רפואה הוליסטית

מאת: או-מד מדיקל ● 25/1/2011 21:14 ● ערב ערב 2482
איטה מלכיאלי
רפואה הוליסטית

צבעים


אנו מוקפים צבעים באופן מתמיד ורוב האנשים מתייחסים לכך כאל מובן מאליו. יש כאלו שהצבעים משמחים אותם ואחרים המאמינים באנרגיות שלהם, אבל כולם יודעים שצבע פירושו- חיים. העובדים עם צבעים: אמנים, מעצבים, מרפאים בצבעים, רואים את השפעותיהם הרגשיות, הפיזיות, המנטאליות והרוחניות של הצבעים. לצבע יש כוח לעורר בנו רגשות וזיכרונות, הוא יכול לחשוף תכונות אופי, גישות, התנהגות ואת אופן החשיבה של האדם. הוא עובד על שלושת מישורי הווייתנו: גוף, נפש ורוח.
לכל צבע אורך גל ותדר שונה, אשר זהים לרטיטות דפוסי מחשבה שונים.

ישנם 3 צבעי יסוד: כחול, צהוב, אדום, באורכי גל בעלי תנודה שונים. שילוב התנודות יוצר צבעים נוספים עם רטט משלהם, תכונות חיוביות ושליליות וצבע המשלים אותו. כל צבע הוא תדר של קרינת אנרגיה, שמתאים את עצמו לתדרים של מרכזי האנרגיה בגוף.
כשאנו בוחרים ללבוש בגד בצבע מסוים, אנו רוצים להעניק לעצמנו משהו מהתכונות האנרגטיות של הצבע שחסרות לנו, או להשלים תכונות שקיימות בנו. אנו מפתחים סימפטיה לצבע מסוים ודחיה לצבע אחר בגלל תכונות האופי שלנו. כדאי שנהיה רגישים יותר לצבע ונקשיב לגופנו ולדרישותיו. לכל אדם עונה שונה, או מצב רוח שונה או כאב, ולכך כדאי להתאים את הבגד או האביזרים הנלווים כמו צעיפים למשל (גם עיצוב הבית נעשה בצבעים המתאימים).
בתקופות שונות בחיינו אנו אוהבים צבעים שונים.

מקומות ציבוריים צבועים בצבעים שונים המותאמים לאופי ודרישות המקום: בתי חולים צבועים בצבע מרגיע וחדרי הניתוח בירוק בהיר המרגיע את האדום-דם, הצבע הנגדי והמשלים. הפאבים צבועים בצבע אנרגטי, אוטובוסי הילדים צבועים בצהוב, צבע ידע וכיוון ואפילו הרמזור האדום - סכנה.

מאז ימי מצרים העתיקה היסטורית הצבעים משולבת ושזורה בריפוי. הצבע תומך בבריאות והתנגדות ללחץ, בשילוב עם תזונה וכושר.
מחקרים רבים מבוצעים כדי להעריך דרכים בהם אפשר להשתמש בצבע בעיצוב הסביבה, יעוץ תדמית ובחיים בכלל.
פילוסופים שונים אבחנו על פי שילובי צבעים. שטיינר רודולף בחן תקופות חיים שונות של אומנים וציירים וגילה שלצבע השפעות רבות על בריאותו הגופנית של האדם, על חיי המוסר ועל חיי הרגש. בחירת הצבע מהווה קשר עמוק לטבעו האמיתי של האדם. הוגים שונים סברו שאם האדם נמשך לצבע מסוים, הדבר מצביע על הזדקקותו לו.

הילד, דרך הצבע, מבטא רגשות שיוצאים מתוך התת מודע וכך אפשר לאבחן בעיות והתנהגויות שונות אצל הילד דרך ספקטרום הצבעים.

סקאראב-"ראי הנפש", היא שיטת ריפוי ואבחון הוליסטי מאת ענת אביבי מאירסון, המבוססת על תורת הצבע יחד עם תורת הקבלה ופרחי באך. בשיטה זו בוחרים קלפים עם כדורים צבועים בצבעים שונים. בעזרת קלפי הצבעים אפשר לחשוף את כישרונותיו המולדים של האדם, יכולתו ואיכויות האצורות בו, וכן את הבעיות והקשיים ההתנהגותיים ברגע זה.

לאחר האבחון, נעשה הטיפול באמצעות תמציות פרחי באך.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש