בגרות ופסיכומטרי - זה הזמן

מאת: סוזי שרם כהן ● ● ערב ערב 2459
הצעד הראשון ללימודים אקדמיים מתחיל כאן ועכשיו באוניברסיטת 'בן גוריון'. השלמת בגרות אחת או השלמת כל הבגרויות, מבחן פסיכומטרי והמשך לפקולטות השונות באוניברסיטה. אוניברסיטת 'בן גוריון' מאפשרת לך לנצל את דלת הכניסה להשכלה הגבוהה בתנאים הנוחים ביותר עם מיטב המורים, צוות מנהלה תומך ואווירת קמפוס צעירה המכינה לבגרות באוניברסיטת 'בן גוריון' באילת מאפשרת לך להתחיל לבנות את עתידך האקדמי.

המכינה מיועדת להשלמה, שיפור ושדרוג תעודות הבגרות. תוכנית הלימודים אישית ונבנית יחד עם התלמיד, על מנת להגיע בזמן הקצר ביותר לזכאות ושיפור ממוצע הבגרות. כדי להתקבל ללימודים אקדמיים יש לעבור מבחן פסיכומטרי. שיתוף הפעולה בין המכינה לבגרות, לבית הספר המוביל של ליאור כהן לפסיכומטרי, מעניק את הקורס בחינם לתלמידים הזכאים למלגה.
הלימודים בתוך הקמפוס מלאים בהווי סטודנטיאלי, אווירה צעירה וכייפית יחד עם טובי המורים באילת. צוות המכינה קשוב ותומך ומלווה ביועצת חינוכית מוסמכת.
השנה החדשה כבר בפתח, ב-12 לספטמבר נפתח מחזור לימודים חדש (עוד 3 שבועות !!!). הלימודים במכינה לבגרות בקמפוס הם תחת פיקוח משרד החינוך ובהתאם, שנת הלימודים מתחילה מוקדם. שעות הלימוד הפרונטאליות הניתנות לתלמידים, רבות בכל מקצוע, בלי קיצורים ובלי הנחות. איכות הלימודים הגבוהה ביותר.

הנבחרת


קבלת הפנים הנעימה הראשונה לה זוכים הסטודנטים היא בפגישתם עם אדוה יוגב, מנהלת המכינה, ודנה נאדם, רכזת ההוראה במכינה. השתיים מרכיבות עם הסטודנטים את התוכנית האישית הטובה ביותר עבורם. בהמשך הן הכתובת התומכת של התלמידים בכל עניין. פיקי כוכבי, היועצת החינוכית, מלווה את התלמידים באופן אישי, מטפלת בלקויות הלמידה ובאבחונים, עוזרת לסטודנטים למצוא את השקט הנפשי לו הם זקוקים כדי להיות פנויים ללמידה.
צוות ההוראה מורכב מטובי המורים, המאותרים בקפידה. הכשרתם האקדמאית הגבוהה מפוקחת על ידי משרד החינוך, כולם בעלי ניסיון רב שנים, המוביל מחזור אחרי מחזור את התלמידים להישגים גבוהים מאוד.

על פסיכומטרי לא מתפשרים


שיתוף הפעולה בין המכינה לבגרות בקמפוס לבין בית הספר ללימוד הפסיכומטרי של ליאור כהן, צבר זה מכבר את המוניטין הנחוץ. בית הספר של ליאור כהן פועל מתוך הקמפוס ומביא להצלחות בקנה מידה ארצי. ממוצע הציונים עומד על 50 נקודות מעל הממוצע הארצי ואין בכך פלא שכך. לבד מהכישרון של ליאור, צוות המנחים והמדריכים שלו כולם 'תותחים', בעלי ציונים פסיכומטריים מעולים. מדובר בהשקעה אמיתית בתלמיד, והשקעה ייחודית בבניית חומרי הלימוד. שיטת הפסיכומטרי עובדת בשלושה רבדים: הכנה לקורס, הקורס עצמו ומרתון לקראת הבחינה. פעמיים בשבוע יש שני מפגשי לימוד, התלמידים נשלחים הביתה לתרגל ולאחר מכן מתקיים מפגש תרגול פרונטאלי עם המדריכים, במתכונת בה נלמדים הקורסים באוניברסיטה. בנוסף יש שני מפגשי תגבור שבועיים במתכונות של קבוצות למידה פרטניות. הייחודיות בשיטותיו של ליאור כהן היא בניית תוכנות לימוד באתר אינטרנט בשם 'פסיכומטריקס' שמעבר לתרגולים ומבחני ההערכה, מספקת תוכנת ניתוח מבחנים ותוכנה העוזרת לניתוח זמנים שלמעשה משפרת את היכולת בבחינות בצורה מרשימה. בשל ייחודיות שיטתו וההישגים הגבוהים, תלמידיו של ליאור מגיעים מכל הארץ על מנת ללמוד בבית ספרו.
נירן אסייג, צעיר אילתי, סיים את לימודי המכינה בציונים גבוהים. אנגלית 5 יחידות בציון 89, אזרחות בציון 90, והיום הוא שוקד על לימודי הפסיכומטרי, "המורים מעולים, מקצועיים ומעניינים, משקיעים השקעה רבה בתלמידים", הוא אומר בחום, "לכל חבריי אני מספר על הגישה השונה שיש לצוות התומך במשרד".
ולדיסלב קלימנקו, סיים 5 יחידות לימוד אנגלית בציון 99 ולומד בימים אלה למבחן הפסיכומטרי, "מעולם לא פגשתי מורים ברמה כה גבוהה כמו במכינה", הוא אומר, "בני אלון מצליח להוביל בדרכו המיוחדת להישגים טובים מאוד. מאדוה ודנה זכיתי לתמיכה. בזכות החוויה הנעימה לה זכיתי, אמשיך את לימודי האקדמאים בקמפוס 'בן גוריון' באילת".
אמיר נוריאל, בן 22 מאילת, ידע שהוא רוצה להגיע למסלול ההנדסה וידע כי אינו זקוק לציון גבוה במיוחד, ובכל זאת הוא בחר להתחיל את הקורס ולראות לאן זה יוביל אותו. "לאחר מספר מפגשים בקורס, ליאור אמר לי שכבר בשלב הזה אני יכול לפרוש, לקבל את כספי, להיבחן ולקבל את הציון שאני נדרש לו. בחרתי להישאר כי נהניתי מהקורס. הרמה המקצועית וההנחיה מקצועיים, כל מבחן מנותח, אין הערות כלליות אלא כל אחד מקבל הכוונה אישית. במה הוא צריך להשתפר, מה עליו לחזק ואיך לעשות זאת". אמיר קיבל את הציון המטאורי 718.
עידן זייד, צעיר אילתי נוסף זכה לציון הגבוה של 670 ונהנה מהקורס מאוד, "הקורס מקצועי, היחס אישי, גם ליאור וגם המתרגלים משקיעים בתלמידים הרבה מאוד שעות ומשאבים. במהלך הקורס וגם בסיומו ארגנו לנו מפגשים חברתיים נחמדים, גם הם השפיעו לטובה על אווירת הלימודים".

מלגה למימון שכר לימוד ומלגת קיום


בשיקולי כל סטודנט עומדת עלות הלימודים כמכשול עיקרי. משרד החינוך ומשרד הביטחון הם המושיעים האולטימטיביים לסטודנט, הם מציעים לסטודנטים הן השלמת בגרויות והן קורס הכנה לפסיכומטרי במימון שכר לימוד מלא ובנוסף גם מציעות מלגות קיום לזכאים. מהנתונים מתברר כי 85% מהתלמידים זוכים במלגת לימודים מלאה- תשלום מלא של שכר הלימוד, לאורך כל תקופת לימודיהם במכינה. חלק מהנותרים זוכים במלגות חלקיות הנעות בין 25%-75% ורק בודדים אינם מקבלים מלגה. מעטפת המימון מתרחבת גם עבור קורס הכנה לפסיכומטרי. מתוך הבנה כי הקורס הוא חלק מסל הקבלה ללימודים גבוהים, על כן מי שקיבל מלגת לימוד מקבל אותו אחוז הטבה גם ללימודי הפסיכומטרי. האוניברסיטה מקיימת את לימודי המכינה ומשלבת את לימוד הפסיכומטרי, הכל תחת קורת גג אחת, באווירה צעירה, עם תמיכה כוללת לסטודנט והישגים מעולים, עבור רוב הסטודנטים זה הצעד הראשון לקראת כניסה ללימודים אקדמיים. (תדמית)

אוניברסיטת 'בן גוריון' באילת
טלפונים: בגרויות - 6304534, פסיכומטרי - 6331666
שעות פעילות בגרות:
א'-ה' 9:00-15:00
ובנוסף א', ב' ו-ד 16:30-18:30
פסיכומטרי: א'-ה' 09:00-18:00.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש