היכון הכן שיפוץ

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 22:28 ● ערב ערב 2064
החלטתם שזהו זה, אתם לא מחכים יותר ויוצאים לשיפוץ? ▪ רגע לפני שתרוצו קדימה, נשמו עמוק ורשמו לפניכם את כל הדברים שיעשו לכם את השיפוץ לנעים ואפקטיבי ולא משהו עליו תאלצו לשלם כמעט כל החיים ▪ כי להחליט שאתם רוצים להתחיל לשפץ זה טוב ויפה, אבל יש הרבה פרמטרים בדרך שאתם חייבים לקחת בחשבון רגע לפני שתרוצו קדימה
היכון הכן שיפוץ
חידוש ריהוט ישן - שינוי גדול, מחיר נמוך והרבה כיף עם הילדים

 

תכננו בדיוק מה אתם רוצים


שיפוץ זו מילה מאוד כוללת. רגע לפני שאתם מזמנים הביתה בעלי מקצוע, שבו עם בן/בת הזוג ואולי אפילו עם הילדים ותכננו בדיוק מה אתם רוצים לשפץ ואיך הייתם רוצים שהשיפוץ ישנה לכם את הקיים.

 

קבעו מסגרת תקציב


אחד הדברים החשובים ביותר לפני שיוצאים לדרך בשיפוץ הוא תכנון התקציב. חשבו היטב כמה כסף יש לכם לטובת השיפוץ ואל תשכחו לקחת בחשבון עוד 15-20 אחוז תוספת לסכום המתוכנן כי תמיד יש בדרך דברים בלתי צפויים. שלא תעזו להישאר על השקל האחרון כי אז תגיעו למקומות שלא תרצו.

 

קבלו הצעות מחיר


אז נכון שאתם מכירים את השיפוצניק וסומכים עליו, אבל היי, תמיד טוב לקחת הצעות מחיר לפחות משלושה קבלנים שונים בתחום. גם אם בסופו של דבר תחליטו ללכת על הקבלן המוכר שלכם, לפחות תדעו איך ההצעה שקיבלתם ממנו עומדת לעומת ההצעות שקיבלתם מאנשי המקצוע האחרים. הצעות נוספות הן תמיד כלי טוב למיקוח. מעבר לזה חשוב בהחלט לא להתפשר על רמת ביצוע, איכות, אמינות ועמידה בזמנים.

 

 

סדר חשיבות


כשאתם רושמים לפניכם את הדברים שאתם רוצים לשפץ בבית, ערכו את זה על פי סדר חשיבות והעדפה, כך שאם התקציב שיש לכם לא מספיק לכל ה'חבילה', פעלו על פי סדר החשיבות כדי שהדברים שהכי הכי מפריעים לכם יקבלו מענה ראשוני. כל השאר יכול להמתין לפעם הבאה.

 

הפרידו את הכספים


אם יש לכם תקציב שמיועד לשיפוצים, אל תשאירו אותו בחשבון הנזיל הרגיל, כדי שתהיה לכם בקרה על הכסף ולא תחרגו ממנו על חשבון הכסף שמשמש אתכם ליום יום. הפרידו בין החשבון הרגיל שלכם לבין חשבון השיפוצים, ככה תהיה לכם בקרה מצוינת לכמה כסף הוצאתם, לאן הלך הכסף וכמה כסף עוד נשאר לטובת המטרה מבלי לפגוע בתקציב השוטף שלכם.

 

הוציאו פטור מארנונה


אם אתם יודעים שהבית שלכם עומד לפני שיפוץ מאסיבי ולא תגורו בו למשך ימי השיפוץ, אתם לגמרי יכולים להוציא פטור מארנונה מהעירייה לטובת ימי השיפוץ. למה שתשלמו סתם אם לא גרתם בבית?

 

שבו עם בן/בת הזוג ואולי אפילו עם הילדים ותכננו בדיוק מה אתם רוצים לשפץ


שתפו את השכנים בתהליך


אז נכון שבדרך כלל זה לא קורה, אבל היי, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל להתחשב. תלו בכניסזה לחדר המדרגות הודעה לשאר השכנים ועדכנו אותם כי הדירה שלכם יוצאת לשיפוץ בתקופה הקרובה. התנצלו מראש על הרעש שאולי צפוי, התנצלו על הלכלוך שאולי יהיה בבניין והבטיחו לנקות ולסדר הכל מיד בתום העבודות. שכנות טובה אף פעם לא מזיקה.

 

שמרו על המעלית


וגם זה לא פחות חשוב. אם בבניין שלכם יש מעלית, דאגו לכסות אותה כך שלא תיפגע במהלך ימי העבודה אצלכם בדירה. שהמראה לא תישרט וגם לא קירות המעלית או הריצפה כתוצאה מהחומרים שיועברו אליכם. אל תשכחו בתום העבודות לנקות את כל הלכלוך שהשארתם אחריכם.

 

דאגו למרכז את הכל בבית


רגע לפני תחילת העבודות בבית, דאגו להוציא ממנו את כל מה שלא הכרחי, מרכזו במרכז החדרים או במרכז הסלון את הרהיטים ואת כל החפצים על מנת שתהיה גישה נוחה לקירות, דאגו לכסות היטב את כל הרהיטים והציוד שנשאר בבית כדי שלא יפגע מאבק לכלוך או צבע.

 

בקרו בדירה תוך כדי


לא משנה עד כמה אתם סומכים על השיפוצניק שלכם ולא משנה אם אתם לא באמת מבינים בעבודות שמבוצעות אצלכם בדירה, דאגו לבקר בה תוך כדי עבודה כמה שיותר. גם כדי להראות לאיש המקצוע את האיכפתיות שלכם ממה שקורה בדירה, גם כדי לקבל הסברים וללמוד קצת, זה אף פעם לא מזיק וגם כדי שהוא יבין שאתם עם אצבע על הדופק והוא לא יכול לשים לכם שני לבנים ביום ולהיעלם לעבודות אחרות שהוא עושה במקביל.

 

קבעו מועד סיום ברור


אף פעם אל תצאו לעבודת שיפוצים מבלי לחתום מול השיפוצניק מועד ברור לסיום העבודה, אתם לגמרי יכולים להכניס לחוזה סעיף של יומיים חריגה בזמנים לכל היותר, כי דברים יכולים לצוץ בדרך. אבל לא יותר. אל תתביישו להוסיף סעיף של קנס בחוזה העבודה באם הקבלן לא יעמוד בזמנים. הוא צריך לדעת שאין לו את כל הזמן שבעולם למרוח את העבודות.

 

בדקו היטב את האריחים


אם החלטתם להחליף ריצוף בדירה, בדקו היטב את הריצוף החדש שאתם בוחרים, שלא רק יהיה יפה אלא גם יהיה פרקטי ולא יראו עליו כל סימן או לכלוך. דאגו שהריצוף לא יהיה חלק מדי ולא יגרום להחלקות בבית ומנגד גם שלא יהיה מחוספס מדי. זה לא יהיה נעים להליכה וגם יקשה על השטיפה. בכל מקרה דאגו לקנות כמות גדולה יותר של אריחים ממה שהקבלן ביקש, גם כי אריחים יכולים להישבר שלא בכוונה תוך כדי עבודה וגם שיישארו לכם לאחר סיום העבודות למקרה חירום. שימו לב ובררו שהקבלן לא כלל כבר בכמות שביקש את האריחים הרזרביים כדי שלא תיתקעו עם כמות גדולה מידי. ועוד בעניין האריחים, אל תמהרו להוריד את האריחים הקיימים, לפעמים אפשרי להדביק את האריחים הקיימים על העקיימים. זה מהיר יותר, זול יותר ואף אחד לא ישים לב שזה מה שעשיתם.

 

שמרו את מספר הצבע


צובעים את הבית? דאגו לשמור אצלכם את מספר הצבע כדי שאם בעתיד תרצו לעבור יד אחת על הכל, או לצבוע רק אזורים שיתלכלכו, יהיה לכם מספר הצבע התואם.

 

תוכנית אדריכלית חשובה


אל תצאו לשיפוץ הבית מבלי שתהיה לכם התוכנית האדריכלית של הבית לפיה תוכלו לדעת בדיוק איזה קיר הוא לא קיר יסוד ואפשר להוריד אותו ובאיזה קיר אסור לגעת, חשוב שתדעו גם היכן עוברים קווי מים וחשמל כדי שלא תפגעו בהם. אל תשאירו את הדברים האלו לניחושים של איש המקצוע, לכו על הבטוח.

 

אל תמהרו לרהט


גם אם אתם משפצים זה לא אומר שאתם חייבים לרהט את הבית מחדש. לפעמים החלפת הריצוף וצבע הבית ישנו לכם את כל הלוק. חוץ מזה שתמיד אפשר לצבוע ריהוט, לרפד מחדש ולהוזיל עלויות - חשבו על זה!

 

ומה אם אין לכם תקציב לשיפוץ מקיף?


אז זהו, שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לפצוח בשיפוץ מקיף, אבל זה עדיין לא אומר שאתם לא יכולים לשנות את מראה הבית או החדר שכבר משעממים לכם.

  • לא תמיד צריך להחליף ריצוף. לפעמים החלפה של צבע הרובה יכול לעשות את העבודה, או גם הברשה או ליטוש של הרצפה הקיימת יכול לשנות את הלוק שלה.
  • צבע של קירות יכול לרענן מאוד את מראה הבית או החדר. זה לא הכי יקר אבל יכול לעשות לכם את השינוי הנחוץ.
  • צביעת ריהוט. עשו זאת בעצמכם, השינוי גדול, מחיר נמוך והרבה כיף עם הילדים.
  • החליפו כריות, וילונות ושטיח. תתפלאו עד כמה הגורמים הפשוטים והלא יקרים האלו יתנו לכם לוק חדש לבית.
  • רוצים לשפץ את חדר המקלחת ולא לקרוע את הכיס? שינוי בתאורה, אביזרים ואולי אפילו תוספת צבע ישנו את הכל. החליפו מראה ואולי רק מקלחון שיראה נקי ויפה יותר. אם אתם כבר נכנסים לשיפוץ של המקלחת, אל תעשו את זה אם כבר שנים שלא שיפצתם את הצנרת. אין טעם להשקיע מלמעלה אם הלמטה הרוס. תוך זמן קצר תאלצו להרים את האריחים החדשים על מנת לתקן את הצנרת. במקרה הזה או ששולחים יד עמוק לכיס או שעושים טאצ'ים בלבד עד שיהיה לכם את התקציב הנחוץ.

רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש