המשל"ט העירוני ערני

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 5/5/2023 12:42 ● ערב ערב 3118
המשל"ט העירוני המשמש "מוקד רואה" התחדש בחדר פיקוח ובקרה גדול יותר כולל מסכים גדולים יותר ומערך מצלמות עירוני רחב יותר. צוות המשל"ט המפעיל את מערך המצלמות העירוני הכולל כ – 400 מצלמות ברחבי העיר ואת לחצני המצוקה בגני הילדים וביחידות הרווחה, מוכיח ערנות תמידית ● בשנה החולפת טופלו כ – 5,500 אירועים, 90% מהם זוהו בזמן אמת על ידי המוקדנים ואלה טופלו בהתאם על ידי גורמי הפיקוח והאכיפה בעירייה ו/או על ידי גורמי הביטחון, החירום וההצלה ● בזכות כך זכה המשל"ט להוקרה מהמשרד לביטחון פנים, ממשטרת מרחב אילת ומחוז דרום ומשמש מודל ארצי לרשויות רבות ● המשל"ט העירוני המשמש "מוקד רואה" התחדש בחדר פיקוח ובקרה גדול יותר כולל מסכים גדולים יותר ומערך מצלמות עירוני רחב יותר ● צוות המשל"ט המפעיל את מערך המצלמות העירוני הכולל כ – 400 מצלמות ברחבי העיר ואת לחצני המצוקה בגני הילדים וביחידות הרווחה, מוכיח ערנות תמידית ● בשנה החולפת טופלו כ – 5,500 אירועים, 90% מהם זוהו בזמן אמת על ידי המוקדנים ואלה טופלו בהתאם על ידי גורמי הפיקוח והאכיפה בעירייה ו/או על ידי גורמי הביטחון, החירום וההצלה ● בזכות כך זכה המשל"ט להוקרה מהמשרד לביטחון פנים, ממשטרת מרחב אילת ומחוז דרום ומשמש מודל ארצי לרשויות רבות
המשל''ט העירוני ערני
שואפים להיות בכל זמן ובכל מקום
תגיות:

רצף האירועים כמו ההצלחות המרובות, נמשך גם השנה. אחד האירועים שבלטו לאחרונה הוא זיהוי בזמן אמת של השחתת הפסנתר בטיילת הצפונית. כוחות משטרה שהוזעקו למקום על ידי המוקדן גרמו לתפיסה של המשחיתים. לצד קנס בסך 790 ₪ שקיבל כל אחד מהמשחיתים פועלת העירייה להגיש כנגדם תביעה אישית. אירוע נוסף שטופל גם הוא בהצלחה מרובה כלל מעקב של המוקדן דרך מסכי המצלמות אחר עובר אורח שגנב לילד בסקייטפארק את הטלפון. המוקדן איתר את מקום המסתור של הגנב והזעיק לשם כוחות משטרה. הטלפון הושב לבעליו. 
"אנו שואפים להיות בכל זמן ובכל מקום ולתת מענה בזמן אמת, בדגש על אירועים מסכני חיים" אומר מנהל המשל"ט - נאור וקנין ומדגיש, כי בשנה האחרונה שודרג המשל"ט הן בגיוס כוח אדם והן במערכות בקרה ומדידה כולל מערכת חדישה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לזהות בזמן אמת התנהגות חריגה ולהתריע למוקדן. בנוסף הותקנו מצלמות נוספות ומערכות כריזה בשטחים ציבוריים כולל בחופי הים. כחלק מצוות המשל"ט מועסק זו השנה השנייה, שי לוי, תושב העיר עם שיתוק מוחין (CP) הנעזר בתקשורת חלופית תומכת ואחראי במוקד על ניתוח אירועים וזיהוי מגמות. 
משל"ט אילת המנוהל על ידי אגף חירום וביטחון בעירייה, משמש כאמור מוקד רואה ומרכז את מערך המצלמות העירוני המונה כ - 400 מצלמות ברחבי העיר. בנוסף מרכז המשל"ט גם את מערך לחצני המצוקה המותקנים בגני ילדים ובאגף לשירותים חברתיים. מטרת המשל"ט לקיים הערכות מצב של האירועים הנצפים ולהפעיל כוחות תגובה בהתאם כמו גם לצמצם נזקי ונדליזם, להוות כלי עזר לטובת יחידות העירייה לאכיפת חוקי עזר עירוניים והצגת תמונת מצב לאירועי ביטחון וחירום בזמן אמת, לטובת מתן מענה מהיר של גורמי האכיפה וכן תיעוד המסייע לחקירת המשטרה. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש