התעשייתי נכנס הביתה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 7/3/2013 15:49 ● ערב ערב 2064
משטחי בטון חשוף, שימוש בברזל כבד ובלתי מעובד, שימוש באביזרי תאורה עשויי מתכת, קולטי אדים גסים וכבדים. אם בעבר הלוק התעשייתי היה מנת חלקם של האנגרים ומוסכים, הרי שכיום הוא כובש את הבית
התעשייתי נכנס הביתה

אם בעבר הלא ממש רחוק קירות בטון חשופים או מדרגות עשויות בטון לא צבוע היו בעיקר מנת חלקם של מקומות עבודה אפרוריים ובלתי מושקעים, הרי שלאחרונה דווקא האפור אפור הזה הפך לטרנד עיצובי שולט. מחוספס וגס. יפה? תלוי את מי שואלים וממש כמו כל טרנד אופנתי אחר, גם בעניין התעשייתי הכל עניין של טעם. יש מי שיגידו כי השימוש בבטון חשוף בתוך הבית הוא גס מדי, פשוט, עד כדי כיעור, מנגד, מעצבים רבים כבר מודים כי יש משהו בלוק האפור והנקי הזה שעושה להם את זה.

תמונת כתבה
תמונת כתבה
כיום אפשר למצוא את הלוק הבטוני הזה הן באריחי רצפה ענקיים, משטחי עבודה, קירות בבית שמושארים חשופים (רצוי להתמקד בקיר מרכזי אחד), כיורים, מדרגות בתוך הבית ועוד. אנשי המקצוע בתחום עיצוב הפנים רואים דווקא במראה הקר הזה שנותן תחושה של לא גמור- אלגנטיות מאופקת, שילוב של קו נקי עם הלוק המודרני והחדשני. תוסיפו לזה קולט אדים גס עשוי מתכת בלתי מעודנת, תעלת מיזוג אוויר חיצונית עשויית פח, ברזלים חשופים בתקרה והרי לכם המראה התעשייתי שכובש כיום לא רק בתים פרטיים אלא גם מסעדות, פאבים וברים ואפילו מוסדות. אפור ככל שיהיה הלוק, צריך לאהוב אותו ולהתחבר אליו. מעבר למראה המיוחד שבעיצוב התעשייתי יש בו גם יתרונות. כך למשל אחד היתרונות הגדולים של ריצוף בטון הוא האפשרות לרצף משטח בכל צורה. בעוד שאריחי קרמיקה מאפשרים לנו לרצף בעיקר משטחים מרובעים- יציקת בטון מתאימה את עצמה לצורה של כל משטח בכל צורה. חדר מעוגל שנחשב בעייתי לאריחים ריבועיים, יכול לקבל ריצוף בטון בקלות. מעבר לזה, הבטון הוא מוליך מוצלח, ועל כן ניתן למקמו מעל חימום רצפה. יתרון נוסף של בטון הוא עמידותו. הבטון נשאר מקשה אחת ולכן הוא עמיד יותר מפני נפילה של חפצים גדולים או סדקים. הנחת שכבת וקס על הבטון תשמור על מראה מבריק ותמנע חדירה של נוזלים – דבר הכרחי לשמירה על בטון מוחלק לאורך זמן. כיום מאפשרת הטכנולוגיה צריבה בבטון מה שהופך אותו לדקורטיבי ומושלם לשימוש בבית. וחוץ מזה תודו שקצת נמאס מהעיצוב המתוק מדי בבית. מה יש, גם גס וקר יכול לעשות את הבית למיוחד. לא? 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש