בעין הדג

מאת: רותם ג'קסון ● 1/6/2011 10:30 ● ערב ערב 2500
אחרי שאסף אלפי צילומים תת ימיים במהלך השנים וזכה בעשרות תחרויות בארץ ובעולם. פותח דני ויינברג, לראשונה, את מרכולתו ומציג את מיטב צילומיו בתערוכה ייחודית שתפתח במוצאי חג השבועות במדשאות מלון 'ישרוטל ים סוף'. אל תפספסו
בעין הדג

תמונת כתבה


תמונת כתבה


תרשמו לפניכם, ביום חמישי הבא, ה-9.6.11, מוצאי חג השבועות, תפתח התערוכה "בעין הדג". התערוכה הראשונה והמרהיבה ביופיה של הצלם התת ימי הותיק- דני ויינברג. ערב הפתיחה ייערך במדשאות של מלון 'ישרוטל ים סוף' (לשעבר 'אמבסדור') בשעה 19:30 ולמשך סוף השבוע תמשיך התערוכה להציג במועדון הצלילה 'מנטה' בחוף אלמוג.
מבין אלפי צילומים תת-ימיים משובחים שצולמו במהלך חמש עשרה השנים בהן העביר ויינברג את רוב זמנו בים עם מצלמה, הוא נאלץ לבחור את שלושים הצילומים המרשימים ביותר. בחירה קשה לאין שיעור בייחוד עבור מי שהשקיע בכל צילום וצילום מאמץ כביר והמון שעות רטובות.
את שלושים הצילומים שנבחרו, הגדיל לגודל 75x 50 ס"מ, בהם ניתן לראות בבהירות את ייחודה האגדי של כל רצועת מפרץ אילת החל מהחוף הצפוני ועד מעבר טאבה.
בין היתר בחר ויינברג גם כמה צילומים ממקומות אקזוטיים בהם ביקר בעולם כמו: הפיליפינים והאי 'קוקוס' שבקוסטה-ריקה.
אחרי שנים בנישה הרטובה והשתתפות חוזרת ונשנית בתחרות הצילומים התת-ימיים, המכובדת 'אפסון בים האדום', כולל פעילות התנדבותית במסגרת זו בפרויקט 'ילדים מצלמים', זכה ויינברג לשיתוף פעולה מלא מצד הספונסרים של התחרות המתקיימת באילת שהביעו רצון לקחת חלק בתערוכה שלו: 'אפסון ישראל', בראשותו של המנכ"ל, אורן פליישר- הספונסר הראשי של תחרות הצילום הגדולה באילת 'אפסון רד סי', 'קרן אילת' וראש העיר- מאיר יצחק הלוי, ליאור דפני, המעצבת הגרפית, מועדון הצלילה 'מנטה' ומלון 'ישרוטל ים סוף'.

עבור דני ויינברג (48), מורה לחינוך גופני בתיכון 'גולדווטר', הצלילה והצילום התת ימי הפכו לדרך חיים. לפני 17 שנה, כשהוא רק גילה את נפלאות הים, הוא לא שיער לעצמו שיעביר שעות מרובות כל כך מתחת למים בניסיון להוציא את התמונה המושלמת כמו זו שראה בעיני רוחו.
"אין הגדרה טובה למקצוען, מלבד האהבה לדבר", מסביר ויינברג, "קשה מאוד להתפרנס ממקצוע הצילום התת ימי, אבל בכל יתר הבחינות זה לוקח ממני הכל. אני משקיע בזה הכל, תמיד מכל הלב ובאהבה גדולה אחרת לא היה לזה שום ערך.
מכיוון שאני גר באילת וצולל קבוע, הצילומים שלי ערוכים לפי פרויקטים. על כל צילום אני 'דוגר' תקופה ארוכה ומתכנן אותו הרבה זמן עד לרמה הרצויה. אני פחות מתרכז בלקפוץ ממקום למקום, אלא מתביית על מקום מסוים ולוקח אותו כפרויקט. אני יכול לבחור זווית מסוימת באתר צילומים ולצלם את אותה נקודה במשך שבוע שלם עד שאני מקבל את מה שאני רוצה. זה נשמע אולי משעמם, אבל עבורי זה מאוד מאתגר", אומר ויינברג ומציין: "לכן גם לקחתי על עצמי את הפרויקט של צילום בחוף הצפוני, אזור שהדעה הרווחת עליו שכביכול אין בו מה לראות. אבל בצילומים הוכחתי אחרת! יש המון הפתעות דווקא בחוף הצפוני- כמו להקות דגים גדולות במיוחד ויצורים מיוחדים בלילה. זה אולי לא אזור נוצץ ויפה כמו האזור הדרומי, בגלל שהוא חולי ואין בו הרבה צוללים, אבל יש בהחלט מה לראות".

האם יש מסר סמוי בתערוכה, או קו מנחה לפיו בחרת את הצילומים?
"הקו המנחה היה ליצור מעין תיק עבודות של כל הצילומים שצברתי במשך השנים. החל מהדברים הכי קטנים- יצורים זעירים ועד ליצורים גדולים ומאיימים כמו כרישים.
המסר שאני מנסה להעביר דרך הצילומים נוגע לשמירה על מה שעוד נשאר מהמפרץ הפגוע והשברירי שלנו. דווקא בדרך חיובית של להראות כמה יופי עוד קיים פה נוכל לעודד אנשים לקחת את עצמם בידיים ולהעלות את המודעות בנושא של שימור ופיתוח הים שלנו. מהסיבה הפשוטה שיש לנו הרבה מה להפסיד אם לא נשמור עליו".

אז אם אתם חובבי ים, בעלי חיים ימיים, חובבי צילום איכותי ומיוחד, אל תשכחו להגיע לתערוכה.



תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש