העיר אילת מציגה בוועידת האקלים של האו"ם

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 18/11/2022 04:37 ● ערב ערב 3094
העיר אילת היחידה בארץ ובמזרח התיכון, שזכתה להצטרף לתכנית הורייזן של האיחוד האירופי כאחת מ – 112 ערים בעולם, שיהפכו למאופסות פליטות פחמן עד שנת 2030, זוכה להציג את עשייתה גם בוועידת האקלים הבינלאומית של האו"ם המתקיימת בימים אלה בשארם א-שייח. ראש עיריית אילת – אלי לנקרי פתח את המושב שעסק במקומן של הרשויות המקומיות בהתמודדות עם משבר האקלים והציג את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת על רקע מאפייניה הייחודיים ומיקומה הגיאוגרפי של העיר.
העיר אילת מציגה בוועידת האקלים של האו''ם
תגיות:

"משבר האקלים הגלובלי מאיים על עתידנו ועל עתיד ילדינו, וזו גם האחריות שלנו כרשות מקומית לתרום מניסיוננו ומיתרוננו היחסי למאבק. אנו רואים זאת כמשימה אישית להפחית את פליטת גזי החממה, לייצר אנרגיה מתחדשת ולפעול להתייעלות אנרגטית", כך אמר ראש עיריית אילת -  אלי לנקרי, בפתחו של המושב שהתקיים היום (ג') בוועידת האקלים העולמית בשארם א-שייח וציין את ההובלה של העיר בתחומי ההגנה על הסביבה, הקיימות והאנרגיה הירוקה. בתוך כך ציין ראש העירייה את העובדה, כי כיום מייצרת אילת בעצמה 100% מצריכת האנרגיה בשעות היום, ובתוך 3 שנים כל צרכי האנרגיה של העיר יהיו מהשמש בכל שעות היממה. "נהיה העיר הראשונה בישראל בעלת עצמאות אנרגטית מלאה". אמר ראש העירייה. לצד האתגרים  התייחס ראש העירייה גם להזדמנויות ואמר: "הסכמי אברהם משנים את פני האזור כולו ומייצרים הזדמנות כלכלית אדירה לשיתופי פעולה. אילת חייבת להפוך לאזור סחר חופשי בינלאומי מלא בדומה לדובאי ולעקבה".

 

ראש העירייה עם פורום ה - 15 בוועידת האקלים בשארם

 

ועידת האקלים של האו"ם שנפתחה בשבוע שעבר (6.11) מתקיימת בהשתתפות 194 ממנהיגי העולם, שדנים בצעדים של המדינות למאבק בהתחממות הגלובלית ובזיהום הסביבתי הנוצר על ידי אדם. ראש עיריית אילת השתתף כאמור בפאנל שעסק בתפקיד הרשויות המקומיות בהובלת תהליכים בהתמודדות עם שינויי אקלים, והציג את הפעולות הנחושות שנוקטת עיריית אילת בנושא בעשור האחרון, בתחומי האנרגיה המתחדשת כעיר המייצרת 100% מצריכת החשמל ביום מאנרגיית השמש, ומיישמת פרויקטים חלקם בשיתוף האיחוד האירופי, בתחומי תחבורה חכמה, בנייה ופסולת וגם בתחומי המחקר והפיתוח. אילת, בסיוע המשרד לשיתוף פעולה אזורי, היא הרשות המקומית היחידה בישראל שקיבלה הזדמנות להציג במושב משלה בוועידת האקלים העולמית. לצד נאומו של ראש העירייה לנקרי, הציגה ד"ר רינה קדם, פעילת שלום סביבתית ממכון ערבה את היוזמה שמקדמת העירייה לתוכנית חופי המפרץ לפי עקרונות ה ICZM  "ניהול מתוכלל של רצועת החוף". אסף אדמון, מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה, הציג את התוכנית של אילת לכניסה לתוכנית "112 ערים מאוזנות אקלימית עד 2030" ואת התוכניות להמשך כולל התייחסות לאילת כמרכז ידע אזורי אשר יכול לסייע למדינות השכנות בהפחתת פליטות הפחמן; בנוסף התקיים פאנל מקצועי בהשתתפות הדוברים.

 

ראש עיריית אילת בוועידת האקלים של האום בשארם

 

עוד אמר ראש העירייה בנאומו, כי לעיר אילת יש יתרון יחסי מובהק במאבק במשבר האקלים, בזכות נתוני אקלים טבעיים, קרקעות ושטחים מיטביים. "החוכמה היא לזהות את ההזדמנויות ולממש את יתרוננו" אמר ראש העירייה והוסיף: "החזון שלי הוא להפוך את העיר אילת לאזור של שלום כלכלי, ולאזור סחר חופשי בינלאומי מלא בדומה לדובאי ולעקבה. הסכמי אברהם מהווים הזדמנות אדירה לשיתופי פעולה כלכליים אדירים, ולעיר אילת זו הזדמנות אדירה לצמיחה מאוזנת מבוססת על מגוון מקורות תעסוקה שיש לה בהם יתרון יחסי מובהק - ביניהם נושאי החקלאות והביוטכנולוגיה הימית, האנרגיה הסולארית והעצמאות האנרגטית של העיר.  אנו מכוונים להקמת מרכז תחבורתי לוגיסטי ענק באילת, המבוסס על היתרון הגדול של המיקום הגיאוגרפי של העיר כשער לאסיה ואפריקה ולמדינות המפרץ עמן נחתמו הסכמי השלום הסכמי אברהם, וגשר יבשתי לאירופה עם חיבור רכבתי. שני הנמלים הבינלאומיים באילת - הימי והאווירי, מהווים נקודת חוזקה יוצאת דופן".

עוד ציין ראש העירייה: "אנו פועלים ליצירת שיתופי פעולה במיליארדי יורו מול מדינות האזור כמו איחוד האמירות, בחריין ויתר המדינות שבהסכמי אברהם, וכמובן עם ירדן ומצרים שכנותינו. הפוטנציאל האזורי הוא אדיר ובהיקפים של מיליארדי דולרים רבים. אנו מוכנים עם תכנית ענקית עליה עבדנו בשנה האחרונה, ובמסגרתה אילת חייבת להפוך לאזור סחר חופשי מלא ולייצר משולש של אזורי סחר חופשי עם מדינות המפרץ ובמרכזו איחוד האמירויות, עקבה בירדן ואילת. העיר אילת יכולה לחבר את מדינת ירדן מנמל עקבה אל נמלי הים התיכון אשדוד וחיפה, וזה עוד יתרון גדול. השלום הכלכלי הגדול יכול לפרוץ כאן באזור, ושיתופי הפעולה יכולים להיות בתחומים רבים נוספים ובעיקרם ההתמודדות עם משבר האקלים השמירה על הים, החקלאות הימית ועוד".

 

ראש עיריית אילת וחבר המועצה שמוליק שלם בוועידת האקלים של האום בשארם

 

לפי מחקרים בינלאומיים, כ-80% מפליטת גזי הפחמן נוצרת בערים, ומכאן החשיבות של מעורבות השלטון המקומי בישראל במאמץ המשותף. בהקשר זה, עיריית אילת נבחרה כאמור על ידי האיחוד האירופי להיות אחת מ-112 ערים בכל העולם שיהפכו לערים חכמות ונקיות מפליטות פחמן, לצד ערים מובילות כמו ברצלונה ומדריד, מינכן ופרנקפורט, מילאן ורומא, ליסבון ופורטו, פריז וליון, אמסטרדם ואנטוורפן, ועוד. "כבר היום האיחוד האירופי תומך ב-7 פרויקטים סביבתיים בעיר אילת במיליוני יורו, ומשכך אני מצפה שגם ממשלת ישראל תכיר במה שאילת עושה ותאפשר את השלמת החזון לעיר ולאזור" אמר ראש העירייה.

לצד המושב שעסק כולו בעיר אילת, השתתף ראש העירייה גם בפאנל שכלל את מרכז שלטון מקומי ואת פורום ה – 15, פורום הערים העצמאיות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת