יום הזיכרון לשואה ולגבורה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 21/4/2023 09:17 ● ערב ערב 3116
מאות רבות מתושבי אילת, השתתפו בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שהתקיים אמש (ב') ברחבת בית פיליפ מוריי וחיבקו באהבה את 170 תושבי ותושבות העיר אילת, שורדי השואה. לפני הטקס צעדו שורדי השואה יחד עם בני הנוער במצעד הגבורה ובסיום הטקס תלו פרפרים שיצרו ביחד עם חניכי ״פלדה כחולה״ מתיכון ״בגין״.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
להקת רוח דרומית
תגיות:

 טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ״ג הופק השנה על ידי תלמידי ומורי בית ספר התיכון ע״ש ״בגין״, בהשתתפות תושבי העיר - שורדי השואה, מפקדי כוחות הביטחון, חברי מועצת העיר, תושבים ובני נוער מתנועת הנוער, שצעדו במצעד הגבורה יחד עם שורדי השואה ונכנסו יחד איתם לרחבת הטקס. לצד קטעי קריאה ושירה של תלמידי ומורי תיכון "בגין", שרו גם להקת ״רוח דרומית״ ושגיא סרי. תפילת אל מלא רחמים הקריא הרב שמעון אייזנבך. את נר הזיכרון הדליקו שורדות השואה תושבות העיר, קלרה לרנר וקלרה ינקו. את אמירת יזכור הקריא ד"ר דרורי גניאל ואת תפילת הקדיש הקריא שורד השואה, אבנר כרם. בסיום הטקס תלו שורדי השואה פרפרים שיצרו ביחד עם חניכי ״פלדה כחולה״ מתיכון ״בגין״ בפעילות משותפת במועדון מנשב, מועדון חברתי עירוני של שורדי השואה. 

 

שורדי השואה וחניכי פלדה כחולה
תלמידי ומורי בגין

 

בנאומו הערב, פנה ראש העירייה - אלי לנקרי לתושבי ותושבות אילת, שורדי השואה והודה להם על היותם חלק משמעותי בהנחת היסודות לנצחיותו של העם היהודי בארץ ישראל בזכות החוסן, הנחישות ותעצומות הנפש, שאפשרו להם לצאת מהתופת אל תקומה וחיים חדשים. "המורשת המפוארת שהנחלתם לנו מלווה את כולנו בכל שנות קיומה של המדינה, והיא מהווה עבורנו מגדלור של תקווה וגאווה". בפניה לבני הנוער אמר ראש העירייה: "שימור זיכרון השואה הוא משימה קדושה וכבדת משקל בהנחלת אירועי העבר לדורות הבאים, והיא מוטלת על דור ההמשך - בני הנוער שלנו, שישובו השנה לצעוד במצעד החיים החשוב לפולין. אותם בני נוער הם העדים הבאים אשר ימשיכו לספר לעולם על האסון שלנו, הם אלה אשר ינציחו את מורשתם של ניצולי הזוועות, והם גם ידאגו להחיות ולהעמיק את זיכרון השואה והגבורה". עוד בנאומו אמר ראש העירייה: "כאומה נרדפת, אשר חוותה אירוע היסטורי וחסר תקדים באכזריותו – אין לנו כל זכות לטלטל את אבני היסוד של הארץ הזאת. יום הזיכרון לשואה ולגבורה אשר חל בצאת חג החירות ובפתחו של יום העצמאות שלנו מאותת לנו כי חירותנו, בביתנו הלאומי, במדינתנו העצמאית, תלויה באחדותנו, בהמשך בניית וחיזוק עוצמותינו, בערבות הדדית בינינו ובעשייה של כל אחד ואחת מאתנו למען הכלל". את נאומו סיכם ראש העירייה בתפילה לנשמות הנרצחים, ובבניין העתיד, הביטחון והשלום של מדינתנו. 

 

 

לצד הטקס האירה הערב, העירייה את בניין העירייה בצבע צהוב, כצבעו של הטלאי, כחלק מהמיזם הארצי שמובילה עמותת אביב לניצולי השואה בשיתוף השלטון המקומי, בסימן החובה המוסרית לכבודם ורווחתם של ניצולי השואה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש