הכי חשוב: מה התהליך לקבל הלוּואות בערבות מדינה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/6/2021 12:46 ● ערב ערב 3019
סוף סוף, קיבלת את ההחלטה הנכונה לבקש הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש או להרחיב את העסק, מיד עולות השאלות כמה זמן זה לוקח, איך זה עובד, מה התהליך, מי קובע אם אקבל, יעקב אלון יועץ הלוואות בערבות מדינה מסביר:
הכי חשוב: מה התהליך לקבל הלוּואות בערבות מדינה
תגיות:

סוף סוף, קיבלת את ההחלטה הנכונה לבקש הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש או להרחיב את העסק, מיד עולות השאלות כמה זמן זה לוקח, איך זה עובד, מה התהליך, מי קובע אם אקבל, יעקב אלון יועץ הלוואות בערבות מדינה מסביר:  

מדינת ישראל החליטה על מנגנון קבוע ומסודר של הלוואות בערבות מדינה שבו כל בעלי עסק בישראל, או כל יזם שמעוניין לפתוח עסק חדש יוכל להגיש בקשה ולדעת בדיוק מהם הקריטריונים שהוא חייב לעמוד בהם, הכול ידוע מראש: הסכום המקסימלי שניתן לקבל לפי סוג העסק, זמן אוויר של העסק לנשום ולא לשלם את הלוואות בערבות מדינה לאחר קבלת הלוואות בערבות מדינה, וקביעת ריבית נמוכה שמתאימה לכלל בעלי העסק או בעלי העסק החדש. ומכאן המדינה קבעה תהליך מסודר שמתבצע על ידי שלושה גופים, שלכל אחד יש בדיקות אחרות שהוא מבצע, וועדה סופית שמאשרת או דוחה את בקשת הלוואות בערבות מדינה, חשוב לכל בעל עסק שרוצה לקבל הלוואות בערבות מדינה לערוך בדיקה בסרטון שנמצא בלינק המצורף של האפשרות לקבל הלוואות בערבות מדינה:

 

הגוף הראשון שבודק את הלוואות בערבות מדינה: הגוף המתאם

 

וכך מדינת ישראל מינתה גוף מתאם שתפקידו לבדוק את הבקשות של הלוואות לפתיחת עסק חדש בערבות מדינה או בקשות הלוואות בערבות מדינה להרחבת עסק קיים, כאשר שיטת העבודה של הגוף המתאם שבודק הלוואות בערבות מדינה היא שבשלב הראשון של הגוף נערכת בדיקה שבודקת שאכן כל המסמכים הנדרשים לבדיקה הוגשו על ידי יועץ הלוואות בערבות מדינה, לאחר מכן הבקשה עוברת למנהל התפעול של הקרן שהוא מחליט מי מהבודקים ואז לאחר שיבוץ של בודק כלכלי לתיק, הבודק הכלכלי יוצר קשר עם היזם בעל העסק החדש או בעל העסק הוותיק וקובע אתו פגישה, ישנם שני סוגים של פגישות: פגישה פרונטלית נערכת לבעל עסק חדש או קיים במידה ויש לבעל העסק חנות, או מיקום פיזי שבו הפעילות העסקת תתבצע או מתבצעת לדוגמא, משרד, מחסן, הבודק נפגש עם היזם, ושואל סדרת שאלות בהתאם לתוכנית העסקית שהוגשה, ובהתאם לבדיקות המקדימות שהוא ביצע ומעלה את השאלות בפני היזם, לאחר מכן הבודק הכלכלי מבצע ניתוח של הנתונים ושל התוכנית העסקית ומגיש את המלצתו למנהל בקרן שמחליט החלטה ראשונה בצורה של מכתב רשמי מהקרן בו רשום שהבקשה אושרה, או נדחתה בידי הגוף המתאם, כאשר יש דחייה הבקשה כוללת הסבר קצר מדוע הבקשה נדחתה. המנהל שהחליט לתת המלצה חיובית לבנק הוא זה שמגיע לישיבת הועדה הסופית.

 

הגוף השני שבודק את הלוואות בערבות מדינה: הבנק הזכיין

 

מדינת ישראל בחרה בנקים זכיינים שאליהם מועברות ההמלצות של הגוף המתאם, כמובן שרק המלצות שקיבלו אישור של הגוף המתאם ממשיכות לבדיקת הבנק הזכיין של המדינה, הבנק הזכיין עורך מספר בדיקות, הבדיקה הראשונה שהוא בודק היא האם הוא מעוניין באופן כללי לתת הלוואות לעסק לאור נתוני האשראי של הלקוח כפי שהם מתקבלים מבנק ישראל באונליין,  למה הדבר דומה? כל בעל עסק מעוניין שיגיעו אליו רק לקוחות טובים, ומה הטעם של הבנק לקבל לקוח שאינו מתאים לו, יותר מזה וחשוב להבין שהבנק בוחן גם את הלקוח בממד האישי, הבנק אינו מעוניין בלקוח לא נחמד, שלא יהיה לו נעים לעבוד אתו. ומכן הדרך קצרה לפגישה אישית של בעל העסק או בעל העסק החדש בבנק, בדרך כלל הפגישה מתבצעת עם פקיד במחלקה העסקית, מנהל המחלקה, ולעיתים גם מנהל הבנק. סופו של עניין בבנק הוא שמנהל סניף הבנק מוציא המלצה חיובית או שלילית ובה הוא מנמק את החלטתו, יש לשים לב שזו היא לא החלטת הבנק, יש לכל בנק זכיין יש את המנהלה שבה יש מנהל של הבנק בקרן, המנהל יש לו זכות החלטה לעקוף את החלטת מנהל סניף הבנק. מנהל הבנק בקרן הוא זה שמגיע לישיבת הועדה הסופית

 

הגוף השלישי שבודק את הלוואות בערבות מדינה: הועדה הסופית

 

הועדה הסופית של הלוואות בערבות מדינה קובעת את הסכום שיאושר ליזם, או סירוב לבקשה. בוועדה יושבים שלושה נציגים: נציג משרד האוצר שהוא עדיין לא השתתף בתהליך הבדיקה ורואה את התיק ואת ההמלצות בפעם הראשונה, מנהל שהוא נציג מטעם הבנק שהחלטתו בתיק תישמע בפעם הראשונה בוועדה, והמנהל בקרן שהחליט בעניינו של  היזם ונתן המלצה חיובית עליו. זו ישיבה קצרה ביותר שבה מתקבלת החלטה כן או לא לתת הלוואות בערבות מדינה, מה הסכום שיאושר ומה הריבית. 

 

האם ניתן לשנות את החלטת ועדת הלוואות בערבות מדינה, והאם ניתן להגיש בקשה נוספת?

 

בנקודה זו מסתיים התהליך עבור היזם, במידה ונשללה בקשתו יש לו זכות להגיש ערר, אציין כאן שזה די מיותר מניסיוני להגיש ערר. התוצאה לא תשתנה בערר.

כמו כן ניתן להגיש בקשה נוספת לאחר שישה חודשים שזה מינימום זמן. מומלץ לדעתי להגיש רק במידה ונעשה שינוי מהותי בעסק או אצל היזם בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי המדינה.

יעקב אלון הוא יועץ הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש או להרחבת עסק קיים. בהצלחה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש