מהיום אמרו - 'מכללת אילת'

מאת: אביבה דקל ● 11/10/2011 00:16 ● ערב ערב 2519
אילתים רבים ששומעים את השם 'מכללת אילת' חושבים שמדובר במכללת אילת שפעלה בזמנו במקום עליו קיים בהווה קמפוס 'בן גוריון' – טעות!!!. זוכרים את 'מיסטי כאן' הוותיקה והטובה?. מעכשיו הוסב שמה ל'מכללת אילת'. שלא תגידו שלא ידעתם
מהיום אמרו - 'מכללת אילת'

השם 'מיסטי כאן' התאים לבית הספר בתחילת פעילותו, כשעיקר העבודה וההשכלה בו הייתה בתחום הרוח במקצועות כמו תקשור, טארות, נומרולוגיה ועוד.
כיום תכנית הלמודים של 'מכללת אילת' שונתה ומספר קורסי התעודה וההכשרה המקצועית בה גדלו, לכן גם שונה השם ל'מכללת אילת' - מכלול קורסים הנלמדים באילת ומאפשרים לתושבים ללמוד ללא הוצאות נוספות של טיסות, לינות וימי עבודה.

כי על איכות לא מתפשרים


'מכללת אילת' משמשת גג למקצועות רבים בשטח הרפואה המשלימה, הנחיית קבוצות הורים, האימון והאמנות, מקצועות המועברים על ידי מרצים מוסמכים ממכללות האם. מרצים ממיטב בתי הספר בארץ מגיעים לאילת כדי להעביר קורסים ב'מכללת אילת': את קורס ההורות והנחיית קבוצות מעבירים כאן מרצים של 'מכון אדלר', קורסים ברפואה משלימה מועברים על ידי מרצים מוסמכים של 'מכללת רידמן', קורסים בהכשרת מאמנים במקצוע הקואצ'ינג (אימון), מועברים על ידי מרצים מוסמכים מבית הספר 'עוצמה', בית הספר לאימון השני בגודלו בארץ, וגם קורסים לאמנות ולציור מועברים ב'מכללת אילת' על ידי מורים מ'בית האמנים' בתל אביב.

השמה, לא פחות חשוב


למכללה גם אחריות בנושא ההשמה והעבודה במקצועות הנלמדים. מחלקת ההשמה פועלת ברמה השיווקית ליצירת מקומות עבודה לבוגרי המגמות השונות – למשל מתקיימים מגעים עם קופות החולים להכיר בפסיכותרפיה כמקצוע בסל הרפואה המשלימה ועל ידי כך יצירת מקומות עבודה בקופות החולים לבוגרים בתחום אותו למדו.
המכללה בשיתוף עם רשתות בתי המלון יצרו מצב שבו רק מטפלים מורשים יוכלו לעבוד בתחומי המגע והריפוי ובכך לא זו בלבד שעלתה רמת הטיפול אלא גם נוצר מצב בו למעלה מ- 85% מבוגרי המכללה עובדים במקצועות אותם למדו ובהם השתלמו עד לקבלת תעודת הגמר. כל התעודות של 'מכללת אילת' מוכרות בארץ וחלקן מוכרות אף בעולם.

למען הקהילה


'מכללת אילת' תורמת רבות לקהילה, שכן על דגלה חרוט המוטו שאינך יכול להיות מרפא בלי להעניק מעצמך. כשאתה תורם, אתה עצמך נתרם- המטופל מקבל טיפול העוזר לו להתגבר על בעיותיו והסטודנט רוכש ניסיון. סטודנטים של שנה שלישית עד חמישית העושים סטאז' מטפלים בזקוקים לטיפול מבין תושבי אילת בתשלום סמלי ולעתים גם ללא תשלום. כך למשל במקרה של זוגות הסובלים מבעיות פריון - הסטאז'רים של 'מכללת אילת' מלמדים את בני הזוג טכניקות לאיזון גוף ונפש, מלווים אותם ועוזרים להם להתגבר על בעיות ולחצים נפשיים הנגרמים על ידי טיפולי הפוריות. סטודנטים של המכללה בשנת הסטאז', מתנדבים בעמותת 'אנוש' ומטפלים בנפגעי נפש בהצלחה מרובה. הסטאז'רים מטפלים בהתנדבות גם בתושבי אילת הסובלים מבעיות נפשיות.

מגוון רב של תחומים


המקצועות הנלמדים ב'מכללת אילת' הם רבים ושונים. בולטים ביניהם מסלול פסיכותרפיה גופנית, תחום אותו מרכז ומלמד רונן לוי, מרצה במגמת פסיכותרפיה הוליסטית במכללת 'רידמן' מזה שמונה שנים. המגמה קיימת באילת שש שנים ורונן מלמד בה פסיכותרפיה הוליסטית שהיא נגזרת אלטרנטיבית לבריאות הנפש, תפישה של גוף- נפש ורוח כיחידה אחת המתמקדת בבריאות הנפש. בפסיכותרפיה הוליסטית מתייחסים לבעיות גופניות הנגרמות על ידי לחצים נפשיים.
אחת ההפרעות הידועות היא בעיות במערכת העיכול. בעיות אלה נגרמות במקרים רבים על ידי מצבי לחץ כמו למשל לפני בחינות, לפני נסיעה או פגיעה קשה. הקושי לעכל את המציאות ולעבד ולהתגבר על חששות ופחדים גורמים פעמים רבות לבעיות במערכת העיכול.
בעיות גב יכולות גם הן להיות קשורות בהרבה אספקטים נפשיים כמו חוסר בטחון, ריגשי אשמה, הרגשה שאין לך גבוי – כל אלו משפיעים על יציבה ועל הגב ומתבטאים בכאבי גב. הקורס הוא בן 3-5 שנות למוד וסגנון הלימוד מיישם את הרוח ההוליסטית. רונן מנסה ללמד לא רק דרך הראש כי אם דרך הנפש. הוא מנסה להעביר את הסטודנטים חוויה רגשית הנבנית לאט, דרך חוויות אישיות ורק אז, על רקע החוויות שחוו בעצמם, מבססים מודלים תיאורטיים בעלי זיקה אקדמית.
החל מהשנה השלישית ועד לחמישית הסטודנטים עושים סטאז' ומטפלים בתשלום סמלי ולעתים ללא תשלום בתושבי אילת הזקוקים לטיפול שיעזור להם להתגבר על בעיות ובמשך השנים נרשמו הצלחות רבות בתחום.
לרונן לוי קליניקה פרטית באילת. ליצירת קשר טל:
052-5450779.
כמו כן פועל כאן בית הספר למקצועות המגע אותו מרכז ומדריך מזה 11 שנים גבי בן שימול. הקורס נחלק לשלושה תחומים:
עיסוי וארומטרפיה, שיאצו ורפואה סינית.
קורס העיסוי נחלק לשלוש שנות לימוד. בשנה הראשונה לומדים עיסוי שבדי בסיסי וטכניקות מתקדמות. בשנה השנייה לומדים עיסוי רקמות עמוקות ועיסוי רפואי ובשנה השלישית עיסוי אורטופדי. בסיום כל שנה מקבל התלמיד תעודת הסמכה בקורס אותו למד, תעודה המאפשרת לו לעבוד בתחום.
קורס העיסוי השבדי -
בו לומדים על הרקמה השטחית - שרירי השלד.
בקורס רקמות עמוקות ועיסוי רפואי נוגעים בשרירים מייצבים - עבודה הכרוכה אף היא בהרבה רגש, שהרי רבות מהבעיות הנפשיות יכולות לבוא לידי ביטוי בשרירים עצמם, כמו התמודדות עם פחדים וחרדות הבאים לידי ביטוי בכאבי גב.

העיסוי האורטופדי, אותו לומדים בשנה השלישית, הוא גולת הכותרת של מגמת העיסוי. בקורס עוברים על כל המפרקים בגוף ולומדים את כל הבעיות האורטופדיות הקשורות לכל מפרק. לומדים לאבחן את בעיות המפרקים, העצמות העצבים והשרירים המייצבים אותם ולומדים את דרכי הטיפול בכל בעיה מפרקית כזו או אחרת.

מגמת 'שיאצו' (בעברית – אצבע לחץ)- מקור השיאצו ברפואה סינית עתיקה ואלינו הגיעה מיפן.
בקורס זה עובדים על מסלולים אנרגטיים המקושרים לאברים בגוף באמצעות לחיצות, מניפולציה ומתיחות, על מנת להניע את ה -QI שהיא האנרגיה הזורמת בגוף האדם. כאשר האנרגיה נחסמת היא יוצרת מחלה. על ידי לחצים והנעה משחררים את החסימה ופותרים את הבעיה. בשיאצו מחפשים את הגורם להיווצרות המחלה ומטפלים בו ולא בסימפטום.
מגמת הרפלקסולוגיה -
הרפלקסולוגיה היא מגמה המכשירה את המשתתפים בה לטפל באמצעות עיסוי ולחיצות של כף הרגל. משך הלימודים במגמה הם שנתיים והבוגרים מבוקשים מאוד על ידי קופות החולים.
רפואה סינית - דיקור וצמחי מרפא סיניים.
מגמת הרפואה הסינית היא מגמה חדשה ב'מכללת אילת'. משך הקורס ארבע שנות לימוד. בשנה השלישית והרביעית הסמסטר האחרון הוא סטאז'. את הסטאז' בשנה הרביעית עוברים התלמידים בבית חולים בסין באוניברסיטה המקושרת למכללת 'רידמן'. רק אחרי ארבע שנות לימוד, כשמקבלים תעודת גמר אפשר להתחיל לעבוד בתחום.
אז אם רציתם ולא העזתם או שעדיין לא מצאתם את עצמכם, תנו קפיצה ל'מכללת אילת' כאן יעזרו לכם למצוא את הדרך להצלחה.

'מכללת אילת'
כתובת: בית התמר 2
טלפון: 08-6344044
אתר: WWW.EILATCOLLEGE.CO.IL

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש