ביוספטל רואים רחוק: בדיקת OCT מתקדמת במערך העיניים החדש של אילת

מאת: ● צילום: ● 8/7/2022 08:13 ● ערב ערב 2064
המכשור החדשני מאפשר אבחון מדויק של פתולוגית העיניים ואיתור מחלות שונות, ביניהן מחלות ניווניות של הרשתית ● מערך העיניים החדש והמתקדם יושק כבר בסוף חודש יולי הקרוב ● ד''ר גיל אלברטו, מנהל השירות לרפואת עיניים ביוספטל: ''קפיצת מדרגה באיכות השירות הרפואי ובזמינות שלו לתושבי אילת והערבה''
ביוספטל רואים רחוק: בדיקת OCT  מתקדמת במערך העיניים החדש של אילת

פ', תושבת אילת בת 72, מרכיבה משקפיים כבר עשר שנים. לאחרונה היא הבחינה שגם עם המשקפיים ראייתה הולכת ומיטשטשת – "כמו ערפל עם כתם במרכז שדה הראייה", כפי שתיארה בפניו של רופא העיניים. פ' הייתה מודאגת: היא התקשתה לצפות בטלוויזיה ולנהוג על אף המשקפיים שהרכיבה. במרפאת הקהילה היא שמעה חדשות מעודדות: ממש בשבועות הקרובים ייפתח ביוספטל מערך חדש ומתקדם לאבחון מחלות עיניים. לפ' הוקל כשהבינה שתוכל לקבל את האבחון והטיפול כאן באילת, מבלי שתיאלץ להיטלטל לבית חולים אחר ומרוחק.

 

 

חשיבותו של אבחון מוקדם


פגיעה בראייה היא אחת הסיבות המובילות לפגיעה באיכות החיים, בכל גיל ובעיקר בגיל המבוגר. לאבחון מוקדם, הנעשה בטכנולוגיות מתקדמות על ידי רופאים מומחים, יש חשיבות רבה בכל הקשור למניעת הידרדרות מצב הראייה ולשיפור רווחתו של המטופל.
במרכז הרפואי יוספטל מקבוצת כללית ייפתח בסוף חודש יולי מערך מהשורה הראשונה לאבחון מחלות עיניים. המערך החדש כולל מכשור מתקדם ביותר כדוגמת מכשיר לבדיקת שדה ראייה, מכשיר למיפוי קרנית, מכשיר צילום פונדוס וגם מכשיר OCT חדשני, המשוכלל ביותר שקיים היום בעולם רפואת העיניים.

 

ד"ר גיל אלברטו, מנהל השירות לרפואת עיניים ביוספטל, עם מכשיר ה- OCT החדש 

 

בדיקה לא פולשנית ולא מזיקה


מכשיר ה- OCT ( (Optical Coherence Tomography מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת אבחון מדויק של הפתולוגיה בעיניים. מדובר בבדיקה לא פולשנית ולא מזיקה, המבוססת על קרינת גלי אור. הבדיקה יוצרת הדמיה גרפית של פנים העין ומציגה בפני הרופא נתונים מספריים של חלקי הרקמה שנבדקה במהלך הסריקה.  
ד"ר גיל אלברטו, מומחה ברפואת עיניים ובמחלות רשתית ומנהל השירות לרפואת עיניים בבית החולים יוספטל, מציין כי מכשיר ה-OCT מאפשר לאבחן שורה של מחלות מקולריות   ובעיקר ניוון רשתית (AMD), רטינופתיה סוכרתית, רטיניטיס פיגמנטוזה ועוד, לאבחן בצקת בעין ולעקוב אחר התפתחות המחלה. "בנוסף, השימוש במכשיר מאפשר לנו לבצע מעקב רפואי אחר מחלות כמו גלאוקומה, לבחון את מצב פנים העין לאחר ניתוח קטרקט, לאבחן את מצב העין לאחר טיפול נוגד דלקת, לאבחן מצבים שונים של עצב הראייה ועוד". 
הבדיקה כוללת הזלפת טיפות להרחבת האישון ונמשכת מספר דקות בודדות. תוצאות הבדיקה מתקבלות באופן דיגיטלי, כך שהן ניתנות לצפייה גם ממחשב מרוחק – דבר משמעותי כאשר נדרשת התייעצות עם רופא נוסף, המצוי במיקום גאוגרפי אחר.

 

קפיצת מדרגה באיכות השירות באילת


ד"ר אלברטו מדגיש כי לא מדובר בבדיקה שגרתית, וכי ההפניה אליה מותנית בהחלטתו של רופא העיניים. "זו בדיקה שמאפשרת לנו להשלים את תמונת המצב של המטופל, ובמקרים המתאימים היא בהחלט יכולה להיות חלק בלתי נפרד ממאמצי הטיפול בזכות הצגת הדפוסים העיקריים של המחלה, הגורמים להיווצרותה ועוד. פענוח תוצאות בדיקת ה-OCT מאפשר לנו 'להשלים את הפאזל' ולהבין באופן מדויק ועמוק יותר את מצב המחלה הקיימת, או המחלה שעתידה להתפתח, כדי להתאים את הטיפול הטוב ביותר. אין ספק שהמכשור החדיש הזה, יחד עם השקת מערך העיניים ביוספטל, מהווה קפיצת מדרגה גדולה באיכות ובשירות הרפואי בתחום רפואת העיניים, ובעיקר בזמינות שלהם לתושבי אילת והערבה".


 

לקביעת תור לרופא עיניים  *2700

 

למבוטחי כללית גם באפליקציה

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת