שיגעון ה'ג'ונגל טניס' כובש את אילת

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/9/2010 10:01 ● ערב ערב 2465
חדש מבית היוצר של 'בית הספר לטניס אילת' בניצוחו של גיל מויאל - ה'ג'ונגל טניס'. תוכנית חדשנית ומהפכנית שתקרב את ילדי הגיל הרך, החל מגיל 3.5 ועד 6 אל פעילות גופנית כללית עם נגיעות בענף הטניס. אימון חוויתי מלווה בדמויות ססגוניות של בעלי חיים, מוסיקה, צבעים וכייף, שיקנה לקטנטנים את המתכון הבטוח בדרך אל הכושר. והכל במחיר היכרות סמלי של 130 ₪ בחודש. הדרך אל האושר

אחרי 17 שנים בניהול ענף הטניס בעיר, הגיע זה מכבר גיל מויאל, רכז הטניס הנערץ על הילדים, למסקנה כי יש למצוא דרך אטרקטיבית יותר לאמן את ילדי הגיל הרך. הוא ישב וחשב והגה רעיון מהפכני וחדשני, שמשלב בדרך מקצועית בין פעילות גופנית בריאה, ברמה התואמת את ילדי הגיל הרך, (גילאי 3.5-6), נגיעות קלות בענף הטניס, ובין הדרך החוויתית והנכונה להגיע לליבו של ילד.

תמונת כתבה


כשמויאל חשב על הדרך, אפילו הוא לא האמין לאן יסחפו אותו המחשבות. הוא גילה שהוא לא רק יודע להגיע לליבם של ילדי הגיל הרך, אלא הוא אפילו יודע לכתוב סיפורים קצרים וחביבים, שלא לדבר על שירים. כך נולד במוחו הקודח של מויאל שיגעון ה'ג'ונגל טניס', שמאיים לא רק לכבוש את אילת אלא שאם להאמין לתגובות יודעי דבר בעולם הספורט בארץ, הרי שלתוכניתו הבלעדית של מויאל צפויה הצלחה עולמית. תרשמו לפניכם את השם.

תמונת כתבה


חיות ספורטיביות


"הקשיבו, הקשיבו חברי החיות", אמר ניל הפיל, "היום נלמד על שיווי משקל. זה לא יהיה ממש קל, אני בטוח שיהיה כייף גדול וכולנו נצליח בהכל, נלך על חבל דק כמו בקרקס ונקפץ על קונוסים כמו ברדלס, בהצלחה חברים". לא, הקטע הזה אינו לקוח מתוך הצגת ילדים, אלא מתוך אחד מתוך 36 מערכי השיעור של ה'ג'ונגל טניס' שילוו את הילדים במהלך שנת הפעילות. ברוכים הבאים לעולמם של המאמן אריאל האריה, ניל הפיל, נימי הנמר, עמי העכביש, ערן הסרטן, זיגי הזברה, גורו הקנגרו, קוקו הקוף ויפה הג'ירפה, החיות הכי ספורטיביות בעיר, שיובילו את ילדיכם במסגרת ה'ג'ונגל טניס' לעולם של פעילות גופנית בריאה. לא עוד אימון נטו, אלא בדרך של סיפור המכניס את הילדים אל תוך עולם קסום ומשעשע, תוך כדי צפייה בתמונות צבעוניות ומרהיבות, שימוש בדימיון והתחברות לדמויות ה'ג'ונגל טניס' אשר כל אחת בתורה תלמד את הילדים את יסודות הפעילות הגופנית כמו גם את יסודות ענף הטניס.
לצד ההפעלה המהנה מקנה ה'ג'ונגל טניס' לילדים גם שיפור ביכולותיהם המוטוריות, פיתוח כישורים קוגניטיביים וחברתיים. "עם כל הכבוד לטניס", ממהר מויאל להסביר, "במקרה הזה הטניס הוא רק הכלי במשחק אבל לא המטרה, שכן התוכנית בבסיסה מציבה סטנדרטים חדשים בהתפתחות הילד. הכלים אותם ירכשו הילדים בתוכנית ימשיכו ללוות אותם גם לאחר שיסיימו אותה והיא תהווה עבורם הכנה מוטורית מעולה לכל סוג ספורט בו יבחרו לעסוק בעתיד".

תמונת כתבה


גיל ממהר לסייג את מטרות האימון ומבהיר, "הורה שחושב כי בתום המפגשים הוא יוכל לקחת את הילד למגרש טניס גדול ולהתחיל לחבוט, שוגה מהיסוד. עם כל הרצון מדובר בגילאים צעירים מידי ללימוד טכניקה. גם אם בשלבים אלו ואחרים הם יגעו במחבט, המטרה בשלב זה היא לקרב אותם לתחום ועדיין לא להעמיד על המגרש את המתחרים החדשים של הטניסאי נדל". גם הציוד שישמש את הילדים ייחודי ומותאם לגיל הרך, כמו למשל מחבטים בגודל 19 אינטש שהם קטנים ביותר, כדורים מיוחדים ששוקלים 50 אחוז פחות ממשקל הכדורים הרגילים ורשת מיני טניס. על כל אלו תנצח, שרלוט ברנדה, מדריכה מקצועית, שיודעת לא רק להעביר את החומר הנלמד אלא יודעת גם להגיע לליבו של ילד ובמקרה הזה זה לא פחות חשוב.
ה'ג'ונגל טניס' מיועד לגילאי 3.5 עד 6 כאשר הילדים יחולקו לשתי קטגוריות גיל 3.5-4.5 וקבוצה נפרדת של גילאי 4.5-6. בסך הכל מדובר ב-36 שיעורים בשנה (שיעור אחד בשבוע). לצד הפעילות הספורטיבית תשולב ב'ג'ונגל טניס' גם פעילות חברתית מגוונת: שיעור יוגה התנסות לגיל הרך, תחרות 'זמר נולד בג'ונגל', תחרות 'צייר נולד', מסיבת פורים עם תחפושות, יום טיול והכרה של מגרשי הטניס העירוניים ונשף סיום עם חלוקת פרסים בסיום שנת הפעילות. התוכנית מתקיימת בשיתוף רשת המתנ"סים באילת שם גם יתקיים הרישום. "הנהלת המתנ"ס מפרגנת ודוחפת את הרעיון", מבהיר מויאל, "המטרה בעתיד שבכל מתנ"ס בעיר יפעל ה'ג'ונגל טניס', כך שהורים לא יצטרכו להגיע לפעילות אלא היא תגיע אליהם".

תמונת כתבה


המפגשים יתקיימו באולם התנועה של המגרש בבית הספר 'בגין' ובמתנ"ס שחמון.
אני שואלת את גיל איך הרעיון הבשיל והוא מספר, "הרעיון הזה מתבשל אצלי בראש כבר כמה שנים. שבוע לפני חודש אוגוסט האחרון, רגע לפני נסיעה לתיאלנד, החלטתי לא לחכות עוד ולרוץ עם התוכנית. פניתי לחברי, הגרפיקאי אלכסיי בטנקוב מ'קוואליטי דיזיין גרופ', שנכנס לרעיון ולדמויות בצורה הכי אישית שאפשר. פרסתי בפניו את הרעיון וסיכמנו שעד שאחזור מחו"ל הוא יכין כמה רעיונות ומכאן נתקדם. כשחזרתי וראיתי את התוצאה, לא היו לי מילים, הגרפיקה היתה מדהימה. מאותו רגע, 24 שעות ביממה אני במרוץ נגד הזמן כדי להספיק להיות מוכן עם הכל לקראת הפתיחה המתוכננת ל-5 באוקטובר.
ומה אם ילד לא משחרר את הורים?
"הורים יוכלו בהתחלה לשבת במעגל הסיפור עם הילדים כדי שהקטנטנים יצברו ביטחון, אבל הכוונה היא לאט לאט לשחרר אותם. הם יוכלו כמובן להמשיך ולהתבונן בפעילות דרך החלונות, כי בסופו של דבר אחת ממטרות התוכנית היא לפתח אצל הילד את הכישורים החברתיים".
כמה עולה התענוג?
"בשנה הראשונה, שנת ההיכרות, מדובר בסכום סמלי של 130 ₪ לחודש (עבור ארבעה מפגשים). ניתן להגיע לאימון התנסות ראשון חינם".
מה החזון?
"בראש ובראשונה שהתוכנית תצליח באילת כתוכנית פיילוט. מבחינתי הצלחה זה אומר לפחות 100 ילדים פעילים בשנה הראשונה. בכל קבוצה יופעלו 10 ילדים על מנת שלמדריכה תהייה נגישות לכל אחד ואחת מהילדים. בהמשך הכוונה להפיץ את התוכנית בין כל מועדוני הטניס בארץ והמתנ"סים. כבר יש גורמים שמגלים עניין ברעיון ואני מעודד. אנשים חזקים בענף הטניס בארץ שראו את התוכנית כבר מדברים גם על הפצתה בחו"ל. זו בדיוק הסיבה שמיהרתי לעגן את התוכנית תחת זכויות יוצרים". יש למה לצפות.
חוץ מזה, ממשיכים חוגי טניס לילדים מתחילים מגיל 6 ומעלה, קבוצות בוקר וערב למבוגרים מתחילים ומתקדמים. (תדמית)

לפרטים והרשמה
גיל מויאל - 054-7843949,
0577-951213 לומי, 08-6372137 (משרד) כל יום משעה 17:00.
או דרך משרדי אגף הספורט ברשת המתנ"סים של אילת
08-6307000.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש