עירייה בעודף

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/6/2022 06:03 ● ערב ערב 3074
לאחר שסיימה עיריית אילת את שנת 2020 בעודף תקציבי, שומרת העירייה על אותה מגמה גם בשנת 2021. את הנתונים הציג גזבר העירייה במסגרת הדו"ח הכספי לשנת 2021 שהובא בשבוע שעבר לאישור מועצת העיר. העודף התקציבי עומד על 1.067 מיליון ₪. "למרות השנים המאתגרות פעלנו לשמור על איזון תקציבי תוך שאנו מגדילים את ההשקעות של העירייה ומשפרים בהתמדה את השירותים ואת איכות החיים בעיר" אמר ראש העירייה – אלי לנקרי והודה לגזבר העירייה ולכל עובדי מינהל הכספים על ניהול כספי מאוזן בהתאם למדיניות.
עירייה בעודף
תגיות:

בדברי ההסבר הדגיש גזבר העירייה – אסי בן חמו, כי חרף הגל השני של מגפת הקורונה, בחודש אפריל 2021, שבו בתי המלון והעסקים לעבודה והתחילו להניע מחדש את הכלכלה בעיר. "לאורך כל תקופת הקורונה, פעלה העירייה בתכנית מסודרת להתאמת ההוצאות מול ההכנסות מארנונה וממשרדי ממשלה, מהלך אשר הביא לניהול כספי מאוזן ואף לעודף תקציבי" ציין הגזבר. מהנתונים הכספיים לשנת 2021 עולה, כי ההכנסות העצמיות עמדו על 60.7% והכנסות ממשלה עמדו על 39.3%. שיעור גביית הארנונה עמד על 91% - 25.5% ממגורים, 74.5% מעסקים, תעשייה ומלונות.

 

 

כאמור על רקע השלכות הקורונה גם שנת 2021 נרשמה כשנה מרוסנת, לאחריה אושר תקציב העירייה לשנת 2022 על סך 610 מיליון ₪. גזבר העירייה מציין, כי גם תקציב זה הינו אחראי, שקול ומאוזן, ומביא לידי ביטוי את השיקולים העירוניים לצד הענקת שירות איכותי לתושבים, חיזוק וטיפוח אוכלוסיות מוחלשות, חיזוק שירותי הרפואה והחינוך ושיפור איכות החיים של כולנו. לצד העודף התקציבי ממשיכה העירייה לפעול בהצלחה גם להקטנת עומס המלוות והגרעון המצטבר.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש