שומרי המפרץ שומרים מקרוב

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 2/6/2022 15:35 ● ערב ערב 3071
על רקע העבודות לשדרוג החופים, נפגשו חניכי תנועת הנוער "שומרי המפרץ" לבקשתם עם ראש העירייה – אלי לנקרי יחד עם מנכ"ל חל"י (החברה להגנות ים המלח), זרוע ביצוע של משרד התיירות המבצעת את הפרויקט, כדי לעמוד מקרוב אחר אופן ביצוע העבודות וכדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בחופים. ראש העירייה ברך את בני הנוער על המעורבות והאכפתיות והבטיח להם, כי העבודות נעשות בפיקוח מלא תוך שמירה מרבית על חופי אילת שהם הנכס הכי חשוב בעיר.
שומרי המפרץ שומרים מקרוב
תגיות:

בפתח דבריו הבהיר ראש העירייה לנציגי שומרי המפרץ, כי חופי אילת הם בבת עינה של העיר ומפרץ אילת הוא הנכס החשוב ביותר שלה. בתוך כך ציין ראש העירייה את העובדה שמפרץ אילת משתייך למועדון המפרצים היפים בעולם וכי אילת היא העיר הראשונה שהובילה חקיקה לאיסור שימוש בפלסטיק בחופים זאת משום החשיבות שאנו רואים בשמירה על הטבע והסביבה. עוד ציין ראש העירייה, כי שדרוג רצועת החוף נחוצה והכרחית לעיר תיירות המארחת כשלושה מיליון נופשים בשנה וכי יש הכרח להנגיש את החופים לכולם כמו גם להגן עליהם מכל סערה וסופה. עוד ציין ראש העירייה, כי גם המתכננים שנבחרו לתכנית הינם שומרי ואוהבי סביבה ואלה העקרונות שהובילו את התכנון ומובילים את הביצוע. סקירה לגבי העבודות עצמן, קיבלו שומרי המפרץ משימי דניאל – מנכ"ל חל"י המבצעת את העבודות. בדבריו הדגיש המנכ"ל, כי הקו המנחה את העבודות הוא שהחופים שייכים לציבור, החל מפינוי גורמים ומבנים, הכשרת שבילי גישה, הצבת מקלחות ומלתחות, הצללות, ביצוע הגנה מפני סערות ועוד. בדבריו הדגיש המנכ"ל, שכל העבודות מבוצעות בהתאם להנחיות רט"ג ובכל מצב בו יימצא כי גורמי הביצוע בשטח חורגים בהנחיות, הדבר יטופל בהתאם.

שומרי המפרץ שהגיעו בליווי רכז התנועה - אבירן עדאוי וצוות אגף הנוער ברשת המתנ"סים המפעיל את תנועות וארגוני הנוער בעיר, ציינו כי הם היו מעדיפים חופים טבעיים והדגישו את ההכרח בפיקוח על העבודות כדי למנוע פגיעה בערכי הטבע ובעולם החי בים ובחופים. כמי ששומרים מקרוב על המפרץ נתנו מספר דוגמאות של דחפורים בקרבת הים, פגיעה ברצועה הסלעית וגם פסולת בטון המונחת בחופים. מנכ"ל חל"י עדכן את בני הנוער על פיקוח הדוק הן בתחומי הנדסה והן בתחומי הסביבה לרבות פיקוח של רשות הטבע והגנים. לטענה על פגיעה ברצועה הסלעית ציין מנכ"ל חל"י, כי יש פעמים בהם חווים פגיעה קטנה כדי למנוע נזק גדול. בדבריו כיוון המנכ"ל לנזקים הצפויים מסערות הפוקדות את אילת והדגיש, כי העיקרון המנחה הוא במינימום פגיעה גם במקומות בהם הטבע מחדש את עצמו.

ראש העירייה הדגיש את האינטרס המשותף והבטיח לשומרי המפרץ, כי התכנית כולה שומרת על האיזון בין החובה לשמור על נכסי הטבע לבין הצורך בפיתוח רצועת החוף. עוד סוכם, כי

שומרי המפרץ ייפגשו עם "קשרי קהילה", הגוף שנבחר ללוות את העבודות בכל הקשור לשיתוף ציבור והקשר עם העסקים לאורך רצועת החוף מתוך כוונה להדק את שיתוף הפעולה ולהמשיך בעשייתם המבורכת לשמירה על חופי אילת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת