הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 19/1/2011 15:48 ● ערב ערב 2481
הומיאופתיה

אלפי הורים מכירם היטב את קולות הנביחה הרמים שבוקעים מחדרו של הילד בשעת לילה מאוחרת.
התופעה ה'כלבית' המכונה 'סטרידור' נגרמת לרוב כתוצאה מזיהום ויראלי והיא אינה המחלה עצמה אלא סימפטום של דלקת בדרכי הנשימה העליונות. התופעה מופיעה לעיתים קרובות בילדים מצוננים שלהם או למישהו מבני משפחתם יש רגישות במערכת הנשימה.
ככל שהדלקת ברירית המרפדת את קנה הנשימה ואת מיתרי הקול גוברת, הרירית מתנפחת ומצרה את מעבר האוויר וקולו של הילד הופך צרוד והוא משתעל שיעול חזק ונבחני. סטרידור היא תופעה שמאפיינת בעיקר ילדים בגילאים 3 חודשים עד 5 שנים אך יכולה להמשך גם בגיל מבוגר יותר כאשר היא נוטה להופיע בין החודשים אוקטובר לאפריל. הסטרידור כאמור נחשב לאחד ממחלות בדרכי הנשימה ואפשר לכנותו הבן דוד של הברונכיט והאסטמה, כך שלמעשה סיבוך של סטרידור יכול להוביל לברונכיטיס או אפילו לדלקת ריאות. בכוחה של ההומאופתיה לסייע בזמן התקף סטרידור עד כדי החלמה טוטאלית אולם באם התופעה הופכת לכרונית או חוזרת על עצמה יש לפנות להומאופת מוסמך להתאמת רמדי אישית שתחזק את הילד ותמגר את התופעה אחת ולתמיד.

הטיפול הביתי:
במרבית המקרים ניתן לטפל בסטרידור בבית ולא לרוץ לחדר המיון באמצע הלילה, במיוחד אם אתם מצוידים בתרופות הומאופתיות שמפחיתות את עוצמת המחלה ומעלימות אותה מהר יותר. באופן כללי נשימת אוויר לח מקלה על השיעול ומפחיתה את עוצמת השיעול. דבר ראשון יש להצטייד במכשיר אדים קרים ולעשות אינהלציות במי מלח. הסתגרות באמבטיה מלאה באדים יכולה אף היא להקל ואפילו להכניס את ראש הילד לפריזר כדי שינשום אוויר קר, שמכווץ מעט את דרכי הנשימה ומוריד את הבצקת.
שהייה על חוף הים במהלך היום יכולה להקל אף היא.

הטיפול ההומאופתי:
:ACONITEשיעול יבש פתאומי לאחר חשיפה לרוח קרה ויבשה. הרעה בלילה ומשכיבה על הגב.
BELLADONA: שיעול מדגדג בגרון בליווי חום. לחיים סמוקות כאבי ראש ועצבנות. כל שיעול מגרה עוד יותר להשתעל. הרעה מתנועה, אבק ופיהוקים.
:PHOSPHOROSשיעולים שמגיעים עם כל התקררות עם חשש לדלקת ריאות. השיעול יבש, כואב/שורף בחזה. לעיתים מלווה בצרידות.
הרעה בלילה אחרי חצות, מקור, ממעבר מחום לקור.
:SPONGIAשיעול יבש, חותך, נבחני, מחניק עד כחלון עם תחושת שריפה בגרון. הרעה לפני חצות. הטבה ממשקאות חמים ומאכילה ושתייה באופן כללי.

טיפול בחדר מלח:

ידוע כי מלחים מסייעים בריפוי הגוף בזכות יכולתם לספוח מים. חשוב לזכור כי הטיפול בחדרי מלח מקלה על התסמינים בזמן התקף או מונעת את התעצמותו אם תופסים אותו בתחילתו אך אינה מרפאה את הנטייה החוזרת לסטרידור.
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש