היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 9/5/2012 10:53 ● ערב ערב 2549
היכל התרבות

קצרים


המדורה המרכזית

תמונת כתבה


לכבודו של התנא האלוקי – רבי שמעון בר יוחאי
בתוכנית – הדלקת המדורה ב- 20:30, מראות קודש מיוחדים – מחצרו של הרבי מליובאביץ' מלך המשיח, דברי תורה וברכה, שירה וזמרה, פינת יצירה לילדים, פרסים והפתעות לילדים, אלוף הבלונים, מזנון קל ועוד ועוד.
יום רביעי, אור לי"ח באייר – ל"ג בעומר, 9.5.12, ליד כיכר היציאה מהעיר לכביש עובדה.

*חגיגת ל"ג בעומר
בשיתוף חיילי אוגמ"ר 80,
הסעות יצאו ממתנ"ס קולייר, יש להרשם מראש במתנ"ס.
הכניסה חופשית.
יום ה', י"ח אייר, 10.5.12 בשעה 17:00 ממתנ"ס 'קולייר'.

צעדת השכונות
אנחנו המדינה הזאת – אל תתעסקו איתנו!
התכנסות בכיכר הבית המדברי ברחוב לוס אנג'לס, "בכדי להזכיר לכולם שאנחנו עדיין כאן ולא שכחנו מכל הבעיות החמורות שמלוות אותנו וקשיי המחיה, בכדי להחזיר את הכוח והשליטה לידיים שלנו העם – הכוח לעם!". לאחר ההתכנסות, צעידה ברחובות העיר – שכונות איזידור והדקל, צעידה בשדרות התמרים, שם תיערך עצרת מחאה, ועצרת סיום ברחבת 'בית פיליפ מוריי'.
מוצאי שבת, 12.5.12, בשעה 20:30, נפגשים בכיכר הבית המדברי ברחוב לוס אנג'לס.

במסגרת חודש בריאות האישה
בשיתוף עם יועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה.
הרצאה – 'סקסולוגיה בקרב נשים'.
מרצה: ד"ר יגאל פלד.
הכניסה חופשית.
יום א', כ"א אייר, 13.5.12 בשעה 20:00 בספריה העירונית.

*"הורים ילדים ומה שביניהם" - מפגש חמישי
'מינקות לבגרות',
מנחה: דוד בנאי - פסיכולוג קליני בכיר ומרצה.
כיבוד קל בשעה 20:30, המפגש יחל בשעה 21:00.
כניסה: 30 ₪ יחיד, 45 ₪ זוגי.
יום א', כ"א אייר, 13.5.12 בשעה 20:30 במתנ"ס שחמון.

אירוע שיא של שבוע הנוער
שיאו של שבוע הנוער יתקיים השנה בגן פרדקין באירוע ססגוני, בו יופיעו להקות נוער מקומיות, ביתני הפעלה לנוער ומופע מרכזי של להקת "הדג נחש". המופע בחינם!
יום שני 14.5.2012, 21:00.
שעת סיפור לגילאי 4-7
יונה חצי לבנה / אילנה זיידמן
מספרת: צביה משה,
מחיר: 10 ₪.
יום ג', כ"ג אייר, 15.5.12 בשעה 17:00 בספריה העירונית.

'סטריט בול'
תחרויות כדורסל קבוצתיות נושאות פרסים.
הרשמה עד ה-14.5 בכל המתנ"סים.
השתתפות: נוער 30 ₪, מבוגרים 50 ₪.
ימים ג'-ה', כ"ג-כ"ה אייר, 15-17.5.12 בשעות אחה"צ במגרש הכדורסל בשחמון.

'האישה שבי'
במסגרת שבוע האישה במועדון 'בשביל הזהב'.
יום ג', כ"ג אייר, 15.5.12 בשעה 10:00 במתנ"ס 'קולייר'

"תמיד אישה"

תמונת כתבה


ערב לנשות הקהילה - במסגרת שבוע האישה
תצוגת אופנה, ערב פינוק וקוסמטיקה כולל הדגמות.
כניסה: 25 ₪.
יום ג', כ"ג אייר, 15.5.12 בשעה 20:00 במתנ"ס 'קולייר'.

ביקורת הצגה
כולם היו בני
מאת: אביבה דקל


תמונת כתבה


המחזה שנתכתב בשנת 1946, בשלהי מלחמת העולם השניה, מוכיח שוב שיצירת אמנות טובה, בכל שטח שהוא, היא נצחית. המחזה המופלא וההצגה שבה משתתפים מטובי השחקנים של התיאטרון הישראלי, מביאה לצופה האילתי חוויה עוצמתית ומטלטלת. ג'ו קלר הוא תעשיין ואיש עסקים שבנה את עצמו והגיע לשגשוג כלכלי. ג'ו מכר לצבא ביודעין (כדי להימנע מהפסדים וביטול חוזים) חלקי מנועי מטוס פגומים, שגרמו להתרסקותם של מטוסי קרב ולמותם של עשרים ואחד טייסים. קלר הורשע בדין אך הצליח לחמוק מעונש וטפל את האשמה על שותפו, שיושב בכלא במקומו. בנו הבכור לארי, טייס קרבי, נעדר מאז המלחמה, אולם האם קייט נאחזת בעקשנות באמונה שבנה חי ויחזור הביתה ביום מן הימים. אם לא תאמין בכך, יהיה עליה להשלים עם העובדה שבעלה הוא זה שגרם למותו של בנם, שכן לארי הטיס את אחד המטוסים עליו הורכב מנוע פגום. השניים מצליחים לשמור על המסגרת המשפחתית, על הבית ועל העסק עד שבנםהצעיר כריס מחליט לשאת לאשה את אן, חברתו לשעבר של אחיו המת ומזמין אותה לביקור. האם המסרבת להאמין כי בנה נהרג ומנסה למנוע את נישואיו של כריס לאן בטענה שלארי אחיו עדיין חי. כדי להוכיח לקייט שלארי בנה אכן נהרג, מראה אן לקייט מכתב שכתב לה לארי לפני מותו ובו הוא כותב מגלה כי מעשיו הנפשעים של אביו גרמו לכך שהחליט להפיל את מטוסו במו ידיו. המכתב עובר לידיו של כריס שהאמין כל השנים בחפותו של אביו ואחרי שקרא אותו, הוא מוסר אותו לאביו. ג'ו קורא את המכתב ומתעמת לבסוף עם התוצאות האיומות של מעשיו ומעכל את האמת הנוראה - הוא זה שרצח את עשרים ואחד הטייסים וגרם להתאבדות בנו. ההצגה מרתקת בכל רגע, אבל העימות בין האב ובנו הוא רגע השיא של ההצגה ולא משאיר בקהל אפילו צופה אדיש אחד. התפאורה שעיצבה לילי בן נחשון שבנתה חצר האחורית של בית בארה"ב בשלהי מלחמת העולם השניה - מרפסת הבית, העצים והשיחים מעוצבים בצורה ריאליסטית ומהווים מסגרת מושלמת לאחת ההצגות המרתקות והמעניינות שראינו באילת בעונה האחרונה. התלבושות של אורן דר משלימות את התמונה של אותם ימים, כל אלה מהווים מסגרת מושלמת למחזה שביים משה נאור בצורה שוטפת וקולחת כשהוא מנצח על צוות שחקנים מושלם. משחקו של נתן דטנר כג'ו קלר מרתק. אנו מרותקים אליו מרגע תחילת המחזה דרך רבדים של פחד, כאב, זעם, אהבה וייאוש המעמיקים את חדירתם לנשמתו של ג'ו מבעד לחומת השקרים שבנה סביבו. ליאורה ריבלין בתפקיד קייט אשתו מגלמת את האם הכואבת על מותו של בנה ונאחזת בציפרניה בהעמדת פנים של ג'ו האב וממשיכה לטעון שלארי בנה לא נהרג. ליאורה בונה דמות מושלמת של אם המשפחה קייט, שהיא הצוק עליו ניצב המבנה המשפחתי כולו, וכשהזה מתמוטט, מתחוללת על הבמה סצנה שהיא שיא של משחק - מזעזעת, מרגשת ועוצמתית. אוהד קנולר בתפקיד כריס, הבן ששרד את המלחמה, מציג משחק מרגש הצובר תאוצה דרמטית ומגיע לשיאו ברגע העימות עם אביו כשהאמת על המחדל במפעל מתגלית ועל אשמתו של האב היוצאת לאור. ישי גולן בפקיד ג'ורג' מוכיח שוב בפעם המי יודע כמה שאין תפקיד קטן. באפיזודה הקצרה בה הוא מופיע על הבמה, הוא מפיח חיים בדמות אותה הוא מגלם ומגיע לרמות משחק שלא נתקלים בהן לעתים קרובות. ההצגה מרגשת ומסעירה ואני אישית ולדעתי כמוני גם כל הקהל שגדש את האולם זכה לחוויה שחבל היה לו החמיץ.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש