מים בששון

מאת: סוזי שרם כהן ● ● ערב ערב 2455
דקלה ששון שייגרודסקי מפעילה עולם שלם של חווית מים מפעוטות ועד מבוגרים, ומקרבת אותנו האילתים למקום שהכי טבעי עבורנו - המים. לימודי השחייה לתינוקות בשיטות מתקדמות, חוגי שחייה לילדים, טיפול פינוק במים ואימוני אירובי במים שהפכו ללהיט הבלתי מעורער של הקיץ

מתוך אהבה גדולה למים, לשחייה ולים בחרה דקלה ששון את עתידה. היא גילתה שעם כל הקרבה הפיזית לים, רובנו עדיין משתכשכים במים ולא נהנים ממשאב הטבע הנפלא שלנו ומשלל האפשרויות הטמונות בו. דיקלה נעדרה חמש שנים מהעיר ולמדה ב'וינגייט' ובבית 'איזי שפירא' ברעננה את כל רזי הגוף, הנפש והדרך לשלבם עם המים, לשיפור הכושר, למטרות טיפול ולשחייה. הפעילות במים הפכה לה למקצוע ממנו היא נהנית עד מאוד. דיקלה היא מדריכת שחייה מוסמכת, מדריכת אירובי מים מוסמכת וחברה בארגון AEA, הארגון העולמי להתעמלות במים. משחזרה לאילת היא לא איבדה זמן, מצאה בריכה פרטית המאפשרת פעילות מים ופתחה את "מים בששון", השם עבורנו ועבורה הוא תזכורת ל'סלון ששון' שהיה בבעלות אביה ז"ל.
היום בת 29, נשואה ללאונרדו ואם לגפן בן השנה היא נטועה היטב באילת. השמועות על חוויות המים המדהימות, על טיפולי הפינוק המרגיעים, עשו כנפיים והתור לטיפולים ולשיעורים מתארך.

לשחות עם תינוקות


דיקלה מביאה עימה חדשנות ושיטות לימוד חדשניות, לפיהן אין להשתמש באפקט הנשימה של התינוקות אלא להמתין לצלילה מתוך מודעות של התינוק, לחכות שהתינוק יבחר לרצות להכניס את ראשו למים. "שיטה זו", לדבריה, "היא המקובלת היום בארגון מדריכי שחיית תינוקות ומנסים להכילה כשיטה המובילה. להקשיב לתינוק במקום להצלילו באופן אקטיבי". שלוש קבוצות של תינוקות בגילאים שונים נפתחו, בהן קבוצות קטנות של תינוקות בגישה פרטנית.

ילדים שוחים בששון


ילדים מעל גיל שלוש זוכים לחוג שחייה חוויתי ומיוחד, אחת לשבוע במשך 45 דקות. מכיוון שעבור הילדים בגילאי 3-6, פעמים רבות זו נגיעה רצינית ראשונה עם המים, מטרת החוג היא להקנות לילדים תחושה חיובית ונינוחות מקסימאלית. גם כאן שיטות הלימוד הן חדשניות. מצוף ייחודי המאפשר תנועה בקלילות וביציבות במים, מגביר את ההנאה מתחושת הביטחון.

להתפנק - 45 דקות של שחרור פנימי


אל תנסו לדמיין למה הטיפול דומה, כי אין דומה לו. 45 דקות של ציפה, בה ידע המיומנויות של דיקלה ילחצו, ימתחו, ימשכו, יניעו ויעסו אתכם, עיסוי אמיתי בתוך המים. השרירים התפוסים במים החמימים משתחררים, השקט הנפשי, ההתנתקות, האנרגיות הנעימות יוצרות חוויה עילאית. עבור נשים בהיריון זו מתנה של ממש. כאבי הגב המכבידים זוכים לשחרור והרפייה, במהלך הטיפול עובדים על האגן, הגב התחתון, בצקות, פתיחת הנשימה, מנוחה עבור הגוף- מנוחה עבור הנפש. לנשים בהריון הרוכשות חבילת לידה ב'רב-קט' מוענק טיפול פינוק במים חינם. טיפול פינוק במים הוא ללא ספק המתנה האישית האידיאלית, לתת מכל הלב פינוק של אחד על אחד.

אירובי במים - פעילות חובה לכל אילתי


תשכחו מאגדודו בבריכה של המלון, נכנסתם לאימון אירובי במים הגעתם לעבוד על גופכם ולהיחטב, להציג תוצאות מרשימות בסופן תצאו עמוסי אנרגיה ורעננות.
האירובי הפך ללהיט הבלתי מעורער של הקיץ, במקום להסתגר בחדרי כושר עמוסי מכשירים נפתחת אפשרות של פעילות חווייתית, נעימה ומרעננת המתאימה למזג האוויר האילתי .
למי מתאימים האימונים?
"אימוני האירובי במים מתאימים ורצויים לכולם. נהנות במיוחד נשים הרות הזוכות להקלה בעומס. אנשים הסובלים מבעיות גב ומפרקים, בעלי משקל עודף, חולי לב, אוסטיאופורוזיס ועוד. האימונים לרוב מתקיימים במים רדודים, עד גובה בית החזה ולכן מתאימים גם לאלה שאינם יודעים לשחות".
מהם יתרונות אימון האירובי במים?
"לאימון במים יתרונות רבים. הפעילות במים המחזקת את הגוף, משפרת את הכושר הגופני, עובדת על הקואורדינציה, מפחיתה בעיות בריאותיות שונות, מעצימה את סיבולת הלב והריאה, עוזרת לשינה טובה יותר ומורידה את המתח והלחץ".
תרגילי המים מתבססים על תרגילי היבשה אך מאפשרים יצירתיות רבה יותר. באימון הכושר שאורכו שעה עובדים באופן אינטנסיבי על הקואורדינציה, גמישות, אימון כוח שרירי, מתיחות והרפייה וסיבולת לב ריאה. במהלך 30 הדקות הראשונות שורפים אנרגיה בתרגילי אירובי, במהלך 20 דקות מבצעים אימון כוח בו מבודדים קבוצת שרירים ועובדים עליהם בנפרד: בטן, ישבן, רגליים וכך הלאה, 10 הדקות האחרונות מיועדות לגמישות והרפיה. במהלך האימון אנו מזיעים, אולם המים מצננים אותנו ובכך אנו מתעלמים מהצורך בוויסות חום הגוף ועובדים יותר. אין פלא שבפעילות המים שורפים בין 400-700 קלוריות!
מעבר להנאה ולחוייה שבפעילות במים יש בכך יתרונות רבים: קל יותר להתאמן במים, אנו מאבדים 75% ממשקל גופנו, תופעה המונעת פגיעה במפרקים וברקמות השריר ומקלה מאוד על בעלי משקל עודף לבצע תרגילים ולהתמודד עם קשיי האימון. (תדמית)

האימונים מתקיימים בבריכה של 'בית אלמוג' (מול קמפוס 'בן גוריון'), ארבע פעמים בשבוע, שני אימוני בוקר בימים ב' וד' בשעה 9:00 ואימוני הערב מתקיימים בימי א' וג' בשעה 20:30.
ב'בית אלמוג' מוצעת חנייה מסודרת למשתתפים, מזנון, מלתחות וחדר כושר.
לתיאום טלפוני ורישום:
052-3370297.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש