המשפחתון של טלי משפחתון שהוא משפחה

מאת: אביבה דקל ● 7/3/2012 09:30 ● ערב ערב 2540
לפני שלוש שנים פתחה טלי את המשפחתון שלה והרבה הורים נשמו לרווחה. סוף סוף מצאו מקום מושלם בו יוכלו להשאיר את הילדים שלהם ולדעת שהם מפקידים אותם בידיה של מישהי שבאמת תאהב אותם ותדאג להם. וכי מה צריכים הורים יותר מאשר שקט בלב וילדים מאושרים?
המשפחתון של טלי משפחתון שהוא משפחה

לא במקרה בחרה טלי בטיפול בילדים - מאז שהיא זוכרת את עצמה היא עזרה בגן של אמה הגננת. אין דבר שהיא אוהבת יותר מילדים ויודעת בדיוק מה צריך לעשות כדי שיהיו מאושרים. אין פלא שהילדים במשפחתון של טלי מרגישים בבית ומגיעים מדי בוקר למקום בחיוך רחב ובחיבוקים לטלי ולשתי הסייעות שלה. בשביל הילדים להגיע למשפחתון של טלי זה כמו להגיע הביתה, למקום בטוח ואוהב.

מואר ומזמין


הדירה בה ממוקם המשפחתון מרווחת ומוארת - שלושה חדרי פעילות גדולים שאת רצפתם מכסה שטיח בצורת פאזל צבעוני והם גדושים במשחקים וצעצועים ומכילים ברווחה את עשרים הילדים שבמשפחתון. צמודה לדירה חצר גדולה, מרווחת ומוצלת בה מסודרים לאורך הגדר צעצועים אין ספור - בובות וחיות פרווה ובד ועשרות עגלות, בימבות ואופנים. גם נדנדות ומגלשות ובתים שאפשר להתחבא בהם ומטבח שאפשר לשחק בו 'אמא מבשלת' - ועוד לא דיברנו על המון משחקי יצירה, דבקיות, צבעי ידיים ופאזלים ומגוון רחב של פעילויות כגון השחלות, משחקי הרכבה, משחקי מוטוריקה עדינה וגסה, שולחנות וכסאות לשבת ולשחק לידם.
גולת הכותרת של החצר המדהימה הזו הוא ארגז חול ענקי עליו שומרת טלי מכל משמר. החול בו מחוטא וברגע שהילדים עוזבים את הגן מכסים אותו במכסה הדוק ובלתי חדיר לנוזלים וללכלוך, כך הוא מחכה לילדים עד שישובו אליו למחרת.

לא משעמם לרגע


סדר היום במשפחתון נקבע על ידי טלי מתוך מחשבה להעסיק את הילדים בצורה מהנה וחינוכית, תוך הקפדה שיאכלו בשעות קבועות וינוחו בזמן.
07:30-08:30 קבלת הילדים
08:30-09:00 מפגש בוקר: שירים, ספור, שיחה
09:00-10:30 ארוחת בוקר מזינה
אחרי ארוחת הבוקר והחלפת טיטולים יוצאים לחצר לשחק ואחרי זמן מה מתחלקים לקבוצות.
קבוצה נכנסת לחדר לפעילות משחקים או יצירה וכשהם מסיימים נכנסת הקבוצה השניה לחדרים לפעילות ומשחקים או יצירה והקבוצה הראשונה יוצאת שוב לחצר לשחק
11:30-12:00 בערך ארוחת צהריים לקטנים.
12:15-12:45 - הגדולים נכנסים לארוחת צהרים.

הארוחות המוגשות לילדי המשפחתון של טלי מזינות, מבושלות על ידי טלי במטבח הנקי והמרווח שבמקום - כל יום ארוחות טריות טעימות וכשרות.
בבוקר נהנים הילדים מארוחה חלבית עם ביצים, ירקות ומוצרי חלב ולחם - לפעמים לחם שום ולפעמים לחם עם זיתים ולעיתים כריכים עם גבינה או חומוס וטחינה.
ובצהריים ארוחה בשרית - כל יום ארוחת צהריים שונה:
יום א'- עוף עם ירקות ופתיתים,
יום ב' - קציצות דגים עם תוספת וירקות, יום ג' קוסקוס עם מרק ירקות ובשר ועוף, יום ד' - קציצות בשר עם אורז וירקות, יום ה' - ספגטי עם שניצלים ביתיים טריים וביום שישי שניצלים עם ירקות או פיצות.
פעם ביומיים אופים הילדים בעצמם עוגה או עוגיות או פיצות וביום שישי חלות לשבת.
אחרי ארוחת הצהריים מחליפים בגדים וטיטולים ונכנסים לחדר בו פרוסים מזרונים - לכל ילד מזרון משל עצמו, מצעים ושמיכות. הקטנים נכנסים לישון בשעה 12.30 והגדולים ב-12:45.
בין 14:30-15:00 מעירים את הילדים לשעת יופי - מסדרים שיער, מורחים קרם פנים ואוכלים כריכים, פירות עוגות ועוגיות.
אחרי ארוחת המנחה יושבים למפגש, שומעים סיפור או נהנים מהצגה עד 16:00 אז מגיעים ההורים לקחת את הילדים הביתה.

בנוסף לחוג הריתמיקה עם נעמה זר ממנו נהנים ילדי המשפחתון, הם נהנים גם מתיאטרון הבובות של טלי אותו היא מפעילה בעצמה- בכל פעם הצגה אחרת מלווה בשירים וסיפורים.

הידד פורים


כשהגעתי למשפחתון הוא היה מקושט לקראת פורים: ליצנים, דמויות מחופשות על הקירות - הכל צבעוני ועליז וברקע התנגנו שירי פורים.
"אנחנו חוגגים פורים כבר כמה ימים", סיפרה טלי, "יום אחד בחרו הילדים תחפושות או אביזרים מתוך ארגז ענקי מלא באביזרים ותחפושות. התחפשו וחגגנו בשירים וסיפורים. יום שני איפרתי את כולם, ביום אחר נערוך מסיבת פורים עם נעמה זר, המרכזת במשפחתון שלנו את מגמת הריתמיקה. אנחנו חוגגים כל חג בהתאם".

ומה בחגים, המשפחתון פתוח?
"המשפחתון פתוח כל חג למעט פסח, ראש השנה ויום כיפור. בערבי חג המשפחתון פתוח כמו בימי שישי עד 12:30".
רשימת הממתינים למקומות שיתפנו בשנה הבאה ארוכה וכל המעוניינים לרשום את הילדים למשפחתון של טלי צריכים להזדרז. טלי מבקשת לא להתקשר בשעות בהן המשפחתון פתוח שכן אז טלי והסייעות עסוקות בטיפול בילדים, משגיחות בשבע עיניים על כל ילד ואינן יכולות להתפנות לשיחות.

המשפחתון של טלי
כתובת: עין יהב 62/3
טלפון: 0525801115
פתוח: ימים א'-ה' 07:30-16:00 יום שישי 07:30-12:30.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש