שר הקליטה בביקורו באילת: נפעל לקדם קליטת עולים צעירים ובעלי מקצועות החסרים בעיר

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/2/2023 04:13 ● ערב ערב 3105
שר העלייה והקליטה – אופיר סופר ביקר היום (ד') באילת ונפגש עם ראש העירייה – אלי לנקרי וצוותי העירייה העוסקים בתחום הקליטה והעלייה והשירותים החברתיים. ״אילת יכולה להפוך ליעד אטרקטיבי לעולים צעירים המשלבים לימודים אקדמיים עם איכות חיים גבוהה" אמר השר וסיכם עם ראש העירייה, כי יפעל לקדם קליטת עליה של צעירים וכן עולים בעלי מקצועות החסרים באילת.
שר הקליטה בביקורו באילת: נפעל לקדם קליטת עולים צעירים ובעלי מקצועות החסרים בעיר
תגיות:

בפתח הדיון סקר ראש העירייה בפני השר את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת ואת המאפיינים המיוחדים שלה. בדבריו הדגיש ראש העירייה, כי העיר אילת היא עיר קולטת עליה וכי כיום ישנם באילת כ – 17,000 עולים המהווים כ – 25% מתושבי העיר, מרביתם מחבר העמים. לצד קליטת עליה באופן שוטף, קלטה העיר אילת ממרץ האחרון למעלה מ - 800 עולים מאוקראינה, רוסיה, בלרוס ועוד. ראש העירייה הדגיש, כי אילת קולטת עליה באהבה כבר עשרות שנים וביקש מהשר למקד תשומת לב ביתרונות היחסיים של אילת ולעודד קליטת עולים בעלי מקצועות החסרים בעיר. בעניין זה ציין השר, כי משרדו יפעל לקדם קליטת עליה של צעירים וכן עולים בעלי מקצועות החסרים באילת.

חבר מועצת העיר - אולג צ'רנומוריץ האמון על תחום הקליטה כבר 25 שנים ציין, כי בעשור האחרון מגיעים לאילת יותר צעירים מאשר מבוגרים בזכות התעסוקה והאקדמיה וברך את השר על הרצון לקדם קליטת צעירים ובעלי מקצוע באילת. עוד ציין אולג, כי העיר אילת קולטת בממוצע 400-500 עולים בשנה ולכן הצוותים היו ערוכים גם לקליטה של 800 עולים במסגרת מבצע "עולים הביתה". אולג הדגיש, כי 90% מהעולים נשארים באילת ונקלטים בעבודה ובקהילה.  ד״ר דרורי גניאל - ראש מינהל שח״ק סיפר על אופן הקליטה והמענים הניתנים לכל המשפחה כאשר כולם מלווים על ידי מחלקת הקליטה בעירייה כולל ליווי מול משרד הפנים, בנק לפתיחת חשבון לטובת סל הקליטה, קופת חולים, משרד התחבורה, רישום במוסדות החינוך בשיתוף אגף החינוך, עבודה, מגורים וכיו"ב. עוד ציין ד"ר גניאל את כיתות העולים בבתי הספר ואת אולפן העברית המפעיל 3 כיתות שיורחבו בקרוב לחמש כיתות. לצד זאת עודכן השר גם לגבי פעילות התרבות הייחודית לעולים כולל חוגים ופעילות למבוגרים.

ראש העירייה הודה לשר על הביקור ועל הרצון לסייע לעיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל בקליטת עליה בפרט ובקידומה בכלל.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש