הפארק המדברי יהפוך ליער קהילתי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 16/12/2022 10:44 ● ערב ערב 3098
אילת מצטרפת לתכנית הארצית של קרן קימת לישראל (קק"ל) והופכת את פארק הולנד המדברי ליער קהילתי. היום (א') חתמו ראש העירייה – אלי לנקרי ומנהל מרחב דרום של קק"ל – יניב מימון על אמנה בה מתחייבים הצדדים לקדם ולטפח את היער הקהילתי הן בתשתיות והן באירועים ופעילויות.
הפארק המדברי יהפוך ליער קהילתי
תגיות:

לטובת המיזם המשותף ובהתאם לאמנה, מינתה העירייה רכז ליער הקהילתי, שילווה את תהליך שיתוף הציבור ואת פיתוח היער כיער קהילתי הן בנראות והן בתוכן, שיהיו במימון קק"ל. הרכז – רוני גורדיצקי, עובד קהילתי במתנ"ס יעלים, יקדם כאמור את המיזם בשיתוף קבוצות "גננים בקהילה" הפועלות במתנ"ס קולייר ובמתנ"ס יעלים, בהן פעילים עשרות אזרחים ותיקים המקדמים גינות קהילתיות ברחבי העיר. גורדיצקי יעבוד מול אורנית גינת, רכזת קליטת קהל באזור הר הנגב והערבה שאחראית מטעם קק״ל.

ראש העירייה, אלי לנקרי ברך את קרן קימת לישראל המשקיעה כבר עשרות שנים בעיר אילת ושותפה פעילה למיזמים ואתרי טבע רבים, ביניהם פארק הצפרות, פארק הולנד, סינגל סובב אילת, שביל ישראל, טיילת קק"ל בכניסה לעיר, טיילת מדברית עתידית שמקדמת העירייה כחלק מפיתוח המדבר, שיתופי פעולה בתחום החקלאות הימית ועוד. "מיזם היער הקהילתי הוא עוד שיתוף פעולה מוצלח בין העיר אילת לבין קרן קימת לישראל הרואה אתנו עין בעין את חשיבות הקידום והשמירה על הטבע הסובב את העיר אילת" אמר ראש העירייה והוסיף: "אנו שמחים להפוך את הפארק המדברי ליער קהילתי בו יבקרו וייהנו תושבי העיר וגם הנופשים בה והוא מתיישב עם הפעילות הסביבתית אותנו אנו מקיימים בכל התחומים".

יניב מימון, מנהל מרחב דרום: "קרן קימת לישראל גאה להניב שיתוף פעולה נוסף ומשמעותי עם עיריית אילת. חתימת האמנה בין קק״ל לעירייה תורמת ללכידות הקהילה וחיבורם ליער ולסביבה הירוקה. כולי תקווה לפגוש בקרוב את תושבי אילת מבלים בפעילויות המיוחדות שיכינו במיוחד עבורכם ביערות ואתרי קק״ל".

פארק הולנד הנושק לכביש עוקף מערבי בכניסה לעיר משתרע על שטח של כ – 350 דונם. הפארק הוקם על ידי עיריית אילת והחברה למתנ"סים והוא ניטע בתרומתם של ידידי קק"ל בהולנד ומכאן שמו. שתילת העצים בפארק החלה בט"ו בשבט 1996 והוא מכיל 10,000 עצים ומיני צמחים. בתוך הפארק עובר מסלול הליכה באורך של כ – 2 ק"מ העובר בין עצי הפארק. היער הקהילתי בפארק הולנד יהיה אחד מבין 20 יערות קהילתיים שהקימה קק"ל בשיתוף הרשויות ברחבי הארץ. יער קהילתי יקדם פעילות קהילתית, חברתית וסביבתית כולל פעילות של נאמנים ביער ותוך שיתוף הציבור בתכנים ובנראות של היער הקהילתי, במטרה להגביר את השייכות של תושבי העיר למקום בו הם חיים ולטבע הסובב אותו.

האירוע הראשון שיצוין ביער הקהילתי הוא ט"ו בשבט ועד אז תתגבש תכנית שנתית הכוללת כאמור תהליך שיתוף ציבור, פיתוח תשתיות וקידום אירועים ופעילויות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש