מחזקים את אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 10/2/2023 03:41 ● ערב ערב 3106
שר הבינוי והשיכון – הרב יצחק גולדקנופף הגיע לביקור בעיר אילת יחד עם צוות משרדו ונפגש היום (ד') עם ראש העירייה – אלי לנקרי לדיון על ענייני העיר הנוגעים למשרד בראשם חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ושדרוג שכונות ותיקות. השר שבחר לבקר באילת מבין הביקורים הראשונים שלו כשר, ברך את ראש העירייה על הפעולות העירוניות וההתמודדות עם אתגרי העיר, שתכליתם לבסס את העיר לדורי דורות ואמר, כי המשרד מחויב לעיר ולחיזוקה.
מחזקים את אילת
תגיות:

בפתח הדיון סקר ראש העירייה בפני השר את כיווני הפיתוח של העיר אילת בתוכם בינוי של אלפי יחידות דיור חדשות וכ – 1,200 חדרי מלון נוספים, התחדשות עירונית בלב העיר ובשכונות הוותיקות, פיתוח שטח שדה התעופה הישן, שיפור מתמיד של המוצר התיירותי, גיוון מקורות התעסוקה בתחומים של ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, קידום תחום האנרגיה המתחדשת ועוד. לצד זאת העלה ראש העירייה את האתגרים עמם מתמודדת העיר בתחומי תעסוקה, בריאות ותחבורה והדגיש את ההזדמנות שיש לאילת להפוך למרכז תחבורה לוגיסטי בזכות הנמל הימי והאווירי והחיבור לרכבת.

עוד סקר ראש העירייה בפני השר את תחום ההתחדשות העירונית שמקדמת העירייה במסלול רשויות שמפעילה הרשות להתחדשות העירונית במשרד הבינוי והשיכון והדגיש את החשיבות בקידום מתחם הסינג סינג שהוכרז כבר כמתחם פינוי בינוי במסלול רשויות. מנכ"ל המשרד הדגיש, כי המשרד מחויב לנושא זה ותיבחן הדרך המהירה ליישום הפרויקט. עוד ציין המנכ"ל, כי בשנים האחרונות הושקעו באילת כ – 20 מיליון ₪ בחיזוק מבנים. השר ומנכ"לו ציינו, כי אילת משום מיקומה וייחודה תוחרג בעניין זה בתקציב הממשלה הקרוב.

מנהלת מחוז דרום במשרד הבינוי והשיכון ציינה לשבח גם את יישום הסכם הגג בעיר אילת ואת השיווקים המוצלחים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בעיר. במסגרת זו וכחלק מתנופת הבניה, יוקם מבנה "דירה להשכיר" שיאפשר לזוגות צעירים להשכיר דירה לטווח ארוך.

ראש העירייה הודה לשר על תמיכתו בעיר אילת והשניים סיכמו, כי הצוותים יתכנסו לדיון מקצועי כדי לקדם את המשך חיזוקה ופיתוחה של אילת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש