יוגה

מאת: או-מד מדיקל ● 17/8/2011 12:34 ● ערב ערב 2511
לידר זיתון "אילת היוגה" מורה מוסמכת ליוגה 0526-714734
יוגה

היוגה ככלי חיוני לחיים שלווים ורגועים, עשויה לפעמים להוציא מאיתנו את כל ההשלכות הגורסות כי היוגה מיועדת בעיקר לאנשים רגועים. לא די בכך שנדמיין את בודהה או אדם אחר יושבים בסיכול רגליים רגוע ומודט. זה הזמן לתת לגוף להכיר את עצמו מבפנים! בשום אימון לא נחוש את התחושה שהיוגה מביאה איתה. לא רק שהיוגה תרגיע אתכם, אלא תתפלאו אולי לגלות כי היא גם תעייף אתכם מאוד. תמצאו עצמכם מתנשמים ומזיעים כמויות של זעה שלא האמנתם על עצמכם שתזיעו ובטח שלא ביוגה...
שיטת היוגה תומכת בכל איבר בגוף ומסייעת למתוח אותו עד למקסימום. פעילות זו מלווה בנשימות והחזקת האיברים והשרירים הפנימיים ביותר במקומם. איך עושים את כל זה בשיעור יוגה?
מאפשרים לגוף פשוט להיות מה שהוא! משאירים את האגו מחוץ לדלתות הסטודיו ונותנים למורה להוביל את השיעור.
כיצד תשפיעה היוגה על גופכם?
יש לציין שכל אדם רשאי ויכול לעשות יוגה ולא משנה כמה הגוף שלכם גמיש. אדם שהחל לתרגל מינימום פעמים בשבוע יחוש כאבים ותחושת עייפות בתחילה, מה גם שהכאבים יטיילו בגוף ממקום למקום. כאשר הגוף יתרגל לשינויים הפיזיולוגים, נרגיש תחושה של שחרור פיזי. לעומת זאת השחרור המנטאלי יהיה חזק מאוד כבר מהדקה הראשונה שנצא מדלתות הסטודיו. נחשוב פעמים לפני שנתעצבן או נפצח את פינו.
האם יוגה מרזה?
"כן!!! יוגה מרזה בטירוף!!
לא רק שהיא מרזה, היא גם תוסיף לנו כמה סנטימטרים שנאבדו אי שם בין השומנים המיותרים בגוף. תרגילי היוגה מסייעים לשריפת שומנים מהירה באזורים שכיחים בגוף שאוספים את השומנים בקלות כמו בבטן, ירכיים וזרועות. ניתן ישר להרגיש את היקף האגן קטן, מה גם שהמטבוליזם משתפר פלאים!
באיזו תדירות עלינו לתרגל יוגה?
תרגול יוגה פעמים בשבוע יועילו לרוב האנשים, אבל עדיף להתחיל בלי ציפיות מעצמכם ומהמורה! תתחילו, הכל יבוא!! יוגה מגבירה את קצב הנשימה והדופק, מה שמוכיח שהלב והריאות מתאמצים מעט וכמובן שהגוף מזיע, זה בדרך כלל סימן טוב!
כיצד מסייעת היוגה לאנשים הסובלים מבעיות נשימה?
"לא די בכך שישנם אנשים ששוכחים לנשום, יש גם שמוסיפים את עשן הסיגריות הנוראי ומזיקים לגוף נזק בלתי הפיך! בשיעורי היוגה אנו לומדים להרגיש את קצב הנשימה, ויחד עם הנשימה מולידים תנועה. הנשימה כמרכיב מאוד עיקרי בעולם היוגה היא החלק שנתרכז בו בשיעורים הראשונים ונבין את משמעות הנשימה כגורם חיוני לחיים בריאים! למעשנים שמעוניינים להפסיק לעשן, נעבוד על החיזוק המנטאלי להפסקת העישון ונוסיף שיטות שיעזרו להרחיק את הסיגריות הרחק מהגוף!
כל נשימה שאנו שואפים אל הריאות מכילה כחצי ליטר אויר, מה שמסייע לנו להבין את כמות החמצן שהגוף דורש. ברגע שנבין את המרכיב העיקרי בכוח הנשימה- נשימה מלאה עד לפנים חלל הבטן דרך הנחיריים, נאפשר לעצמנו 'לרוץ' עם התרגול, להשתחרר, להתרחב ולהתארך...
לשאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות אליי
נמסטה

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש