מידות טובות להתנדבות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 23/9/2022 23:40 ● ערב ערב 3087
מאות מתנדבים מעשרות ארגוני התנדבות הגיעו אמש (ג') לבית החייל, להרמת כוסית לכבוד חג ראש השנה. ראש העירייה – אלי לנקרי ברך את המתנדבים והודה להם בשם הקהילה, הרב אייזנבך ברך ותקע בשופר, צמד האחים ענת ודוד לוי הופיעו בשירי ארץ ישראל וגולת הכותרת היתה – תצוגת אופנה במסגרתה דגמנו מתנדבות ומתנדבים מגיל 7 ועד גיל 80, מידות טובות. על השטיח האדום הם צעדו בזה אחר זה לבושים במיטב הבגדים של ביגודית ויצ"ו וחנות "יד שניה", המוכרים לקהילה בגדים במחירים סמליים.
מידות טובות להתנדבות
תגיות:

אמירה אדרי – מנהלת מחלקת ההתנדבות באגף לשירותים חברתיים בעירייה, שהפיקה את האירוע אמרה: "בהתנדבות יש אנרגיה מיוחדת של עשייה טובה, כי מי שעושה טוב מרגיש את הטוב ומוסיף שנים טובות לחיים. לצד הברכות, הרמת כוסית, כיבוד עשיר ותצוגת אופנה מרגשת, קיבלו המתנדבות והמתנדבים, סל קניות רב פעמי במתנה, כדי שיפחיתו בשימוש בניילון וזו תהיה תרומתם גם לשמירה על כדור הארץ.  

גולת הכותרת של האירוע היתה כאמור תצוגת האופנה, בה דגמנו מתנדבות ומתנדבים מידות טובות וממיטב המחלצות של ביגודית ויצ"ו וחנות "יד שניה" המוכרים במחירים סמליים בגדים יד שניה לקהילה. בגדים אלה הנתרמים על ידי הקהילה עוברים כביסה וטיפול על ידי המתנדבות והמתנדבים במקום ונמכרים לאחר כבוד במחירים סמליים. ההכנסות מהמכירה מוחזרים לקהילה.

"ביגודית" ויצו מופעלת על ידי צוות המונה כ-15 מתנדבות בכל ימות השבוע. תרומות הבגדים ושאר הפריטים עוברים מיון וריענון ונמכרים במחירים זולים ו/או נמסרים למעוטי יכולת ללא עלות. ה"ביגודית" מובילה אג'נדה של צרכנות נבונה, שמירה על הסביבה ותרומה לקהילה שכן כל ההכנסות הן קודש לפעילות ויצו בקהילה בדגש על נערות ונשים. גם בחנות "יד שניה" שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה, מתנדבות 13 נשים מסורות שההתנדבות אצלן בעדיפות. הן מקבלות לידיהן מתושבי העיר, מהקיבוצים, מבתי המלון ומבתי הספר, בגדים מכל הסוגים ולכל הגילאים, אותם הן דואגות לכבס, לגהץ ואף לתפור במידת הצורך. גם פריטים חדשים נתרמים לחנות, מחנויות שנסגרו או שלא הצליחו למכור את מרכולתם. הבגדים בחנות נמכרים לקהילה, במחירים סמליים וההכנסות מכך חוזרות ברובן לקהילה כמלגות לסטודנטים, מלגות לילדים עבור חוגים, תרומות למעונות קהילתיים ועוד.

 

 

בין המתנדבות והמתנדבים שעלו על השטיח האדום, בליווי הסטייליסטית ענבל וקנין, שעשתה זאת גם בהתנדבות: סימה חג'ג', שמעון בר ציון, אילן וייס, רייצל גמליאלי, אליה כהן, אחמד אגבריה, ריקי לוי, קדמון בנישו עמרם, יונה ויצמן ורקפת בטיט.

סימה חגג, תושבת ותיקה 58 שנים באילת, גמלאית העירייה עבדה כסייעת בגני החינוך מיוחד, משקיעה את רב שעות היום להתנדבות ברלב"ד ובמטה העירוני לבטיחות בדרכים, במועצה לישראל יפה כשופטת ומבקרת, ב"יד שרה" כחלק מביקור מלאך במסגרתו היא מבקרת תושבים עריריים ובפרויקט של ויצ"ו "שעה טובה עם ילד" כחונכת ילד. את כל אלה עושה סימה, בחיוך, בסבר פנים יפות ובעיניים טובות.

שמעון בר ציון, תושב ותיק החוגג השנה 80. מתנדב בכל ימות השבוע כסבא גן בפרויקט "זה"ב בגן", במצפה התת ימי כמלווה משפחות ומאכיל דגים, בבית חולים "יוספטל" כמסייע לצוות האחיות ומאכיל חולים סיעודיים. ההתנדבות עבור שמעון זורמת לו בדם ולדבריו ימשיך כל עוד הוא עומד על רגליו.

אילן וייס, תושב ותיק הגיע לאילת כשהיה בגיל שנה, מתנדב בארגון "ידידים" המסייעים לנהגים בדרכים. אילן התנדב רבות בעבר וכיום מדריך וחונך מתנדבים שמצטרפים לארגון "ידידים", המגיש סיוע דחוף שאינו רפואי בדרכים. ההתנדבות עבור אילן זה הדובדבן שבחיים.

רייצל גמליאלי, גמלאית משרד החינוך, יוצרת ומציירת, מתנדבת בש.י.ל (שירות ייעוץ לאזרח) בית המשפט, ולא תאמינו היא עושה תיקוני נגרות ביוזמות לקהילה. ההתנדבות עבור רייצל זה לפתוח את הלב ולפתוח את הבית.

אליה כהן, בת 7.5 בת בכורה ליסמין ומוטי אוהבת לרקוד, להצטלם, לקרוא וגם להתנדב ולעזור לחברים ולסביבה. אליה אוספת בקבוקים וממחזרת. בכסף הזה היא רוכשת מוצרי מזון ומחלקת למשפחות שזקוקות, אליהם היא מגיעה הביתה עם חיוך מושלם.

אחמד אגבריה: הגיע לאילת מתל אביב לפני 3 שנים ועובד כביו טכנולוג מזון במחלבת יטבתה. אחמד מתנדב ומקדם יוזמות התנדבותיות לעובדים וביחד הם מתנדבים ב"נותנים באהבה" עם חיים זהבי, מלווה עסקי עם נוער יוניסטרים המכשירים את נוער העתיד, במרכז תעסוקה "מיוחד", באגודה למען הקשיש, בסיוע לשורדי שואה בפרויקט "גדולים מהחיים" ושותף לתכנית הרובוטיקה בתיכון "בגין". ההתנדבות עבור אחמד באה מהבית. הוא מרגיש מחובר לעיר אילת וטוב לו שהוא תורם ומודה שיש לו את ההזדמנות.

ריקי לוי: הגיעה לאילת ביחד עם יוסף לפני 5 שנים והתאהבה. מיד ביקשה להתנדב, כי לדבריה ההתנדבות היא הדרך הכי טובה להכיר את הקהילה. ריקי מלמדת עברית, מלווה וחונכת נעימה ורהוטה. מתנדבת בתכנית "חבר צומח" עם 2 ותיקות שמחכות לה רק שתגיע. ההתנדבות עבור ריקי ממלאת את הנפש.

קדמון בנישו עמרם, תושב ותיק, הגיע לאילת בגיל 8, גמלאי נמל אילת. את קדמון תראו במעברי החצייה ובחלוקת מזון בפרויקט "נותנים באהבה" של חיים זהבי  וביד רוזה שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה. הוא מתנדב גם ב"ידידים בדרכים" וביחידת החילוץ אילת אילות. והוא אב הבית של ויצ"ו בהתנדבות.

יונה וייצמן ורקפת בטיט: גם הן תושבות ותיקות, מתנדבות בבית רפאל. רקפת משמשת כנהגת בבית רפאל ומסיעה את מנות האוכל לבתי הקשישים הבודדים, שואלת בשלומם ומקדישה להם זמן. יונה גמלאית של משטרת ישראל, מתנדבת ועוזרת בכל דבר אפילו בניקיונות. עבור שתיהן ההתנדבות והנתינה לזולת זה ערך עליון.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת