היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 25/1/2011 21:12 ● ערב ערב 2482
היכל התרבות

סופ"ש קלאסי



תמונת כתבה


'ישרוטל קלאסיקאמרי'באילת חוגג בר מצווה
פסנתר, ג'אז ומוסיקה אתנית בפסטיבל 'ישרוטל קלאסיקאמרי' באילת, שביוזמת רשת מלונות 'ישרוטל' והתזמורת הקאמרית הישראלית לאור הביקוש הרב, האירוע מתקיים גם השנה בשני מועדים 2-6.2.11 ו-27-30.1.11
פסטיבל 'ישרוטל קלאסיקאמרי', הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קלאסית, מיסודן של רשת מלונות 'ישרוטל' והתזמורת הקאמרית הישראלית, מתקיים באילת זו השנה ה- 13 ברציפות; והפעם עם פסנתר, ג'אז, מוסיקה צוענית, מוסיקת כלייזמרים, להיטי להקת 'אבבא' ועוד ובאחריותו המוזיקלית של זוסיא רודן.
לאור הצלחת הפסטיבל בשנים האחרונות ובעקבות הביקוש הרב, גם השנה מתקיים האירוע בשני סופי שבוע:
27 בינואר עד ה-30 בינואר 2011, ו-2 בפברואר עד 6 בפברואר 2011.
תכנית הפסטיבל תהיה השנה מגוונת מאד ותשלב יצירות קלאסיות בביצוע התזמורת הקאמרית הישראלית, אשר מנצחה ומנהלה המוזיקלי הוא רוברטו פטרנוסטרו; ביחד עם קונצרטים ווקאליים, בהשתתפות הזמרות: שרון רוסטורף, אורית גבריאל, אילונה טוביאס ושרון עזריאלי; עם מופעי ג'אז, שיבוצעו על ידי טובי נגני הג'אז בישראל, ביניהם: החלילן מתן קליין ועופר פורטוגלי; וקונצרטים בהם תנוגן מוסיקה אתנית, שתכלול בין היתר את תזמורת צ'וקרליה בחגיגה בלקנית, מופע טנגו ומוסיקה יהודית. הפסנתר יתפוס הפעם מעמד מרכזי בפסטיבל– כאשר איאן פונטיין, זוכה פרס רובינשטיין ואלון גולדשטיין, הנחשב לאחד הפסנתרנים הישראלים הטובים ביותר, יופיעו במסגרתו.
מרבית הקונצרטים יתקיימו במלון 'ישרוטל רויאל ביץ''.
הזמנות: 1-800-8002-808

המלצת ספר



תמונת כתבה


מדינת ישראל – תובנות,חרדות ורעיונות/מיכאל כהן
בהוצאת 'אופיר ביכורים'

הספר הוא אסופה של מאמרים ומסות במגוון נושאים שהועלו על הכתב במהלך כמה שנים. החלק הראשון מתמקד בציונות לעומת חרדיות ובניגודים האידיאולוגיים הקוטביים בין הפלג הציוני לפלג החרדי של העם היהודי במדינת ישראל. לדעת המחבר, הניגודים בין שני הפלגים הם כה קוטביים ועמוקים, עד כי לא קיים סיכוי לאיחוי הקרע.
מסיבה זו מועלה בספר הרעיון לפיו העם היהודי במדינת ישראל מורכב למעשה משני לאומים: הלאום העברי, הדובר עברית ומהווה את הרוב במדינה שהוא פלורליסטי וליברלי במהות, וכל אדם בקרבו חופשי לבחור ולעצב את אורחות חייו כרצונו, והלאום החרדי, שמרכיבו האשכנזי דובר יידיש שהוא מונוליתי ומבחינות דתית חברתית, אנשיו אינם חופשיים לבחור להם את דרכם בחיים ושואפים לכפות את אורחות חייהם על זולתם. החוקה והחוקים במדינת ישראל יהיו אזרחיים לחלוטין וייקבעו על ידי הלאום העברי. ללאום החרדי יהיה סטטוס של מיעוט לאומי עם אוטונומיה תרבותית (בדומה למיעוט ערבי), אך הם יהיו חייבים לקיים את חוקי המדינה. החלק השני של הספר כולל מסה אחת בלבד ובה עוסק המחבר בשילוב של השקפת עולם חילונית ואמונה באלוהים, תוך הישענות על החוק השני של התרמודינאמיקה, מצייר המחבר אלוהים אימננטי וטרנסנדנטלי, שהוא מעיקרו תבונת-על המכוונת את התהליכים בקוסמוס. אלוהים זה אינו עוסק בחיים עלי אדמות ואינו בחזקת משגיח עליון. בחלקו השלישי של הספר מצויים חמישה מאמרים בנושאים מדיניים, וחלקו הרביעי הוא מכתב, שנכתב בשעתו בשפה האנגלית לשגריר בריטניה בישראל אך לא זכה לתשובה.
הסופר, ד"ר מיכאל כהן, יליד 1926, עסק במשך חייו הבוגרים בהגנה על קניין רוחני (פטנטים, מדגמים וסימני מסחר). זהו ספרו הראשון.

קצרים


ריקודי עם
אילנה וראובן אברהם מארחים את היוצר והמדריך יום טוב אוחיון. מריקודיו: אם רק תביני, אהובה, אלייך וממך, חומות חימר, שיר היין, שירים עד כאן ועוד.
אולם הספורט 'עציון גבר', ביום חמישי, 27.1.11, החל מ- 20:30.
כניסה: 25 ₪, כיבוד ושתיה חופשיים.

עדי אשכנזי

תמונת כתבה


מופע מספר 2 ב'תיאטראות אילת', ביום שישי, ה-11 28.1, ב- 22:00. כרטיסים 08-6373176.
מיוזיקל באהבה'
להקת 'רונדו' מגישה: שירים ממיטב מחזות זמר קלאסיים בכל השפות.
ניהול מוסיקלי: לאוניד בורדה (מופע נוסף על פי בקשת הקהל).
במתנ"ס 'בית רובין', מוצ"ש, ה- 29.1.11, ב- 19:00.
כניסה: 25 ₪.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש