הומיאופתיה

מאת: ● 25/1/2011 21:16 ● ערב ערב 2482
הומיאופתיה

מהי הומיאופתיה?


המילה הומיאופתיה מורכבת משתי מילים לטיניות:
הומיאו = דומה
פתיה = מחלה, סבל
ומכאן משמעותה: "מחלה דומה". החוק הבסיסי והמנחה הוא חוק הדמיון.

ההומיאופתיה הקלאסית התגלתה בגרמניה על ידי ד"ר סמואל האנמן לפני 250 שנים. היא שומרת עד היום על מעמדה כשיטת ריפוי טבעית, יעילה ובטוחה.
העיקרון ההומיאופתי
חוק הדמיון הוא ראשון ועיקרי בשיטה. הרעיון הוא לגרות את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף בעזרת חומר מהטבע הגורם למחלה דומה. לדוגמא: קפה בצורתו המוכרת גורם לעודף ערנות ומרץ אך כתכשיר הומיאופתי ירפא נדודי שינה ועודף מרץ.
ברפואה המערבית פועל אותו עיקרון של שימוש בגורם המחלה בחיסונים פעילים.
באבחון ההומיאופתי מחפשים את הקשר בין הרגשות/הפחדים/ההרגלים לבין הביטויים הפיזיים. הטיפול אישי לכל אדם, כיוון שכל אחד מאיתנו מגיב באופן שונה. לדוגמא: שני ילדים המפתחים חום יגיבו אחרת: האחד יהיה צמא, והאחר לא. לאחד תהיה הזעה מוגברת או התנהגות "היפרית" בעוד האחר יהיה מיובש וחסר אנרגיה לחלוטין.
הטיפול ההומיאופתי עובד בהצלחה מינקות ועד זקנה במחלות כרוניות או חריפות.
ההומיאופתיה מטפלת במגוון רחב של בעיות גופניות ונפשיות: בעיות במערכת הנשימה; אלרגיות; מחלות עור; דלקות חוזרות; הפרעות במערכת העיכול; הפרעות הורמונאליות; בעיות במערכת העצבים ובעיות ילודים.
הרמדי ההומיאופתי עשוי ממגוון חומרים מהטבע: מינרלים, צמחים, עצים ועוד. התכשירים נמהלים באופן סדרתי פעמים רבות ומכיל לרוב מידע אנרגטי בלבד. לפי ההומיאפתיה, התכשירים חזקים יותר מהחומר המקורי בצורתו הגולמית (צמחי מרפא). העיקרון המרכזי הוא מתן תכשיר הומיאופתי יחיד על פי מכלול הסימנים והסימפטומים. בהומיאופתיה הצרפתית, התכשירים מכילים כמה מרכיבים.



תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש