הנה באה השמש טיפים ורעיונות לריענון הבית לאביב

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 22:39 ● ערב ערב 2064
ולהפיח חיים חדשים בחדרי הבית ▪ מעצבי הבית של רשת זגה פינות אוכל, רכזו מספר רעיונות גדולים - במאמצים קטנים, לריענון הבית
הנה באה השמש טיפים ורעיונות לריענון הבית לאביב
אפשר לתלות שטיח מרהיב על הקיר

מראה האוצרות הפרטי: טרנד חדש יחסית בתחום עיצוב הפנים,  הנשען על הרעיון שלכל אחד מאתנו יש פריט אחד או יותר אהוב במיוחד, שתמיד מעלה תחושות טובות. זה יכול להיות פסל שנרכש  בחו"ל, שידת וינטג' עתיקה ששופצה או שטיח בעבודת יד… את הפריט המיוחד הזה שימו במרכז הבמה ומשם ממשיכים לעצב את החלל. 
נניח למשל שהחפץ שרוצים להבליט הוא פסל מקרמיקה, ניתן  ליצור מראה דרמטי באמצעות הנחתו במרכז שולחן פינת אוכל, עדיף שולחן עגול ולכוון לעברו אלומת אור ממנורה עומדת. אלו מכם שמוכנים להרחיק לכת יכולים להתאים את הגוון של כיסאות האוכל שסביב השולחן לגוון של הפסל, ומשם להמשיך בהתאמת הגוונים.

 

צילום: סטודיו גולן 


אם יש בבית  כמה פרטי אומנות שבני הבית אוהבים מאוד ולא יודעים  להחליט איזה מהם הוא הפייבוריט, ניתן  להניח את האוסף על מדפי הספרייה, על מדפים שצמודים לקיר או להציגם מאחורי וויטרינת זכוכית שסגנון העיצוב שלה מדבר באותה שפה של פינת האוכל.

להתאהב בקורדרוי השובבי לצד המקרמה האביבי: טרנד עבודות המקרמה השתלט גם בעיצוב הבית. אפשר לתלות  שטיח קיר מרהיב על הקיר שצמוד לפינת האוכל – אם תוסיפו לעבודת המקרמה גם גזע עץ, ובכך ליצור את  מראה האותנטיות שאין לו תחליף. אם רוצים לכוון יותר לסגנון העיצוב הנורדי,  ניתן לשלב בין המקרמה הארוג לבין ריפוד קורדרוי (למשל על כיסאות פינת האוכל) – שתי הטקסטורות האלו משלימות זו את זו, ומעניקות תחושה של ביתיות לפינה שהכי חשובה לכל משפחה.

 

ניתן להוסיף ירוק למטבח באמצעות מתלים לעציצים עשויים מקרמה

 

מכניסים את הירוק גם לפינת האוכל: ניתן להוסיף ירוק למטבח באמצעות מתלים לעציצים (עשויים ממקרמה). אפשר לתלות אותם בצמוד לאי שבמטבח. מומלץ לשתול בבית צמחים חזקים במיוחד, כמו הקיסוס שהוא צמח מטפס רב שנתי, נוח מאוד לגדל אותו והוא נחשב לאחד הצמחים המובילים בטיהור האוויר. באמצעות רשת דקה אפשר לעזור לו לטפס בנחת על אחד הקירות ואפשר גם להניח אותו על מדף גבוה ולתת לו להשתלשל למטה. צמח עמיד נוסף הוא הספטיפיליום שיש לו עלים ירוקים גדולים ופרחים לבנים יפיפיים. גם אם תיכשלו טיפה בגידול הספטיפיליום והפרחים שלו לא יפרחו, העלים הירוקים שלו ימשיכו לשמח וליצור ירוק בעיניים. 

 

צילום: סטודיו גולן 


 מוסיפים אביב לנשמה: מיינדפולנס הוא אחד מהטרנדים שכבשו את המדינה בסערה.  המילה "מינדפולנס" אולי נשמעת מסובכת, אבל המשמעות שלה היא פשוטה – לתרגל חיים בהווה. כלומר, במקום לתת למחשבות לסחוף אותנו לכל מיני כיוונים (ובדרך כלל מדובר על כיוונים שליליים) אנחנו מתרכזים בדבר אחד ויחיד – בהווה. אם למשל אתם יושבים סביב שולחן האוכל ואוכלים ארוחת ערב עם המשפחה – במקום לתת למחשבות לנדוד בנוגע ליום העבודה שמחכה מחר או לסידורים שעדיין לא הספקתם לעשות, נסו לעצום עיניים ולהתרכז בתחושה של האוכל,  להקשיב רק לקולות שסביבכם בלי לומר מילה - רק לנשום ולהקשיב.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש