הורסים בניה לא חוקית באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 13/5/2022 11:16 ● ערב ערב 3068
שני צוי הריסה מנהליים שהוציאה הוועדה המקומית לתכנון ובניה אילת בגין בניה לא חוקית, בוצעו השבוע על ידי מינהל הנדסה בעיריית אילת ● האחד בבית פרטי והשני בעסק הממוקם באזור התעשייה ● במקרה הראשון בוצעה ההריסה על ידי בעל הנכס ● במקרה השני העירייה ביצעה את העבודות מאחר שהן לא בוצעו על ידי בעל הנכס ● בזמן ביצוע ההריסה פנה בעל הנכס לבית המשפט בבקשה לעצור את ביצוע הצו על מנת שיעשה זאת בעצמו, אולם בית המשפט דחה את בקשתו והוצאות ההריסה יוטלו עליו
הורסים בניה לא חוקית באילת

הצו הראשון בוצע כאמור בבית פרטי ברחוב ירושלים השלמה. מדובר בצו הריסה מינהלי, שניתן במרץ השנה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה אילת ומתייחס להריסת מבנה הבנוי מבניה קלה בשטח של כ- 57 מ"ר שהוקם בשטח חצר של בית משותף. המבנה הוקם ללא היתר בניה כחוק הכולל שני חדרי שינה, חדר רחצה, חדר מגורים ומטבח. צו ההריסה היה בתוקף לביצוע עד ליום 11.5.2022. ביום ראשון האחרון נערכה העירייה לביצוע הצו בתיאום עם משטרת ישראל ובליווי קבלן ההריסות אולם יומיים לפני הגעת הכוחות לצורך ביצוע הצו הודיעו הבעלים על רצונם לבצע את ההריסה באופן עצמאי על מנת לחסוך הוצאות ההריסה שהיו מוטלות עליהם אילו הוועדה הייתה מבצעת את ההריסה בעצמה. 

 

חריגת בניה ברחוב ירושלים השלמה לפני ואחרי הריסה
חריגת בניה במסעדה באזור התעשייה לפני ואחרי ההריסה

הצו השני בוצע כאמור בעסק המשמש מסעדה באזור התעשייה. גם כאן מדובר בצו הריסה מינהלי שניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה אילת. הצו שניתן בחודש מרץ האחרון מתייחס להריסת תוספת מבנייה קלה בשטח ציבורי פתוח. מדובר בבניית במת עץ דק, קונסטרוקציה מתכת, מעקה עץ ומדרגות בשטח של כ- 122 מ"ר בשטח ציבורי פתוח (שצ"פ). גם כאן ניתנה הזדמנות לבעלים לבצע את ההריסה באופן עצמאי, ומשלא עשה כן לפי מועד ההריסה המתוכנן (11.5.22) בוצעה היום (9.5.22) ההריסה על ידי העירייה באמצעות קבלן ההריסות, בתיאום עם משטרת ישראל, ובליווי פקחי הבניה במינהל ההנדסה בעירייה. 
ביום ביצוע ההריסה, ולאחר הגעת הכוחות אל הנכס נשוא צו ההריסה, פנה הבעלים בבקשה בהולה לבית משפט השלום באילת לצורך עיכוב ביצוע ההריסה ל- 24 שעות במטרה להרוס בעצמו את הבניה הלא חוקית. בית המשפט דחה את הבקשה. הוצאות ההריסה יוטלו במלואן על הבעלים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת