היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 17/11/2010 14:58 ● ערב ערב 2472

לקראת הרצאה


תקשורת, החברה האזרחית והסכסוך במזרח התיכון
במסגרת השקת התוכנית לתואר שני של קמפוס 'בן גוריון' באילת, 'ניהול ויישוב סכסוכים', יתקיימו הרצאה ורב שיח מפי עקיבא אלדר,
מבכירי העיתונאים והפובליציסטים בארץ. האירוע פתוח לקהל הרחב.
אודיטוריום קמפוס 'בן גוריון', יום חמישי, 18.11.10, התכנסות וכיבוד קל – 10:30.

אירועי קוקטייל אקסקלוסיביים



תמונת כתבה


'קוקטייל חמישי' במתחם 'לה פלאז' באילת
מתחם היוקרה של אילת – 'לה פלאז'' יערוך אירועי קוקטייל אקסקלוסיביים ברוח החיים הטובים על טהרת היין והגורמה, בין היתר, מגוון רחב של הטבות חד פעמיות וייחודיות. אירוע הבכורה יערך כבר היום (חמישי) החל מהשעה 18:00. פתוח לקהל הרחב
'קוקטייל בחמישי'
מתחם מותגי הבוטיק של אילת 'לה פלאז'' ישיק במהלך החודש הקרוב מדי יום חמישי, אירועי קוקטייל אקסקלוסיביים ברוח החיים הטובים על טהרת היין והגורמה. במסגרת אירועי הקונספט לקהל הרחב מצפות, בין היתר, טעימות יין משובח מיקבים מובילים, טאפאסים בעשרה שקלים בלבד ועוד.
כמו כן, בלעדי לאירועי הקונספט בלבד, הטבות חד פעמיות ייחודיות בכלל חנויות המתחם על מגוון רחב של בגדי גברים, מוצרי טיפוח, הנעלה ספורטיבית וכיו"ב. אירועי הקוקטיל במתחם 'לה פלאז'' יתקיימו מדי יום חמישי בין השעות 18:00-20:00 והם פתוחים לקהל הרחב.
מבעלי מתחם 'לה פלאז'' נמסר בתגובה, כי: "כחלק מההערכות שלנו לעונת התיירות הקרובה, הוחלט לצאת בפרויקט מיוחד המשלב שופינג, סטייל וקולינאריה. מזג האוויר הנעה של עונת הסתיו באילת, מזמן הן את קהל התיירים בפרט והן את תושבי אילת בכלל לצאת ולטייל מחוץ למלונות. אנו נמשיך לעשות הכל על מנת לספק לציבור הרחב חוויית קנייה בסטנדרט גבוה".
מרכז 'לה פלאז'' נפתח לאחרונה באילת ונמצא בבעלותו של איש העסקים האמריקאי דיויד אלקסלסי. בשנים הקרובות, צפוי לקום מעל המתחם מלון בוטיק המציע לנופשים בעיר סוויטות נופש יוקרתיות.

לקראת קונצרט


קסם האופרה
אריות ודואטים מתוך אופרות של מוצרט, רוסיני, דוניצטי, ביזה ואופרטות
של להאר, קלמן.
משתתפים: זמרים בינלאומיים.
יוליה מסטי – סופראן
מכאל גאיסינסקי – בריטון
מרינה פינדל – פסנתרנית.
מתנ"ס 'בית רובין', יום שבת, 20.11.2010, 19:00. לפרטים: 08-6343343 שלוחה 1.

לקראת פסטיבל


פסטיבל לילות מרוקו
העיר אילת ממשיכה לפתח את נישת הפסטיבלים באילת, והפעם - פסטיבל מרוקו המקורי מגיע בפעם החמישית לאילת. הפקת ענק בהשתתפות מיטב האמנים המרוקאים מהארץ ומחו"ל וביניהם: מייק קרוצ'י, מרים, שייך מואיזו, אבי כהן, זמר אורח סמי קרוצ'י וגם סטנד אפ מרוקאי קורעעעע עם בבר יוקו. במהלך הפסטיבל, יתקיימו כל ערב שתי חאפלות, אחת על שפת הבריכה והשנייה באולם המופעים, אשר יימשכו עד אור הבוקר. כל חאפלה תכלול, כראוי לחאפלות אותנטיות, מופעי מוזיקה מהתרבות המרוקאית העשירה והססגונית, אשר יתבצעו על ידי גדולי המבצעים בארץ בליווי כיבוד מרוקאי עשיר.

מלון 'קלאב הוטל', 21-24 נובמבר 2010, כרטיסים: 'מופעים ועוד' – 08-6370004, 054-3013839.

לקראת הצגה



תמונת כתבה


תעלולי סקפן
קומדיה צרפתית מאת מולייר. זוכת פרס הקומדיה של השנה לשנת 2009, מבית תיאטרון 'החאן'. אחת הקומדיות האהובות של כל הזמנים, המספרת את סיפורם של שלושה: אוקטב וליאנדר, שני נערים מפונקים מבית עשיר, וסקפן, ספק משרת ספק יועץ תככים,
שניתן להשתמש בשכלו החריף כדי להיחלץ מצרות שעדיף היה מלכתחילה לא להיכנס אליהם.
ליאנדר ואוקטב מתאהבים כל אחד בשתי נערות עניות, אך חוששים מתגובת אבותיהם שלהם יש תכניות אחרות לגמרי לגביהם. על מנת להינצל מעונש,
ועל מנת שלא לאבד את אהבת הוריהם (וגם לא את הירושה), הם מגייסים לעזרתם את סקפן, כדי שבעזרת שכלו החריף ופניו התמימות יחלצם מהצרה שאליה נקלעו.
נוסח עברי: נתן אלתרמן, בימוי: אודי בן משה, מוסיקה: קרן פלס
משתתפים: ארז שפריר, אריאל וולף, אריה צ'רנר, נילי רוגל, שמרית לוסטיג, ויטלי פרידלנד, יהויכין פרידלנדר, יואב היימן.
'תיאטראות אילת', יום שני, 22.11.2010, 21:00. כרטיסים: 08-6343343 שלוחה 1.

הפסטיבל הרביעי לצפרות בערבה



תמונת כתבה


נדידת הסתיו בערבה 25-27.11.2010
תושבי העיר אילת מוזמנים ליטול חלק בפסטיבל הצפרות הרביעי בערבה!. מיליוני ציפורי שיר ודורסים בשמיים לצד פלמינגו, ברווזים, אנפות ועוד...וכן סדנאות יצירה, טכניקות לצילום טבע בטלפון סלולרי, בנייה ויצירה באדמה, סרטי טבע ומבחר סיורים מודרכים בעקבות הנדידה בנופי הערבה המרהיבים
ישראל מהווה גשר יבשתי בין אירופה, אסיה ואפריקה, ולכן משמשת כמעין 'צוואר בקבוק' שאליו מתנקזות בעונות הנדידה – באביב ובסתיו – כמיליארד ציפורים נודדות (כ- 500 מיליון בכל עונה) מ – 280 מינים שונים. במהלך נדידת הסתיו, מהווה הערבה את הנקודה האחרונה שבה יכולות הציפורים 'לתדלק' על מנת לחצות את המדבריות הגדולים בדרכן לאפריקה. על כן, בכל פינה ירוקה נפגוש את ציפורי השיר, מקווי המים ישמשו עופות כדוגמת הברווזים, החופמאים, החסידות והפלמינגו, ובשמיים ניתן לצפות בעופות דורסים ועופות דואים אחרים. בסוף השבוע של ה-25-27 בנובמבר, המועצה האזורית חבל אילות, מזמינה את תושבי העיר אילת לערבה לשלושה ימים המהווים את אחד משיאי עונת נדידת הציפורים, לחגיגת סיורים מודרכים בעקבות הנדידה בערבה התיכונה ובחבל אילות במחירים זהים לאלו של תושבי הערבה. יתקיימו סדנאות יצירה: טכניקות לצילום טבע בטלפון הסלולארי, בנייה באדמה וצפייה בסרטי טבע והסיפורים מאחורי עדשת המצלמה. לתוכנית הפסטיבל באינטרנט: http://www.arava.co.il/tourism/goarava/plan.htm
לפרטים נוספים: 1-800-225-007.

המלצת ספר


עוד מאותו הדבר / טל קזרנובסקי
אסופת שירים
בהוצאת 'אופיר ביכורים – בית ההוצאה לאור המוביל בישראל ליוצרים בראשית דרכם'
'עוד מאותו הדבר' הוא יותר מאסופת שירים רגילה. בספר ניתן לחוות דרך המילים, מסע חיים של אדם, המתפרס לאורך כל דפי הספר. הכתיבה הזורמת ונעימה מאפשרת לקורא להזדהות ולהצטרף למסע. אסופה זו מורכבת משירים מיוחדים, מרגשים ומצחיקים. שירים שמעוררים רגעי אושר ותקווה, לצד ייאוש ואכזבה.
על המחבר: טל קזרנובסקי בעל תואר שני בהיסטוריה, גדל בפתח תקווה, מול פרדסים ריחניים שהיוו עבורו השראה לסיפורים הקצרים ולשירים שכתב. את סיפורו הראשון כתב בהיותו תלמיד בכיתה ב', הסיפור עסק בפרדס מול ביתו. כיום מלמד טל היסטוריה ואזרחות בבית ספר תיכון וחוקר את הנושא המשיחי. זהו ספר הביכורים שלו.