אסתטיקה

מאת: או-מד מדיקל ● 19/1/2011 15:47 ● ערב ערב 2481
ורד
אסתטיקה

פילינג, על שום מה?


העור תופס את רוב שטח הפנים של הגוף שטחו נע בין 1.6 ל-2.2 מ"ר ותפקידו אינו מסתיים בהיותו מעטפת חיצונית לגוף, אלא בהיותו מגן חיצוני מפני פגיעות חיצוניות והתייבשות. בנוסף העור משמש מעין מד חום טבעי, המווסת את חום הגוף ופועל במרץ לספיגת חומרים ופליטתם.
כבר בתקופות קדומות יש עדויות לניסיונות שונים להצעיר עור מזדקן ומתבלה. העדות העתיקה ביותר הידועה היא השתמשות בחומרים כמו סולפור, חרדל ולימון להעלמת קמטים וצביעת שיער.
בשנות ה-40-50 החלו שמועות על שיטה חדשה לקילוף עור הפנים והצערתו. השיטה החדשה לא נעשתה על ידי רופאים מומחים ולכן גם לא תועדה בספרי הרפואה. בשנות ה-60 כשעיתונאית אמריקאית עברה את הטיפול בעצמה ודיווחה עליו בסדרת כתבות פרי עטה, התעוררו הדים סביב הטיפול החדשני. שני רופאים בשם תומאס בייקר והווארד גורדון החליטו לנסות את הטיפול החדש ובמשך שנים חקרו, ניסו וכתבו על מה שזכה לשם הלועזי "פילינג". הם הפכו לפלסטיקאים המפורסמים ביותר בעולם, שפיתחו את הפילינג המהפכני בזמנו, ה"פילינג הכימי".
עור הפנים אצל רבים מאיתנו זקוק לחידוש, רענון וקצת אור, רבים מאיתנו מסתובבים בתחושת תסכול גוברת על עור פנים לא חלק, לא אחיד ולא גמיש, טיפולי פנים, קרמים, תכשירים קוסמטיים ותזונה נכונה הם חלק חשוב משגרת טיפוח עור הפנים, אך האם הוא מספיק לכולם?
מסתבר שלא, אצל רוב הסובלים מעור פנים בעייתי - כתוצאה מבעיות הורמונליות, אקנה, אקנה בעבר, פיגמנטציה ועור עם גוון אפרורי, קמטוטים וכו' הטיפולים השטחיים לא תמיד נותנים מספיק מענה ולכן טיפול בפילינג מקבל צורה חדשה של צורך דחוף להאיר את עור הפנים.
הפילינג מאז ומעולם היה הדרך האולטימטיבית לשיקום, שיפור ושימור העור.
פירוש המילה פילינג הינו קילוף ומשמעותו בעולם הפלסטיקה והאסתטיקה הוא לקלף את עור הפנים (או כל איזור אחר בגוף בו נעשה הטיפול), לסלק את השכבות החיצוניות שלו ולגלות את השכבות התחתונות. ככלל, בענף הפלסטיקה קיימים סוגים שונים של פילינג, שהמטרה הכללית שלהם היא לחדש ולרענן את העור ולהסיר כתמים, קמטים וצלקות. במזג אוויר כמו בישראל שהתברכה בקרני שמש לוהטות, הטיפול יהיה יעיל יותר בתקופה הקרה וכן תהליך ההחלמה הרבה יותר קל בחורף. התאמה של סוג הפילינג ועומקו והבחירה בטכניקה מסוימת נעשים על פי נתונים אישיים של המטופלת. ישנם סוגים רבים של פילינג וכן בכמה רמות: שטחי מאד,משמעותי, בינוני, עמוק.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש