הסרת שיער בלייזר

מאת: או-מד מדיקל ● 8/2/2011 22:09 ● ערב ערב 2484
אביבה סלע
הסרת שיער בלייזר

אתם שואלים, אביבה עונה


שאלה. אני בת 35 וסובלת מאוד משיעור יתר באזור הסנטר ומתחתיו. כרגע אני מורידה כל יום עם פינצטה, אני יודעת שפינצטה לא מומלצת, אבל אין לי ברירה, ניסיתי להוריד עם שעווה אך יצאו לי הרבה פצעים בסנטר וזה לא היה אסטטי. חשבתי בהתחלה להוריד את השיער עם מחט חשמלית, אך הבנתי שזה מצריך הרבה הרבה טיפולים וגם כואב נורא ולא הייתי מעוניינת להתחיל עם זה.
רציתי לשאול אותך כמה שאלות שמאוד מדאיגות אותי לגבי טיפול בלייזר:
1. האם טיפול בלייזר משאיר סימנים כמו פצעים, כוויות, חורים? אני מאוד חוששת שאחרי שאני יעשה טיפול בלייזר יהיו לי סימנים בסנטר. אני מאוד מקפידה להסתיר את הפצעים הקטנים שיוצאים לי לאחר הורדה עם פינצטה ולכן אני מורחת מייק אפ.
2. מטיפול לטיפול כמה זמן עד שהשערות צומחות, האם זה לוקח הרבה זמן? ואחרי שהשערות צומחות אני צריכה לגלח שוב? אני מאוד רגישה אני פוחדת שיישארו לי סימנים.
3. עור הפנים שלי הוא בהיר וצומחות לי הרבה שערות כהות ודי עבות, האם הטיפול בלייזר במקרה שלי יהיה יעיל?
4. כמה זמן הטיפול יימשך?
אשמח מאוד לקבל תשובה בהקדם האפשרי. תודה רונית.

תשובה. שלום רונית, על פי התיאור נראה כי את מאוד מתאימה ללייזר. המכשיר אינו משאיר סימנים, וההפוגה בין צמיחה לצמיחה מתחילה לאחר כחודש ועם הזמן עולה לחודשים מספר. במקביל להאטה בקצב הצמיחה, כמות השיער פוחתת והשיער הופך לדק ועדין עד אשר נעלם לגמרי. אל תוותרי על הלוקסוס שהטכנולוגיה מגישה לנו על מגש של כסף.

שאלה. השבוע הייתי אצל רופא בכיר שקיבל המלצות רבות מרופאי עור שונים ולאחר שראה אותי השיב שבאזור החזה אני יכול לצפות ל- 80% הסרה ובאזור הגב העליון הכתפיים ואמצע הגב אוכל לצפות רק ל 50-60% הסרה. אני בן 31 בהיר עור ושיערי שחור. האם התשובה של הרופא היא האמת לאמיתה או ניסיון להורדת ציפיות ? אני שואל מכיוון שתשובתו סותרת את מה שאני רואה אצל חברים שעברו לייזר, כי הפחתה של 50% מהשיער בגב אינה צמיחה מאוד פחותה... מיותר לציין שבעיית השיער באזור הגב והכתפיים היא המשמעותית ביותר מבחינה אסתטית. תודה על התשובה. ירון
תשובה. שלום ירון. הרופא אכן צדק. לעיתים ניתן להגיע לתוצאה יותר טובה בגב, אבל אי אפשר לחזות זאת מראש. אם תוצאה כזו אינה מספקת אותך - אל תוציא את הכסף. אגב, הכל יחסי. יש לי מטופלים עם בעיית שיעור צפוף מאוד והפחתה כזו בכמות השיער מבורכת מבחינתם.

שאלה. 1.הלכתי לפגישת יעוץ במכון מסוים ושאלתי אם עליי לעשות בדיקות לפני התחלת הטיפול ונאמר לי שלא? האם זה בסדר לא להיבדק בכלל?
2.הבנתי שאם יש רגישות לפולים זה יכול להווה בעיה. אני יודעת שאימי רגישה לפולים, אבל עד כמה שידוע לי אני לא. האם אני עדיין צריכה להיבדק ?
תשובה. שלום רב, אם הכוונה היא לבדיקות דם אז אין צורך (אלא במקרה של חשד לחוסר איזון הורמונלי). אם מדובר על ומילוי שאלון רפואי אבחנתי - חובה! רגישות לפול: חוסר באנזים (G6PD מתבטא ברגישות לפול, אופטלגין) לא מפריע כלל להסרת שיער בלייזר, אלא שאסור להשתמש באמלה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש