משמר החופים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 15/7/2022 08:08 ● ערב ערב 3077
הם צעירים, הם נמרצים והם מסיירים בכל יום לאורך החופים, קבלו את נוער משמר החופים, שגייסה העירייה לטובת שמירה על ניקיון החופים ועל הסברה בקרב הנופשים להפחתת שימוש בחד פעמי. 20 בני הנוער של משמר החופים, הם אוהבי ים וסביבה ומבחינתם העבודה במהלך הקיץ היא המשך טבעי למה שהם עושים באהבה כל השנה. "השילוב של משמר החופים עם שומרי המפרץ, מוסיף רבות להנחלת ערכי השמירה על הים שהוא הנכס החשוב ביותר שלנו ועל הסביבה וערכי הטבע הנדירים של אילת!" אמר ראש העירייה – אלי לנקרי.
משמר החופים
תגיות:

העיר אילת התברכה בנוער נפלא הגדל על ערך הנתינה. מאות מהם פעילים בעשרות תנועות נוער וארגונים. זו הסיבה שהחליט ראש העירייה – אלי לנקרי, להעסיק בני נוער במהלך הקיץ שיסייעו בשמירה על החופים במהלך ימי הקיץ העמוסים. עם היציאה לחופשת הקיץ נערכה העירייה באמצעות אגף הנוער ברשת המתנ"סים, לפרסם קול קורא לנוער וגייסה משורותיו 20 בני נוער בגילאי 14-18, שעברו הכשרה מתאימה. מי שמרכז את הקבוצה הוא רכז נוער שומרי המפרץ – אבירן עדוי.

 

 

נוער משמר החופים יוצאים בכל יום כשהם לבושים חולצת דרייפיט וכובע ממותגים ומצוידים בבקבוק מים וקרם הגנה. הם פועלים בשתי משמרות בוקר (11:00-16:00) וערב (16:00-22:00) ויש ביניהם דוברי שפות לטובת הסברה גם בקרב תיירים. בין ההסברה לבין איסוף פסולת קטנה הם משמשים עיניים בחופים. הם מחוברים לוואטסאפ המוקד העירוני ומעבירים התרעות על אירועים חריגים כמו הקמת מחסות ואוהלים במקומות אסורים, ערימות פסולת ועוד. אלה מועברים מיידית לטיפול סיירת התיירות בעירייה, למחלקת שפ"ע והיחידה האזורית לאיכות הסביבה. עיקר ההסברה עוסקת בהפחתת השימוש בחד פעמי בחופים לקראת תחילת אכיפה של החוק האוסר על שימוש בחד פעמי בחופי הים.

 

 

מאז החלו את העבודה רשמו חברי הקבוצה מספר הישגים, האחד באיסוף בדלי סיגריות והשני בהסברה לאורך החופים המוכרזים. 30 בקבוקי ליטר וחצי מלאים בבדלים, נאספו בשבוע האחרון והם יהפכו למיצג סביבתי. חברי הקבוצה רתמו אליהם ילדים שנפשו עם המשפחות בחופים והרגישו סיפוק נוכח ההירתמות של הנופשים. בנוסף, ביום חמישי האחרון קיימו משמר החופים ביחד עם שומרי המפרץ הצעירים מכיתות ד'-ט', הפנינג ניקיון בחוף מפרץ השמש. במקביל יצאה הקבוצה הבוגרת של שומרי המפרץ מכיתות י'-י"ב לצלילת ניקיון בתוך הים. " כיף גדול לראות את החיבור שנוצר בין הנוער סביב ערך אהבת הים ושמירה על הסביבה" אמר בסיפוק אבירן וסיפר, כי השבוע תמוקד הפעילות לאורך החוף הדרומי.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש