עדכון בנוגע לשביתה באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 14/5/2023 17:22 ● ערב ערב 3119
בהמשך להודעת מרכז השלטון המקומי, נמשכת השביתה כחלק המאבק נגד קרן הארנונה, למעט מערכת החינוך שתשוב מחר (ג׳) לפעול כסדרה ● במסגרת השביתה, לא יינתנו שירותים בכל יחידות העירייה עד ליום חמישי ● מערכת החינוך תוחרג כאמור ותחזור לפעילות מלאה, כדי לא לפגוע בהורים ובילדים ● ככל שיידרש יחריף השלטון המקומי את המאבק לרבות פניה לערכאות משפטיות - ״לא נסכים להיות חברת הגביה של אוצר מדינת ישראל על חשבון גבם של התושבים שלנו. נמשיך ונעשה כל מה שניתן כדי להשאיר את כספי הארנונה עבור החינוך, הרווחה, התשתיות והתרבות של התושבים שלנו״ מציינים מרכז שלטון מקומי וראשי הרשויות ביניהם ראש עיריית אילת, אלי לנקרי השוהה ביומיים האחרונים בכנסת ופעיל בכל הדיונים
תגיות:

בהודעה שפרסמה (א׳) עיריית אילת נכתב: "בדיון של ועדת הכספים שהתקיים היום (א') בה השתתפו ראשי רשויות, ביניהם גם ראש העירייה –אלי לנקרי, נרשמה כאמור התנגדות נחרצת וגורפת לאישור קרן הארנונה לפיה רשויות חזקות יפרישו מהארנונה העסקית בתחומן לקרן ארנונה שתשרת רשויות מוחלשות. "יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות" ציינו במרכז שלטון מקומי והוסיפו: "לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו״.

לא מיותר לציין, כי בהתאם לחוק, תידרש עיריית אילת להעביר בטווח של כ – 5 שנים, סך של כ – 50 מיליון ₪ לטובת קרן הארנונה שתשרת רשויות אחרות. בעניין זה הבהיר ראש העירייה: "אנו מתנגדים לזה נחרצות ולא ניתן לזה לקרות. כספי הארנונה של תושבי אילת ישמשו את תושבי העיר ולא שום עיר אחרת או קרן כזאת או אחרת של המדינה". עוד ציין ראש העירייה, כי המשמעות לגבי העיר אילת היא הרת אסון ויכולה להביא את העירייה לקריסה כלכלית וכמובן לפגיעה קשה בשירות לתושבים ובאיכות החיים של התושבים בעיר.
 
ברוח הדברים הללו העביר ראש העירייה פניה בהולה לשר האוצר – בצלאל סמוטריץ, לפני הדיון בוועדת הכספים ובה הדגיש, כי משום מאפייניה הייחודיים של אילת, נדרש להחריגה מן החוק. בדבריו הבהיר ראש העירייה, כי אילת אינה נותנת שירותים רק לתושביה אלא משרתת עוד כ – 3 מיליון נופשים בשנה, לכן החלוקה של ההכנסה מארנונה עסקית לנפש צריכה להיות בהתאם. עוד ציין ראש העירייה, כי ההשלכות הפריפריאליות על הוצאות העיר גדולות פי כמה מהשפעת המדד הסוציו אקונומי ואילת כעיר המרוחקת והמבודדת ביותר בישראל, סובלת מכך יותר מכל עיר אחרת".
 
ראש העירייה הדגיש בדבריו, כי התעשייה העיקרית של אילת – תעשיית בתי המלון שונה בתכלית מכל התעשיות האחרות בכך שתעריף הארנונה שלה אינו גבוה ובניגוד לתעשיות אחרות זו תעשיה עתירת הוצאה הדורשת שירותים ברמה גבוהה. על רקע האמור ביקש ראש העירייה את התערבות השר לשינוי ההחלטה לגבי אילת.
 
כאמור, לצד הדרישה להחריג את אילת, גם אילת נכללת בהשבתה ובהתנגדות הגורפת לחוק." לשון הודעת עירייתא ילת.

 

איגוד לשכות המסחר "מתנגדים בחריפות"

 

גם איגוד לשכות המסחר יוצא היום בחריפות נגד הניסיון להקים "קרן ארנונה" במסגרת חוק ההסדרים, ומצטרף לקריאתם של בכירי הרשויות המקומיות להוציא את הנושא מחוק ההסדרים.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "ההצעה להקים קרן ארנונה היא אחת מההצעות הגרועות ביותר שהועלו במסגרת חוק ההסדרים, ולצערנו יש לא מעט הצעות גרועות בחוק". לדברי לין, מהלך זה ייצור לחץ על הרשויות המקומיות החזקות להמשיך ולהעלות את מס הארנונה, בעיקר על העסקים הפועלים במסגרתן. זאת כדרך לפצות על אובדן הכספים שיילקחו מהן. "הצעת החוק עטופה בכוונות נעלות אבל הדינמיקה של החיים תיצור תוצאות הפוכות כפי שכבר היה בעבר בכל הקשור לניסיונות ההצמדה של מס הארנונה. אנו עדים לכך שרשויות רבות מגישות, מדי שנה, בקשות חריגות להעלות את מס הארנונה על המגזר העסקי, ובדרך כלל הן נענות.  האישורים החריגים הפכו לנורמה. מי שחושב שהעלאת מס האנונה על העסקים לא מתגלגל בסופו של דבר על הציבור, שיחשוב שוב". אומר לין

 

יתרה מכך, לדברי לין, הכוונה להעניק לרשויות תוספת תשלום, מבלי שיצטרכו לעשות דבר על מנת לקבל את הכספים, תחליש עוד יותר את הרשויות המקומיות החלשות  ותמנע מהן להתפתח בכוחות עצמן. "לרשויות מקומיות לא תהיה  כל סיבה להתייעל. הן יוכלו להוריד את  רמת השירותים אותן הן מספקות לתושבים ולעסקים הפועלים בשטחן, ועדיין ליהנות מתוספת הכנסות אוטומטית.  זהו, כמובן, מצב לא בריא שפועל לרעת משקי הבית ולרעת המגזר העסקי" מסכם לין


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 


 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש