נערכים בשגרה לחירום ומדגימים הצלת חיים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/2/2023 09:06 ● ערב ערב 3108
כחלק מהערכות לשעת חירום כינס היום (ג') ראש העירייה – אלי לנקרי את נציגי כוחות החירום וההצלה ביניהם משטרת מרחב אילת, מד"א, כב"ה, פיקוד העורף, מינהל ההנדסה ואגף חירום וביטחון בעירייה, לדיון בעניין הערכות לחירום בדגש על תרחיש רעידת אדמה. לצד הדיון הדגים גבי בריבו – מנהל סניף מד"א אילת לכל הנציגים, שימוש בדפיברילטור (מכשיר החייאה) לרגל ציון יום הדפיברילטור הבינלאומי המצוין היום.
נערכים בשגרה לחירום ומדגימים הצלת חיים
תגיות:

על רקע רעידת האדמה שהתרחשה לאחרונה, כינס ראש העירייה את גורמי החירום וההצלה כדי לעמוד מקרוב אחר המוכנות של כל אחד מהגופים ובעיקר אחר שיתופי הפעולה בין הגורמים. ראש העירייה עדכן את הגורמים בדבר דיונים שהתקיימו בקרב 10 הרשויות השוכנות על הקו הסורי אפריקאי וציין, כי רשויות אלה יקבלו העדפה בכל הנוגע להקצאת תקציבים לטובת מוכנות בחירום. עוד עדכן ראש העירייה בעניין פעולות שמבצעת העירייה לחיזוק מבני ציבור לצד התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, במסגרתה יחוזקו בניינים בדומה לבניינים שחוזקו בשכונת "אופיר" כחלק משיקום שכונות. ראש העירייה הדגיש כאמור את החשיבות בשיתופי פעולה המאפיינים את אילת בשגרה ובעיקר בחירום.

עוד כחלק מהדיון, פרס כל אחד מהגורמים את ההערכות לחירום בדגש על תרחיש רעידת אדמה. אילן חדידה – מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה ציין, כי בנוסף לפעולות הפיזיות, מתרגלת העירייה במהלך כל השנה מוכנות לשעת חירום יחד עם גופי החירום וההצלה כולל הכשרות סע''ר – יחידת חילוץ שהקימה העירייה בשיתוף פיקוד העורף. עוד במסגרת היערכות לשעת חירום מצטיידת העירייה בהתאם, דוגמת חיישנים לגילוי מוקדם של רע''ד המותקנים בכל מוסדות החינוך, אתר הרס המאפשר לתרגל חילוץ בחירום ועוד. בנוסף השנה, תוקצבה העירייה בתקציב של 1.2 מיליון ₪ לטובת הצטיידות והיערכות, במסגרת קול קורא של מינהל החירום. הדיון האמור הינו הכנה לתרגיל עירוני רחב שעתיד להתקיים בחודשים הקרובים.

לצד הדיון הדגים כאמור גבי בריבו – מנהל סניף מד"א אילת לכל הנציגים, שימוש בדפיברילטור (מפעם) לרגל ציון יום הדפיברילטור הבינלאומי המצוין היום ועדכן, כי ברחבי העיר מפעילים  מתנדבי מד"א בשיתוף מפעל הפיס, 20 עמדות הדגמה ניידות המסיירות במקומות ציבוריים ובבתי ספר ומסבירים על חשיבות המכשיר המציל חיים. כידוע בשנה האחרונה הציבה העירייה עשרות דפיברילטורים במקומות ציבוריים ברחבי העיר, ביניהם: פארקים, טיילות ומתחמי קניות. המכשיר נגיש ופשוט מאוד לשימוש. בקרוב יותקן מכשיר גם ברכבי סל"ה – סיירת למען התושב של העירייה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש