לספר כי התחושה בבית היא בדיוק מה שקיווינו לו, אווירה של חופש ופתיחות", ומוסיפים בחיוך – "הפסקנו לצאת לחופשות" ….
הבית הסגול- אדריכלות של דיאלוג

עם הרחבת פעילות משרד 'כאן אדריכלים' ופתיחת שלוחה של המשרד באילת, בחרנו להציג לפניכם בית אחד מתוך עבודות המשרד.
משרד 'כאן אדריכלים' הוקם ביקנעם המושבה לפני 15 שנה. המשרד ממוקם בסביבה כפרית ומוקף בעצים ובצמחיה. באווירה פסטורלית זו מקיימים בעלי המשרד, האדריכלים אורן גולדשטין ואהוד בלפרמן, סביבת עבודה ייחודית המשפיעה על הבתים המתוכננים בה. גולדשטין ובלפרמן, שניהם בוגרי הטכניון ומשמשים כמרצים לארכיטקטורה ועיצוב פנים בטכניון. לטענתם, האינטראקציה עם הסטודנטים הצעירים משפיעה אף היא ובמבנים ניכרת מחשבה רעננה, עדכנית ומקורית.

כיצד אתם רואים את תהליך התכנון והעבודה מול לקוח פרטי?
בלפרמן: "תפיסת העולם האדריכלית שלנו מבוססת על דיאלוג והקשבה - עם האנשים להם אנו מתכננים, עם הסביבה הפיזית, החברתית והתרבותית ותוך הטמעה של עקרונות בניה אקולוגית וברת קיימא".
גולדשטין - "אנו רואים בתהליך התכנון תהליך משותף לנו וללקוחות – התהליך כמו בבית הזה, מתחיל בברור מעמיק וכולל של צרכי הלקוח, אורחות חייו, תפיסת עולמו, החלומות והמשאבים הפיננסים העומדים לרשותו. המטרה היא תכנון בית שיתאים כמו כפפה לחייו של הלקוח ויגשים את חלומותיו אך אם זאת יעמוד בתקציב וייתן פתרונות פונקציונאליים וישימים.
כל זאת תחת מעטפת עיצובית מוקפדת ועדכנית המתאימה עצמה לתנאי האקלים ולחסכון באנרגיה. הבית הנבנה בסופו של דבר הוא תוצאה של שיתוף הפעולה בינינו לבין הלקוח ומשקף את התהליך שעברנו ביחד".

תמונת כתבה


מה המרכיבים עליהם הקפדתם בתכנון הבית וכיצד הם רלוונטיים לתכנון בתים כאן, באילת?
בלפרמן: "בבתים המתוכננים על ידנו ישנו דגש ברור על מספר מרכיבים: קשר בין חוץ לפנים, זרימת אוויר, החדרת אור טבעי והצללות נדרשות, חללים נעימים ומקבלים- כל אלו בהיבט העיצובי. בהיבט הטכנולוגי אנו מנצלים את הידע הרב שנצבר במהלך השנים במשרד כדי לתכנן בתים חוסכי אנרגיה הבנויים מחומרים ידידותיים לסביבה ובבנייה יעילה ככל הניתן. המרכיבים הללו משמעותיים לכל אזור שבו אנו מתכננים, הם קיבלו ביטוי בבית בשרון ובוודאי שיקבלו ביטוי בתכנון בתים באקלים חם כמו באילת.

כיצד אתם מסייעים ללקוחות לעבור את תהליך הבניה "בשלום"? ובמה מושקע עיקר המאמץ שלכם בתכנון בית פרטי?
אדריכלית מיכל כנות, מנהלת המשרד: “כדי להגיע לבניה איכותית אנו משקיעים מאמץ רב בהכנת תכניות בניה מפורטות מאוד שלוקחות בחשבון אספקטים של התאמת המרכיבים השונים בבניין, מניעת תקלות השכיחות בענף הבניה והתחשבות ביכולות הביצוע של הקבלנים. התכניות כוללות מפרטים ופרטים ומשאירות כמה שפחות שאלות פתוחות לזמן הבניה. בטווח הארוך השקעה זו מצדיקה את עצמה וחוסכת ללקוח כסף רב, הן תוך כדי ביצוע והן בשנות השימוש בבית: על ידי חיסכון באנרגיה המושקעת בחימום וקירור, חסכון בשימוש בתאורה מלאכותית ועלות אחזקה שוטפת נמוכה".

סוזי שרם כהן מאילת, נחשפה לעבודתם של "כאן אדריכלים" כשביקרה בבית שעיצבו: "ראיתי תכנון מוקפד, חשיבה לפרטי פרטים, התחשבות בסביבה ועיצוב מרהיב, יצירת אומנות של ממש", מספרת שרם כהן ומוסיפה: "גם מתחקור בעלי הבית באשר לאינטראקציה עם האדריכלים, הבנתי שתהליך העיצוב והעבודה המשותפת היו מוצלחים מאוד ורגישים לפרטים, להעדפות בעלי הבית ולסביבת המגורים. מצוידת בהתרשמות הזו, פניתי למשרד ושאלתי בזהירות אם עבודה באילת רלוונטית. משהסכימו, נפתחה האופציה גם עבור אחרים, ונתבקשתי  להיות הפונקציה המקשרת – פרוייקטורית מקומית שתקשר בין הקבלן ומוסדות הרישוי וכל יתר הגורמים שצריכים להתאגד לצורך הקמת בית משלב התכנון ועד הביצוע". (תדמית)

כאן אדריכלים
טלפון : 04-9591093
נייד- 057-7443884
פקס : 15349591093
יקנעם מושבה ת.ד 281 20600
www.kaan-arch.com

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש