חיה ובועטת - טור עיצוב אישי

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 30/8/2012 20:27 ● ערב ערב 2064
והשבוע - אופנת ה'דחוס אותי' בקטן משתלטת על אילת, הידעתם?. וגם מה הקשר בין עיצוב הבית לבין החזרה של הילדים שלנו אל ספסל הלימודים, תתפלאו יש כזה
חיה ובועטת - טור עיצוב אישי

אומנות המיניאטורות באילת

כן, לא טעיתם, באילת בונים דירות קטנות, צפופות ובלי הרבה חזון. למה? כי בעיר בה יש עדיפות בולטת לדירות קרקע או דירות עם מרפסות, התוספת הזו חייבת לבוא על חשבון משהו. הקבלנים עצמם כבר הבינו שגם אם התוספות הנדרשות האלו באות על חשבון גודל החדרים בדירה, שום דבר לא קורה. מה שאומר, שבמרבית הפרויקטים בשחמון תגלו שיש אולי חצר, אבל באותה נשימה תקבלו קלסטרופוביה כשתכנסו לחדרי הילדים. ועדיין לא דיברנו על המטבחים האומללים שבחלק מהפרויקטים בעיר נראים יותר כמו מטבחים ביחידות דיור ולא מטבחים של בית דינאמי בו אוהבים לבשל וגם לאכול. אבל איך אומרים אצלנו באילתית- עם מה שיש מסתדרים. ומאחר וגם אני, לרוע מזלי, מתגוררת בדירה צפופה משהו, למדתי שבאילת כמו באילת, מהר מאוד לומדים שאם אין מקום- מסתדרים ולמזלנו, תודות לריבוי יחידות הדיור, כיום כבר אפשר למצוא בשוק מגוון רהיטים המתאימים בדיוק לצפיפות הזו עליה אני מדברת. כך למשל אם הדירה שלכם קטנה ואין לכם מקום לפינת אוכל, ועדיין אתם לא רוצים לוותר על פינת הישיבה המשפחתית הזו, אפשרות אחת היא כמובן לפרק, לשבור, להרוס ולהרחיב, אלא שלא תמיד אפשר לקבל את האישורים לתהליך, שלא לדבר על פשיטת הרגל הכרוכה סביב העלויות. מה עושים? צאו ומצאו בחנויות הבית, את כל הטריקים לדחוס. תתפלאו למצוא פינת אוכל מרובעת קטנה שיכולה לעמוד בפינת החדר. בפועל זו נפתחת ונפתחת והופכת ל'מפלצת אירוח' עם לא פחות משמונה מקומות ישיבה (אל תשאלו אותי איפה תשמרו את הכיסאות לטובת האירוח...) - הסתדרתם. אתם מחפשים מקום למיטה נוספת ואין לכם היכן לדחוס? תתפלאו לגלות כי כיום יש ארונות קיר הטומנים בחובם מיטה מתקפלת הנשלפת בזמן השינה - הסתדרתם. תאמינו לי דוגמאות כאלו יש למכביר. מה אני רוצה לומר בזאת? שדירה קטנה אמנם זה פחות נעים ונוח, אבל היום זה ממש לא סוף העולם. אל תרימו ידיים, צאו וחפשו תחליפים. תופתעו לגלות מה תמצאו.

היידה הבית

תודו שגם לכם זה קרה- רגע אחרי שהילדוד'סים חזרו אל ספסל הלימודים ואנחנו נותרנו מאחור בבית ריק, שקט ונקי להחריד, גילינו שיש לנו בית. פתאום רואים סלון, רואים את השטיח שאבד איי שם בינות להררי הצעצועים, והיי, יש כתמים על הוילונות שמצריכים כביסה... במילים אחרות, אחרי שהתמודדנו עם ימי החופש הגדול, החזרה הזו לשגרה, בסמיכות לראש השנה, גורמת לנו לחשוב על רה-אורגניזציה בבית, כי תודו, אין כמו לפתוח שנה חדשה עם סלון חדש, מקרר גדול יותר או אפילו סתם ככה - העיקר שינוי ורענון. ואם לא רוצים לשלוח את היד עמוק מדי לכיס, גם החלפה של וילונות ושטיח, יכולה לגרום לחידוש הרצוי במינימום השקעה. אז אם לא הבנתם איך זה שדווקא עכשיו, יותר מתמיד, אתם שמים לב לעיצוב הבית, ואיך זה שדווקא עכשיו מתחשמק לכם לשנות ולעצב מחדש, לצבוע, למתוח או להגביה אובייקטים בבית, אלו הסיבות העיקריות. ואם בכל זאת זה עדיין לא קרה לכם, תאמינו לי, שרגע אחרי שתקראו את גיליון 'מה נשמע' בבית שהכנו לכם, על כל נפלאות העיצוב, זה יקרה גם לכם. עובדה, לנו זה קרה. וכן, בכל פעם שאנחנו כותבים, מצלמים ועורכים לכם גיליון שכזה, איך שהוא גם הבתים של כל העוסקים במלאכה זוכים למתיחת פנים. כי ככה זה בעיצוב הבית, עם האוכל מגיע התיאבון. אז תתחדשו.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש