היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 23/11/2010 20:24 ● ערב ערב 2473

מופע מיוחד לחנוכה


טררם על הבמה

מופע מיוחד לחנוכה-מופע לכל המשפחה-מרהיב ואנרגתי במיוחד

תמונת כתבה


קבוצת אמנים ישראלית רב תחומית המשלבת תיפוף בסגנונות שונים, מוסיקה, ריקוד ותנועה אנרגתיים באווירה קומית סוחפת. על הבמה מפיקה טררם צלילים מוסיקליים מחפצי בית, כלי עבודה, כלי מטבח, תופים שונים וכמובן מהגוף שלהם עצמם. ב- 13 שנות פעילותה, הספיקה הקבוצה לעשות הרבה טררם בארץ ובעולם במסגרת עשרות פסטיבלים ואירועים גדולים וחשובים.
'טררם על הבמה' הוא תוצר של שנים רבות של יצירה, עבודה קשה, התמסרות, אהבה, הצלחה ובעיקר – הגשמת חלום. המופע משלב את הכשרונות של חברי הקבוצה כמו תיפוף, ריקוד, סטפס ופנטומימה. חברי הקבוצה רוקדים, שרים ומתופפים בהרמוניה מושלמת, והמופע נע בין מופעי טררם, הם תערובת עסיסית של קצב, תנועה, קטעים קוליים ומוסיקה מקורית מבית היוצר של דורון רפאלי. קהל הצופים מקבל במופעים מנות גדושות של אנרגיה ויוצא עם רצון עז לרקוד, לשיר ולתופף, ולא חשוב על מה...

'תיאטראות אילת', יום רביעי, 1.12.10, בשעה 17:00.
כרטיסים: יפה 08-6370004.


ביקורת ספר


המגדל השחור/לואיס באיארד

תמונת כתבה


אז'ן פרנסואה וידוק נמנה עם קומץ מאותן דמויות היסטוריות שהאגדה סביבן מסרבת לדעוך.
הוא פעל בתחילת המאה התשע-עשרה בפריז, תחילה כפושע מבריק ולאחר הסבה מקצועית מפתיעה, כבלש משטרה בלתי מנוצח, שלימים אף התמנה לתפקיד הרם, כראש משטרת הביטחון הצרפתי.
וידוק, שהכיר אישית את עולם הפשע, ידע לחשוב כפושע, לפצח את מזימות הפושעים, וכך הביס כמה מהפושעים החמקמקים הידועים ביותר לשמצה. מוחו המבריק, יכולת הדדוקציה הגאונית שלו, שיטות המעקב הייחודיות ואישיותו האימתנית מלהיטים עד היום את הדמיון במחוזותיו הפרועים ביותר.
פריז, 1818. וידוק נדרש לפענח תעלומה מחרידה מהעבר. פרשת היעלמותו המסתורית של הדופין לואי-שארל, בנם של מארי אנטואנט והמלך לואי השישה-עשר.
השמעות עומדות על כך שהנער נרצח במגדל השחור, כלא שאין ממנו כל מוצא. שמועות אחרות מתעקשות בעקביות שהדופין הוברח משם ושהוא מוחזק בחיים עד היום.
מה באמת עלה בגורלו? מה פשר מעורבותו המוזרה של הקטור, סטודנט עני לרפואה, בחייו של הדופין הנעלם? האם אדם הלוקה באמנזיה, שהתגלה תוך מסע חקירה מלהיב של תגליות מדהימות ומפגשים מסוכנים, הוא אכן אותו דופין שהושב מתהום הנשייה?
בספרו 'המגדל השחור', אורג באיארד במיומנות אינטריגות פוליטיות, בגידות, תככים וקנוניות בעלילה דרמטית ומרתקת העוסקת בגאולת משפחה ומבצע קנוניזציה בדמותו הבלתי נשכחת של אז'ן פרנסואה וידוק האימתני, הבלש הגדול הראשון בהיסטוריה. הסופר אונורה דה בלזק הודה, כי ביסס את אחת מדמויותיו על-פי קווי אישיותו מעוררת ההשראה.

קצרים



שרים במפרץ
תושבי אילת ואורחיה מוזמנים לערב שכולו אהבה נוסטלגית לזמר העברי עם מלכת השירה בציבור – עינת שרוף.
אמפיתיאטרון טיילת הרודס, מוצאי שבת, 27.11.10, בשעה 20:00.
הכניסה חופשית.

פתיחת עונת: 'סוד הקשר עם ילדנו'
''אמא ישראלית' – במה שונה האמא הישראלית מכל השאר.
מנחה: סמדר שיר – סופרת ועיתונאית
מתנ"ס 'שחמון', יום ראשון, 28.11.10, בשעה 20:00. הכניסה בתשלום.

אשנב ליהדות – מפגש מספר 3
"אמי אפתה לביבה לי, לביבה מעופרת יצוקה" – לקראת חנוכה, מפגש שכולו אור, חנוכיות ולביבות.בהנחיית: אשכנזי עזרא ושי נגר.
ספריה עירונית, יום שלישי, 30.11.10, בשעה 20:00. הכניסה בתשלום.
לפרטים: 08-6343343, שלוחה 1.


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש