ביקר שר הכלכלה באילת 

מאת: דוברות עיריית אילת ● 3/3/2023 12:50 ● ערב ערב 3109
שר הכלכלה – חה''כ ניר ברקת ביקר היום (ה') בעיר אילת ונפגש עם ראש העירייה – אלי לנקרי כדי לדון בחיזוקה של אילת. השר שמאמין בפוטנציאל של העיר אימץ את התכנית להפיכת אילת למרכז תחבורתי לוגיסטי גדול ויקדם אותה בממשלה. ''לאילת יש תפקיד משמעותי בהתפתחות של מדינת ישראל'' אמר השר. ראש העירייה הודה לשר על הבשורה הגדולה ביום חגה של אילת וציין, כי קידום התכנית יהפוך את אילת למרכז כלכלי דרומי של מדינת ישראל ויוסיף לכלכלתה של אילת ולכלכלתה של המדינה. 
 ביקר שר הכלכלה באילת 
ברקת בעת סיור בעיריית אילת

השר ברקת שהוביל את התכנית לחיזוק הפריפריה "ישראל צומחת" אליה הצטרפה גם העיר אילת הדגיש, כי אילת היא נכס אסטרטגי לאומי למדינת ישראל וציין, כי התכניות שמוביל ראש העיר והנהלת העירייה יהפכו את אילת מנטל לנכס. עיקרי התכנית להפוך את אילת לעיר מחוז עם 250 אלף תושבים תוך הקמת תשתיות מתאימות בתחומי התיירות, הבריאות, החינוך והתרבות לצד יצירת תשתיות מחוללי שינוי כמו קזינו, רכבת מהירה לאילת, מרכז כנסים וקריית ספורט, אשר ישמשו כמנועי צמיחה משמעותיים לעיר אילת ולאזור כולו. 

 

 

ראש העירייה אשר סקר בפני השר את כיווני ההתפתחות של אילת עם בנייה של בתי מלון חדשים, שכונות חדשות, קידום הרכבת, גיוון מקורות תעסוקה בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית והשבחה של המוצר התיירותי בתשתיות ובתוכן ציין, כי אם ממשלת ישראל תאמץ את התכנית הכלכלית שמובילה העירייה, אילת תמצה את הפוטנציאל הגדול שלה. בתוך התכנית ציין ראש העירייה את הפיכת אילת למרכז תחבורתי לוגיסטי בינלאומי המשמש כתחנת ביניים לשינוע סחורות מהמזרח הרחוק לאירופה, למזרח התיכון ואפריקה במגוון אפשרויות הובלה: ימית אווירית ויבשתית. סביב המרכז הלוגיסטי תקום פעילות סחר ענפה, בדומה לסינגפור ודובאי. לצד זאת תהפוך אילת למרכז פיתוח לאומי לטכנולוגיות לוגיסטיקה עתידניות כמו רחפנים, רכבי משא ומטוסי מטען אוטונומיים, מחסנים רובוטיים, תוכנות ניהול לוגיסטיקה מתקדמות, נמלים אוטונומיים וכיו"ב. אלה כמובן יתאפשרו עם שדרוג המארג התחבורתי של אילת באוויר, בים וביבשה. עוד ציין ראש העירייה את הפיכת אילת לעיר עצמאית אנרגטית כמי שמייצרת 100% מצריכת החשמל ביום ואת הפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בתחומי חקלאות ימית.  

לאחר שהוצגה לשר התכנית המלאה על ידי הגורמים המלווים את העירייה, ביניהם: אודי גת בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית, שרון עזרא בתחומי הרכבת וד"ר אמציה סמקאי בתחום הפיכת אילת למרכז תחבורתי לוגיסטי, הדגיש השר כאמור, כי הוא מאמין בפוטנציאל האדיר של העיר ובישר לראש העירייה, כי הוא מאמץ את התכנית ויפעל לקדם אותה בשיתוף משרד התיירות ומשרד החקלאות מול ראש הממשלה ושר האוצר. 

ראש העירייה ברך את השר על היותו איש חזון המאמין באילת בפרט ובצמיחתה של ישראל בכלל והודה לו על ההחלטה לקדם את התכנית שתקדם ותחזק את אילת. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש