הידעתם? מחקרים מרתקים מתחום העיצוב

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 7/3/2013 15:03 ● ערב ערב 2064
הידעתם? מחקרים מרתקים מתחום העיצוב

הסגול יעשה לכם את זה

תמונת כתבה
חייכם המיניים אינם משביעי רצון? מחפשים דרך לעורר את העניינים בחדר המיטות? אולי כדאי שתנסו לצבוע את קירות חדר השינה בסגול. כן, פשוט כך. ממחקר שביצע האתר LITTLEWOODS עולה כי הצבע הכי מעורר מינית על קירות חדר המיטות הוא הצבע הסגול על גווניו השונים. משתתפי הסקר שבחרו לצבוע את קירות חדר השינה שלהם בסגול, דיווחו על משתתפי הסקר שבחרו לצבוע את קירות חדר השינה שלהם בסגול, דיווחו על 3.49 מפגשים מיניים בממוצע בשבוע. במקום השני מבחינת החשק המיני ממוקם הצבע האדום ובמקום השלישי הצבע- כחול שמיים.

הגודל כן קובע

רגע לפני שאתם רצים לבורסה, כדאי שתבדקו באיזה בית מתגורר המנכ"ל של החברה בה אתם מעוניינים להשקיע. מה הקשר? מסתבר שיש. מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מצביע על קשר חזק בין אופן רכישת בתים על ידי מנכ"לי חברות לבין ביצועי המניה של אותה חברה. מהמחקר עולה כי ככל שביתו של המנכ"ל גדול יותר, כך מניות החברה מתקדמת באופן חלש יותר. מנגד, מניות של מנכ"לים המתגוררים בבתים צנועים יותר נהנות מתשואות גבוהות. על פי מחקרם של החוקרים קרוקר לין מאוניברסיטת אריזונה ודיויד ירמק מאוניברסיטת ניו יורק, בתי הענק של המנכ"לים דווקא מרמזים על סיאוב ומרמזים על כך שהמנכ"ל מרגיש בטוח מדי בתפקידו ולכן עושה פחות מדי. השניים אספו מידע בנוגע למקום מגוריהם של 448 מנכ"לים. מהמחקר עולה כי בית ממוצע של מנכ"ל משתרע על שטח של 520 מ"ר, עולה כ – 2.7 מיליון דולר והוא כולל בממוצע 11 חדרים, 4.5 חדרי אמבטיה.

מומלץ: לאכול בשירותים

תמונת כתבה
חשבתם שחדרי השירותים והאמבטיות בבתי המלון הם המקומות המזוהמים? כדאי שתחשבו פעם נוספת. מחקר חדש שבדק את רמת ההיגיינה בבתי מלון, מצא שדווקא המקומות שחשבנו שהם המזוהמים יותר, הם הנקיים. כך עולה לגבי האסלות והמקלחות ולו מהסיבה הפשוטה שדווקא בגלל שהם נחשבים למזוהמים, החדרנים מנקים אותם יום יום. לעומת זאת, המזוהמות ביותר בחדרי בתי המלון הן המיטות שנמצאו מלאות בחיידקים ולו בגלל העובדה ש – 80% מהמתארחים בבתי המלון הודו כי הם מעדיפים לאכול את הארוחה שהם מזמינים היישר לחדר- לא פחות ולא יותר אלא במיטה. עוד נחשבים למזוהמים- הקומקומים ושלטי הטלוויזיה לא מעט בגלל העובדה כי במחקר נמצא כי 98% מאורחי בתי המלון צופים במהלך חופשתם בטלוויזיה ואגב כך משתמשים בשלט שכמעט ואינו זוכה לניקיון. עוד עולה מהמחקר שערכה החברה 'ד"ר סייפטי פירסט' כי דווקא מזרונים ושמיכות פוך מוחלפים לעיתים נדירות והם שמכילים המוני חיידקים. המסקנה- בפעם הבאה שאתם מתארחים במלון ומזמינים 'רום סירווסט' לחדר, מומלץ שתאכלו אותו דווקא בישיבה על האסלה ולא במיטה. ותחשבו על זה.

זהירות סירים

תמונת כתבה
מה כבר יכול להיות מזיק בסירים ומחבתות ומה כבר עלול לקרות משימוש בשטיחים או אריגי ספה דוחי כתמים? מסתבר שמה שנראה לא מזיק בעליל עלול לגרום צרות. מחקר אמריקאי מצא כי הכימיקל PFC המצוי בסירים ומחבתות 'ניו סטייק', באריגים, עטיפות מזון מהיר, שטיחים ואריגי ספה דוחי כתמים, עלול להצטבר בגופם של ילדים. או אז גורם הכימיקל לכך שהוא מפחית את יעילות החיסונים שהילדים מקבלים עד 50%אגב כך שהכימיקל מחליש את תגובת הגוף לחיסונים. על המחקר חתומים חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור בבוסטון. במחקר נבדקו 587 ילדים שנחשפו לכימיקל. החוקרים מצאו כי אצל הילדים שהיו בעלי רמת PFC גבוהה בדמם, נמצאה רמת נוגדנים נמוכה ב – 50% לחיסונים כמו טטנוס ודיפטריה. אז קדימה לבדוק את העניין.

פסח- חג הצבעים

תמונת כתבה
לא בכדי זכה חג הפסח לשם הנרדף חג הבית והניקיונות. על פי נתוני חברת 'נירלט' הרי ששיא מכירת הצבעים לבית בישראל נרשם כחודש וחצי לקראת חג הפסח. או אז נרשמת עלייה של כ – 35% בביקוש לצבעי קיר לבית. בסך הכל מגלגל שוק הצבע בישראל סכומים של למעלה ממיליארד שקל בשנה. מבדיקות שערכה החברה עולה כי 69% מהישראלים צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות, 50 % מהם עשו את זה לקראת הפסח. 34% מבצעים צביעה מלאה בכל הבית, השאר עושים את זה בחלק מהקירות. במקום הראשון בסדר חשיבות הצביעה עומד הסלון (58%), במקום השני- חדר השינה (42%), חדר הילדים במקום השלישי (33%). ואם שאלתם את עצמכם איזה גוונים מעדיפים הישראלים תרשמו לפניכם- הגוונים הבהירים פופולארים באופן משמעותי על הכהים. 46.9% צבעו במרוצת השנתיים האחרונות את קירות הבית בלבן- שמנת. 45.7% צבעו את הקירות בלבן נקי. הרבה אחריהם נמצאים הגוונים ורוד/ סגול בהיר עם 11.4%, תכלת עם 9.9%, ירוק בהיר עם 7.8%, חום בהיר עם 6.8%, אפור בהיר עם 5.6% וצבעים בהירים אחרים עם 9.9%. 2.6% בלבד צבעו את קירות הבית בחום, 2.5% צבעו באפור, 2.4% צבעו בכחול ו – 4.8% צבעו את קירות הבית בצבעים כהים אחרים.

אמבטיה חמה טובה ללב

תמונת כתבה
אם חשבתם כמו רבים אחרים שאמבטיה חמה לא עושה טוב ללב, ועל אחת כמה וכמה היא לא מומלצת לחולי לב, כדאי שתדעו שמחקר שנערך ביפן מגלה אחרת. על פי המחקר אמבטיית מים חמים עושה רק טוב ללב וגם לחולי לב. זו אולי הסיבה שביפן מפנים הרופאים את חולי הלב דרך קבע לטיפול באמבטיות חמות כחלק מהשיקום לאחר ההתקף. מתוצאות המחקר של אוניברסיטת 'קגושימה' ביפן עולה כי 10 דקות של טבילה במים חמים שיפרו את תחושות התשישות והכאבים ברגליים אצל קשישים חולים ובריאים כאחד. לדברי ד"ר טנקה, ממבצעי המחקר מסתבר שאמבטיות חמות לא רק בטוחות ללב אלא הן מצליחות להרחיב את כלי הדם ולאפשר זרימת כמות גדולה יותר של דם ללב. טבילה של 10 דקות באמבטיית מים חמים בטמפרטורה של 41 נעלות צליוס שיפרה את יכולתם הגופנית של כל הנבדקים במחקר. כך או כך, בכל מקרה על חולי לב להתייעץ עם הרופאים שלהם לפני שהם מנסים את זה בעצמם.

זהירות- אמבטיית קרה

תמונת כתבה
תפיסה רווחת אצל הספורטאים היא שטבילה באמבט מי קרח לאחר אימון או תחרות היא נחוצה ואף מבריאה. מחקר חדש שבוצע במכון האנגלי לספורט, מקרר את הלהיט. מהמחקר עולה כי דווקא הקירור המאסיבי מגביל את תהליכי הגדילה והחיזוק של סיבי השריר. על פי המחקר שבוצע במכון האנגלי לספורט, טבילה באמבט מי קרח צריכה להיות מוגבלת רק לאחר תחרות ולא במהלך שגרת האימונים, שכן נמצא כי הוא פוגע במטרת האימון- הגדלת וחיזוק השריר. כמו כן נמצא כי שימוש ארוך במי קרח מסגל את הגוף ומקטין את כושר ההבראה שלו כתוצאה מהאמבט. תרשמו את זה לפניכם.

הצילו- שטיחים

תמונת כתבה
עד כמה אתם אוהבים את השטיחים שלכם בבית? עד כמה אתם דואגים לניקיונם? שואבים? אז זהו, שמחקר חדש מגלה ששאיבה לא תורמת מספיק לניקיון השטיח בעיקר כשנתוני מחקרים מצביעים על כך שבשטיחים ממוצעים בבית יש כמות לכלוך הגדולה פי 5 מברחוב סואן. הסיבה העיקרית לזיהום- קרדיות האבק וחרקים נוספים החיים בתוכם. סיבה נוספת ללכלוך היא העובדה שכמות שיער די גדולה נוחתת על השטיח במהלך השנה. הממוצע מדבר על 1.5 ק"ג שיער לארבעה אנשים שנושר על רצפת בית בשנה. קחו בחשבון שלא מעט מהכמות הזו נוחתת היישר על השטיח האהוב שלכם.במילים אחרות הנתונים מדברים על 1 ק"ג לכלוך שמתאסף על כל 30 סמ"ר של שטיח שלא נשטף שנתיים לפחות. זה כולל שומן, מזון, חול, שיער והפרשות למיניהן של בעלי החיים הזוחלים עליו מבלי שאתם בכל למודעים לזה. מגעיל בהחלט. ולא רק זה, אלא שהלכלוך הוא זה שגורם לסיבי השיער של השטיח שלכם להראות מדובללים ומעוכים. אז אם אתם חושבים שבגלל שאתם מקפידים לשאוב, הדברים בשטיח שלכם נראים טוב יותר, תשכחו מזה. רק 14-20% מהלכלוך בשטיח מצליח להתנקות תודות לשאיבה. לכן, עם כל הכבוד לשואבי האבק, ההמלצה הברורה בעניין ניקוי אמיתי של שטיחים הוא לרחוץ- לפחות אחת לכמה חודשים. לא מומלץ לשטוף ידנית או אז השטיח עלול להיהרס ולהראות רע. יש להשתמש במכשירים מיוחדים המיועדים לשטיפת שטיחים, הם שוטפים וגם שואבים את שאריות המים מהשטיחים. אחרי שטיפה כזו השטיח לא רק נקי יותר אלא הצבעים שלו יחזרו להיות מודגשים והוא יאריך חיים עשרות מונים. וכן, שלא נשכח את עניין הבריאות, זה הרי לא פחות חשוב.

כבו לכם שטיח

מחפשים דרך לחסוך בעלויות מיזוג הבית בקיץ? מחפשים דרך להחשיך את החדר גם כשהאור כבר עולה? רוצו לקנות וילון אקוסטי. מחקר מעלה כי הוילונות האקוסטיים המוכרים גם כוילונות עבים במיוחד או וילונות כבדים, הצליחו לשמור על הטמפרטורה הקיימת בחדר ב – 14% יותר מאשר בחדר בלי וילונות. כמו כן הוכח כי הוילונות האקוסטיים מונעים כניסת אור מוחלטת ובמידה ומדובר בוילון בעל שלוש שכבות, הוילון גם מצליח למנוע כניסת זיהום אוויר לחדר ומסנן רעשים שמגיעים מבחוץ. וילונות אקוסטיים הם כאלו שאנחנו פוגשים בדרך כלל בבתי מלון. השכבה החיצונית של הוילון- זו הפונה אל החדר, היא השכבה העיצובית והיפה, שיכולה להיות בכל צבע או מכל סוג שנבחר. השכבה השנייה עשויה ויניל אטום והיא שמסייעת במניעת החדירות של האור. אם רוצים להקטין כניסת זיהום אוויר ולסנן רעשים יש למקם שכבת ויניל עבה נוספת לאיטום מושלם של הוילון. וילונות כאלו מומלצים בדרך כלל לחדרי שינה או חדרי ילדים ואז תראו איזה פלא, הילדים שלכם ישנו וישנו וישנו...תחשבו על זה...

בריכת שחייה ביתית- מומלצת

מתלבטים אם לרכוש בריכת שחייה ביתית או לוותר על הרעיון ולהסתפק בבריכה הציבורית? אולי יעזור לכם אם תדעו שמחקרים קובעים כי מעבר לכייף, לפרטיות ולהנאה, בריכות שחייה ביתיות עוזרות להתפתחות תקינה של ילדיכם על ידי סיוע בתהליך החברות. הרי אתם יודעים איך זה עובד- לכם יש בריכת שחיה שהופכת מהר מאוד מוקד עליה לרגל של חברים, או אז יפתח הילד שלכם כישורי הסתגלות וחברה ראויים. מפחיד? זה נכון, אבל אם תנקטו בכל אמצעי הזהירות הנחוצים לנוכח העובדה שיש לכם בריכה בחצר, תגלו שהשד לא כזה נורא. כך למשל הכלל הראשון הוא שלעולם, אבל לעולם לא משאירים ילד לבדו בבריכה. תקפידו על מצופים תקינים, על מניעת החלקה וריצה סביב הבריכה, איסור על קפיצות והרי לכם הנאה צרופה לימות הקיץ הרותחים כשממש לא מתחשק לכם לצאת אל ההמונים בים או בבריכה העירונית.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש