לנקרי משיב אש: ''מציע לשרה לנהוג בצניעות ולא לנסות ללמד אותי מרחוק''

מאת: דוברות עיריית אילת ● 7/9/2022 11:13 ● ערב ערב 3084
על רקע חוות דעת שפרסם המשרד להגנת הסביבה בעניין העבודות בחופים, משיבים גורמי הביצוע, כי עבודות השיקום והפיתוח של חופי אילת יצאו לדרך לאחר בדיקות מעמיקות והמלצות מומחים מהמובילים בתחום התשתיות הימיות, והן מתבצעות תחת פיקוח מחמיר ובהתאם להיתרים ● לעניין דרישת השרה להגנת הסביבה לעצור את העבודות משיב ראש עיריית אילת – אלי לנקרי: "צר לי כי השרה הפורשת, בחרה להשמיע את אקורד הסיום הצורם שלה דווקא אצלנו באילת תוך שהיא מסתמכת על חוות דעת מטעם ותוך התעלמות מהעובדות ומהעבודות בשטח. מעניין לגלות, שהשרה נזעקת משביל המיועד להנגיש את החוף לאנשים עם ובלי מוגבלויות ומרצועת בטון המגנה על הים, בשעה שאנשי משרדה מחזיקים באלפי מטרים של חוף המשמש את התחנה למניעת זיהום ים, באחד מהאזורים האטרקטיביים ביותר באילת, אך סגור בפני הציבור הרחב. אנו נמשיך לשמור על הים ונכסיו, להנגיש אותו לציבור עם ובלי מוגבלות ולא נשקוט עד אשר נשיב את כל קטעי החוף שנלקחו מהציבור, חזרה אל הציבור"
לנקרי משיב אש: ''מציע לשרה לנהוג בצניעות ולא לנסות ללמד אותי מרחוק''
קרדיט צילום: פרופ׳ דב צביאלי
תגיות:

בתגובה למכתבה של השרה ציין ראש העירייה, כי צר לו על האמירות המעידות על הכרות חלקית וחסרה עם השטח ועם מרכיבי העבודות במקרה הטוב או במקרה החמור יותר בהתעלמות מכוונת ומגמתית כחלק ממסע התנגדות שמונע ממניעים זרים. "חוות הדעת מטעם המשרד מתארות מציאות חלקית מוטה, מטעה ומגמתית המתעלמת מלקחי וניסיון העבר, בחלקן מתייחסות לנושאים שאינם בתחומי הידע והמומחיות של המחברים בין היתר נושאים הנדסיים ואדריכליים עיצוביים, ולמרות שהם חוברו על ידי גורמי מקצוע מכובדים אין ביכולתם לתת להם תוקף. די בהכרות שטחית עם העבודות המבוצעות והמתוכננות, כדי לדעת שאין בהן את הסיכונים המתוארים בדוחות. נהפוך הוא, הן מטפלות, מסירות ומצמצמות את כל גורמי הסיכון שמצוינים בהם, בדגש על אלו המופיעים בדו"ח הניטור של מפרץ אילת והשפעת סערת חורף 2020, ובנוסף מאפשרת עיצוב מציאות חדשה סביבתית יותר ובת קיימא עם עמידות גבוהה לסערות עתידיות, באופן שימנע פגיעה בתשתיות וחשוב מכך ימנע את הפגיעה בסביבה הימית והחופית".

ראש העירייה שב והבהיר, כי עבודות השיקום והפיתוח ברצועת החוף מבוצעת מכוח היתרי בניה שהתקבלו בתהליך חוקי, מסודר, שקוף ומוקפד לאחר מילוי כל דרישות רשויות הרישוי ולאחר הליך אישור מקדים של תכנית בינוי כוללת כנדרש בתוכנית המפורטת בסטנדרט גבוה בליווי של כלל היועצים והמומחים הנדרשים והמתחייבים בחוק, ביניהם מהנדס ימי, יועץ נגישות, יועץ סביבתי, יועצי נוף, יועץ קרקע ועוד, כל זאת בשיתוף כלל הגורמים המחויבים ובעלי עניין. עיריית אילת כמי שמובילה מדיניות סביבתית בכל התחומים, פועלת כל העת לשמור על האיזון בין פיתוח לשימור ותמשיך לעשות זאת ברגישות יתרה לסביבה.

באמירה אישית כנגד דברי השרה אמר ראש העירייה: "בשלהי כהונתה ורגע לפני שהיא מחזירה את מפתחות המשרד להגנת הסביבה, פרסמה השרה - תמר זנדברג דרישה לעצור לאלתר את עבודות השיקום והפיתוח בחופי אילת. הודעתה של השרה הפורשת, המורכבת מהדהוד סיסמאות ואמירות חסרות שחר, מעידה על הכרות חלקית וחסרה עם השטח ועם מרכיבי העבודות במקרה הטוב או במקרה החמור יותר בהתעלמות מכוונת ומגמתית. 

עוד חושפת הודעתה של השרה הפורשת את המוסר הכפול שלה, שכן משרדה מחזיק בשטח ציבורי עצום - 2500 מטרים של חוף המכוסה בכמויות אדירות של בטון, כולו על קו המים. מעניין לגלות, שהשרה נזעקת משביל המיועד להנגיש את החוף לאנשים עם מוגבלויות ומרצועות בטון הכרחיות זעירות ביחס למה שהיה בעבר המגנות על תשתיות ומבנים, בשעה שכאמור, אנשי משרדה מחזיקים באלפי מטרים של חוף, הממוקם באחד מהאזורים האטרקטיביים ביותר באילת אך סגור בפני הציבור הרחב.

כמי שגדל באילת ולא עזב כל חייו, אשר פועל ללא לאות ובמלוא האחריות לשיפור מתמיד של איכות חיי התושבים, תוך שמירה על כל נכסי הטבע שקיבלנו למשמר, אני מציע לשרה לנהוג בצניעות ולא לנסות ללמד אותי מרחוק. עבודות השיקום והפיתוח של חופי אילת יצאו לדרך לאחר בדיקות מעמיקות ואין ספור חוות דעת והמלצות מומחים מהמובילים והנחשבים בתחום התשתיות הימיות, והן מתבצעות תחת פיקוח מחמיר ועל פי היתר בניה כנדרש במסגרת החוק. 

צר לי, כי השרה בחרה להשמיע את אקורד הסיום הצורם שלה דווקא אצלנו באילת תוך שהיא מסתמכת על חוות דעת שהן לצערי לא יותר מאשר מסמכים מטעם המתארים מציאות חלקית מוטה, מטעה ומגמתית, המתעלמת מלקחי וניסיון העבר, ובחלקן אף מתייחסות לנושאים שאינם בתחומי הידע והמומחיות של המחברים . אנו נמשיך לשמור על הים ונכסיו, להנגיש אותו לציבור גדול של נכים ואנשים עם מוגבלויות נוספות, ולא נשקוט עד אשר נשיב את כל קטעי החוף שנלקחו מהציבור, חזרה חזרה אל הציבור. טרם פרישתה אני שב וקורא לשרה לפעול לאלתר להשבת קטעי החוף הרבים שנגזלו מאתנו ומאחל לה הצלחה בהמשך דרכה".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש